پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت سکه در چندماه گذشته به شدت بالا رفت.قیمت سکه از سال گذشته صعودی بود. قیمت سکه در کانال بالاتر.قیمت سکه باورنکردنی و با حباب قیمتی شدید است جدیدترین قیمت سکه را در سایت خانه فوتبال با هم می خوانیم.

قیمت سکه و ثبت رکورد باورنکردنی

بررسی میدانی از بازار بیانگر آن است که قیمت سکه از ظهر امروز از محدوده ۱۹ میلیون تومان گذشت و حداکثر با قیمت ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود.

از ابتدای آذر ماه سال جاری قیمت سکه در بازار رکوردهای جدیدی را ثبت کرد؛ به گونه‌ای که برای نخستین بار از مرز ۱۶ میلیون تومان گذشت و وارد کانال ۱۷ میلیون تومان شد.

پس از این جهش قیمتی، سکه دیگر از نردبان گرانی پایین نیامد تا جایی که بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر از بازار نشان می‌دهد که امروز صبح قیمت سکه در محدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اما از ظهر وارد کانال ۲۰ میلیون تومان شد که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

بر همین اساس، حداقل قیمت سکه طرح جدید در بازار ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

این در حالیست که نرخ اونس جهانی طی هفته گذشته کاهش ۷ دلاری را تجربه کرد و امروز و فردا نیز بازارهای جهانی تعطیل هستند، اما به نظر می‌رسد قیمت سکه در ایران به تبعیت از نرخ دلار قصد نزولی شدن را ندارد.

نکته قابل توجه آنکه حباب سکه نیز روز به روز بزرگ‌تر می‌شود تا جایی که امروز حباب سکه طرح جدید به مرزهای ۳ میلیون تومان هم نزدیک شد.

در این ارتباط نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران می‌گوید: افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا به اوج خود رسیده است و توصیه ما همانطور که پیش‌تر نیز تاکید شد، این است که فعلاً مردم سعی کنند به این بازارها ورود نکنند و منتظر اجرای سیاست‌ها و مدیریت بانک مرکزی در رابطه با نرخ ارز و تأثیر آن بر بازارهای داخلی و همچنین کاهش و ثبات نرخ ارز باشند.

قیمت سکه

طبق تاکید بذرافشان، افزایش‌های فعلی قیمت سکه کاذب است که بایستی کاهش پیدا کنند و احتمال این کاهش نیز وجود دارد./مهر

حباب سکه چیست و چگونه آن را محاسبه کنیم؟

​حباب سکه اصطلاح رایجی است که اکثر افراد بازاری از آن استفاده می‌کنند. حباب قیمتی را می‌توان رقمی ناپایدار و غیر‌حقیقی دانست، که با قیمت عرضه شده کالا در بازار متفاوت است. حباب طلا و حباب سکه نیز اصطلاحاتی هستند که به منظور بیان اختلاف قیمت ذاتی بازار به کار می‌روند. اصولا حباب‌های قیمتی می‌توانند تمامی بازارها را تحت تاثیر قرار دهند. بازار طلا جزء آن دسته از بازارهایی است که وجود حباب قیمتی در آن می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد.

حباب سکه چیست؟

حباب طلا و حباب سکه عاملی است که می‌تواند بر ارزش ذاتی سکه تاثیر بگذارند. حباب سکه همان عاملی است که سبب می‌شود شما سکه را گران‌تر و یا ارزان‌تر از قیمت اصلی بخرید در واقع اختلاف قیمت ارزش داتی سکه با قیمتی که در حال حاضر در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود را حباب سکه می‌گویند. اگر قصد محاسبه حباب طلا و سکه را دارید، می‌توانید از طریق فرمول زیر این محاسبه را انجام دهید.

فرمول محاسبه حباب سکه

برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌آید که حباب سکه چقدر است در پاسخ به این سوال باید بگوییم حباب سکه در زمان‌های مختلف متفاوت است. برای مثال حباب سکه امروز ممکن است با حباب دیروز و فرذا اختلاف داشته باشد. برای این که در هر زمانی بدانید حباب سکه چقدر است می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

حق ضرب +(وزن سکه ×0.9) × [(نرخ دلار ازاد × قیمت اونس طلا جهانی) /31.1])

ابتدا باید بدانید که هر اونس 31.1 گرم است. برای محاسبه قیمت سکه باید قیمت اونس را ضرب در نرخ روز دلار کنید و سپس تقسیم بر عدد 31.1 نمایید. با استفاده از این فرمول ساده قیمت هر گرم سکه به دست می‌آید. در بازارهای جهانی عیار سکه بهار آزادی ۲۱.۶ و اونس طلا ۲۴ است.

حال اگر بیاییم و عدد ۲۱.۶ را تقسیم بر اونس جهانی طلا یعنی همان ۲۴ کنیم عددی معادل 0.900 حاصل می‌شود. توجه کنید که پس از محاسبه توسط این فرمول شما باید حق ضرب بانک مرکزی را که چیزی معادل ۵ هزار تومان است به آن اضافه نمایید. در نهایت عددی که به دست آورده‌اید را باید از قیمتی که طلا فروش به شما گفته است کم کنید. عددی که در نهایت مشاهده می‌کنید همان حباب قیمتی طلا و سکه است.

محاسبه آنلاین حباب سکه

سکه ها انواع مختلفی دارند و با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد. به همین دلیل حباب آن‌ها نیز متفاوت است این تفاوت باعث می‌شود سوال‌هایی مانند حباب ربع سکه چقدر است؟ حباب نیم سکه چقدر است؟ حباب سکه امامی چیست؟ در ذهن افراد که قصد خرید آن سکه را دارند به وجود آید. از طریق فرمول بالا می‌توانید حباب سکه‌های مختلف را محاسبه کنید. اما سایت‌هایی وجود دارد محاسبه آنلاین حباب سکه را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال از طریق وبسایت TJGU می‌توانید حباب سکه را به صورت آنلاین محاسبه کنید.

حباب کدام سکه کمتر است؟

برای سرمایه‌گذاری بسیاری از افراد طلای دست دوم را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر سکه را گزینه بهتری می‌دانند. در این میان افرادی که قصد خرید سکه را دارند برای آن‌ها این سوال به وجود می‌آید که حباب کدام سکه کمتر است؟ پاسخ به این سوال را باید به دو شکل پیش ببریم. اگر مقایسه حباب بین ربع سکه، نیم یکه و تمام سکه است باید بگوییم تمام سکه حباب کمتری دارد. اما در مقایسه سکه بهار آزادی غیر بانکی نسبت به تمام سکه با سال ضرب 86 باید بگوییم سکه بهار آزادی غیر بانکی در بازار حباب کمتری دارد.

حباب مثبت و منفی سکه چیست؟

حباب‌های قیمتی ممکن است در مورد هر کالا و اجناسی رخ دهند. فرقی نمی‌کند که هدف شما خرید طلای آب شده باشد یا املاک؛ حباب قیمتی در همه بازارها مشاهده می‌شود. به طور کلی عرضه و تقاضا موثرترین عاملی است که سبب ایجاد حباب قیمتی می‌شود. قیمت عرضه همان قیمتی است که فروشندگان اجناس را با توجه به آن به شما می‌فروشند. قیمت تقاضا نیز قیمتی است که خریداران مایل هستند بنابر آن یک جنس را خریداری کنند. حال زمانی که قیمت عرضه و تقاضا به یکدیگر نزدیک باشند نوعی تعادل و ارزش حقیقی در بازار جاری می‌شود.

توجه داشته باشید که در بازار طلا و سکه، بیشتر شاهد حباب قیمتی مثبت هستیم. حباب منفی و حباب مثبت هر کدام بنابر عوامل مختلف به وجود می‌آید که در ادامه عوامل به وجود آورنده حباب مثبت و منفی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عوامل اصلی ایجاد حباب مثبت سکه در بازار کدامند؟

افزایش سرمایه در بازار

اولین عامل ایجاد حباب مثبت در بازار زیاد شدن سرمایه است. تنها عواملی مانند دولت و بانک مرکزی می‌توانند در زیاد شدن سرمایه در بازار تاثیر بگذارد. در چنین حالتی یک پول بدون پشتوانه وارد بازار می‌شود. در این حالت تناسب میان عرضه و تقاضای کالا به هم می‌ریزد و شاهد تشکیل حباب مثبت می‌شویم.

کمیاب شدن یک کالا در بازار

عوامل متعددی مانند تحریم، احتکار، سیل و یا زلزله می‌توانند سبب کاهش یک کالا در بازار شوند. در چنین حالتی بازار سکه شاهد حباب مثبت قیمتی خواهد شد. مردم با تقاصای زیاد از یک جنس در بازار سبب افزایش قیمت و کمیاب شدن آن می‌شوند.

امید به افزایش قیمت

متاسفانه یکی دیگر از دلایلی که منجر به ایجاد حباب مثبت در بازار می‌شود امیدهای بیجا است. در چنین حالتی مردم حاضرند بیش از قیمت واقعی برای خرید یک کالا پول صرف کنند. در حقیقت چنین سرمایه گذاری‌هایی با هدف افزایش قیمت در آینده انجام می‌شوند.

عوامل اصلی ایجاد حباب منفی در بازار کدامند؟

عرضه و تولید بیش از حد

زمانی که میزان عرضه و یا تولید یک کالا در بازار بیش از حد طبیعی آن شود، شاهد تشکیل حباب منفی خواهیم بود. عوامل دیگری همچون قاچاق نیز می‌توانند سبب افزایش تولید و عرضه در بازار شوند.

امید مردم به کاهش قیمت

زمانی که پیش‌بینی شود کالای خاصی قرار است در آینده نزول قیمت یابد، سبب تشکیل حباب منفی در بازار می‌گردد.

تغییر سرمایه از کالایی به کالای دیگر

زمانی که سرمایه‌گذاران پول خود را از یک کالا و یا بازار بیرون بیاورند و وارد بازار دیگر کنند؛ سبب تشکیل نوعی حباب منفی می‌شود.

علت تشکیل حباب طلا و سکه چیست؟

سکه در مقایسه با طلا بیشتر شاهد ایجاد حباب در قیمت می‌شود. دلیل رخ دادن چنین حالتی را می‌توان به دلیل وجود انواع سکه با وزن و قیمت‌های متفاوت دانست. همانطور که می‌دانید سکه در وزن و ابعاد متفاوتی تولید می‌شود. مردم نیز متناسب با نوع نیاز و بودجه خود اقدام به سرمایه‌ گذاری در بازار سکه می‌کنند. حال با توجه به میزان عرضه و تقاضا میان انواع سکه‌های موجود در بازار ممکن است بیشتر شاهد تشکیل حباب در بازار سکه باشیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: