پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام سهام عدالت اجرایی شد.سهام عدالتی ها به پشتوانه سهام خود، قادر به دریافت وام سهام عدالت  هستند. شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران وام سهام عدالت اختصاص می‌یابد؟ با وجود اینکه در حال حاضر، مشکلاتی برای ارائه کارت اعتباری سهام عدالت وجود دارد، اما در این گزارش به مشروحی از نحوه دریافت وام سهام  عدالت پرداخته می‌شود.

دریافت وام بدون ضامن با برگه سهام عدالت

به گزارش ایبِنا، سمیه محمدی،مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار درخواست توثیق هوشمند سهام عدالت از طریق بانک‌های عامل بدون مراجعه حضوری انجام شده است. ضمانت این کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت و بدون نیاز به ضامن است.

به گفته او متقاضیان دریافت کارت اعتباری با مراجعه به سامانه جامع اطلاع مشتریان بازار سرمایه (سجام) می‌توانند در این سامانه ثبت نام و احراز هویت کنند و بعد از نهایی شدن فرآیند ثبت نام در سجام با مراجعه به نرم افزار بانک ملی ایران در خواست توثیق خودشان را ثبت کنند.  در این طرح سهامداران ضمن نگه داشت دارایی با ارزش خود می‌توانند از مزایای سهامدارای از قبیل سود سهام، افزایش سرمایه و مشارکت در مجامع بهره‌مند شوند.

شرکت سپرده گذاری به عنوان یکی از ارکان اجرایی بازار سرمایه از اسفند سال ۱۳۹۹ تا کنون اقدام به توثیق هوشمند سهام عدالت کرده است.

پرداخت سود سهام عدالت به کجا رسید؟

اولین مرحله واریز سود سهام عدالت بالاخره پایان یافت اما برخی از سهامداران موفق به دریافت سود شدند. باقیمانده سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرحله نخست واریز سود سهام عدالت 29 آذر شروع و اولین روز دی ماه پایان یافت. اما همچنان برخی از مشمولان از دریافت این سود بازماندند‌.

علت اصلی عدم واریز سود سهام عدالت اشتباه وارد کردن اطلاعات و شماره شبا سهامداران است و بر همین اساس  تا زمانی که شماره شبا اصلاح نشود، دارندگان سهام عدالت سودی دریافت نخواهند کرد.

در صورت اصلاح اطلاعات بانکی، مبلغ سود این مرحله نیز با مرحله بعدی واریزی‌ها که احتمالا اسفند 1401 خواهد بود، به حساب بازماندگان سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

سود سهام عدالت چقدر بود؟

قرار بود مبلغ سود سهام عدالت رقمی بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان باشد. این مبلغ به ارزش سهام افراد بستگی داشت. اما حالا بسیاری از مشمولان می‌گویند واریزی آنها کمتر از این رقم بوده است.

بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده میزان سود دارندگان سهام عدالت به شرح زیر است:

سود سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی، ۵۱۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۵۵ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، ۶۰۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت یک میلیون تومانی هم یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان است.

سهام عدالت متوفیان به کجا رسید؟

پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس اعلام کرده است که در ماه‌های آینده در مورد مراجعه وراث مشمولان سهام عدالت اطلاع‌رسانی خواهد شد. زیرساخت‌های این انتقال در حال آماده سازی است و وراث همچنان باید صبر کنند.

وی به این سوال که آیا فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در سال جاری صورت خواهد گرفت، پاسخ داد: همه تلاش این است که انتقال سهام عدالت به وراث سریع‌تر انجام شود. همچنین سود سهام عدالت متوفیان در این نوبت واریز نمی‌شود و افراد وارث باید منتظر باشند.

همچنین مشاور رئیس سازمان بورس در رابطه با سهام عدالت متوفیان گفت: آرای صادر شده از میزان متوفیان به صورت الکترونیکی و سیستماتیک نیست، بلکه در شهرستان‌ها آمار‌ها به صورت کاغذی اعلام شده که حدود سه و نیم میلیون از دارندگان سهام عدالت فوت شدند. برای تعیین تکلیف سهام عدالت فوت شدگان باید هماهنگی بین شرکت سپرده گذاری و مرکز آمار قوه قضاییه انجام شود تا آرا به صورت سیستمی و الکترونیکی به شرکت سپرده گذاری مرکزی داده شود.

 وام سهام عدالت 200 میلیونی بانک ملی با شرایط استثنایی

یک کارشناس بازارسرمایه درباره وام بدون ضامن با وثیقه سهام نکاتی را بیان کرد.

به تازگی شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اعلام کرده است که امکان توثیق هوشمند سهام برای سهامداران بازار سرمایه جهت اخذ تسهیلات بانکی فراهم شده که با این طرح سهامداران می‌توانند در حداقل زمان ممکن نسبت به توثیق سهام اقدام کنند؛ با فراهم شدن امکان توثیق سهام بصورت هوشمند برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند علاوه بر بهره مندی از مزایای سهامداری، از این امکان در راستای تامین منابع استفاده کنند.

محدثه رزاقی، کارشناس بازارسرمایه گفت: توثیق سهام علاوه بر این که قابلیت استفاده در زمان اخذ تسهیلات را برای شرکت‌ها دارد، در بازار سرمایه نیز می‌توان از توثیق سهام و حتی اوراق با درآمد ثابت در فرآیند انتشار انواع اوراق بدهی، بهره برد.

وی افزود: انتشار اوراق بدهی در بازارسرمایه با شروع فعالیت شرکت‌های تامین سرمایه در سال ۱۳۸۸ به آرامی آغاز شد و به تدریج با توسعه فعالیت‌های این دست از نهاد‌های مالی به سرعت رشد و توسعه یافت.

رزاقی بیان کرد: در ابتدا جهت تضمین اصل و فرع اوراق، ناشران/ بانیان ملزم به معرفی یک بانک به عنوان ضامن به سرمایهگذاران بودند، اما به جهت طولانی بودن فرآیند انتخاب یک بانک به عنوان ضامن و همچنین با هدف کاهش هزینه‌های انتشار اوراق از طریق حذف رکن ضامن، امکان استفاده از توثیق سهام جهت تضمین اصل و فرع اوراق و در ادامه استفاده از رتبه بندی اعتباری فراهم شد.

این فعال بازارسرمایه اظهار داشت: در حال حاضر مطابق با تمامی دستورالعمل‌های انتشار اوراق بدهی در بازارسرمایه، امکان توثیق سهام شرکت‌های بورسی/فرابورسی (سهام شرکت‌هایی که در این بازار‌ها پذیرفته شده و درج شده‌اند.)، جهت تضمین اصل و فرع اوراق وجود دارد و اوراق بهادار مورد وثیقه هم می‌تواند متعلق به ناشر/بانی و یا متعلق به هر شخص دیگری باشد؛ بنابراین شرکت‌ها حتی می‌توانند سهام خود شرکت را از طریق سهامداران خود در جهت توثیق استفاده کنند.

این مدیر خوشنام تصریح کرد: ارزش وثیقه با احتساب میانگین ۶ ماهه ارزش اوراق بهادار در زمان توثیق تعیین می‌شود، همچنین ضرایب توثیق و حد جبران وثیقه باتوجه به این که ورقه بهادار سهام بوده و یا سایر اوراق بهادار و همچنین در خصوص سهام، نظر به این که در کدام تابلو در بورس یا فرابورس معامله می‌شود، متفاوت است که در دستورالعمل‌های انتشار اوراق به تفضیل عنوان شده است.

به گفته وی؛ در صورتی که ناشران/بانیان در پرداخت تعهدات خود نکول داشته باشند، مطابق دستورالعمل انتشار اوراق، با گذشت ۱۰ روزکاری از مواعد مقرر، نسبت به فروش وثایق به میزان تعهدات ایفا نشده و جرایم مربوطه اقدام می‌شود و مبالغ مربوطه به حساب سرمایه گذاران واریز خواهد شد.

رزاقی عنوان کرد: علاوه بر این که اشخاص حقوقی می‌توانند در راستای اخذ تسهیلات و انتشار اوراق بدهی در بازارسرمایه از توثیق اوراق بهادار استفاده کنند، امکان توثیق اوراق بهادار (در حال حاضر واحد‌های سرمایه گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت) برای اشخاص حقیقی از طریق استارت آپ‌های فعال در این حوزه در جهت اخذ تسهیلات و اعتبارات بانکی نیز فراهم شده است.

این کارشناس خاطر نشان کرد: اخیرا شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اعلام کرده است که امکان توثیق هوشمند سهام برای سهامداران بازارسرمایه جهت اخذ تسهیلات بانکی فراهم شده است که با این طرح می‌توانند در حداقل زمان ممکن نسبت به توثیق سهام اقدام کنند. همچنین بدیهی است با فراهم شدن امکان توثیق سهام بصورت هوشمند برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، سهامداران می‌توانند علاوه بر بهره مندی از مزایای سهامداری، از این امکان در راستای تامین منابع استفاده کنند.

بانک صادرات به همه افراد واجد شرایط وام کارت اعتباری تا سقف ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان و اقساط ۶۰ ماهه پرداخت می کند.

وقتی برای دریافت وام به شعب بانکی مراجعه می کنیم یکی از اولین سوالات کارمندان بخش اعتباری بانک ها این است که شغل شما چیست ؟ علت این موضوع این است که بانک ها بیشتر وام های خود را به کسب و کار های دارای جواز کسب و یا مشاغل خاص تولیدی و خدماتی پرداخت می کنند.

ولی وام کارت اعتباری از جمله وام های خرد است که تقریبا همه افراد واجد شرایط می توانند آن را از بانک های ارایه دهنده دریافت کنند.

نوعی کارت بانکی است که​ بر مبنای عقد مرابحه و طبق ضوابط و قوانین عملیات بانکی بدون ربا جهت اعطای اعتبار به متقاضی و بر اساس اعتبار سنجی مشتری توسط بانک صادر شده و دارنده آن می تواند از طریق پایانه های فروش و سایت های پرداخت اینترنتی حداکثر تا سقف اعتبار آن نسبت به خرید کالا و خدمات اقدام نماید.

بانک صادرات هم از جمله بانک هایی است که کارت اعتباری تا سقف ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال (دویست میلیون تومان) به افراد شاغل و بازنشسته (کارگران٬ کارمندان٬ کسبه ٬ معلمان ٬ کادر درمان ٬ رانندگان٬ بازنشستگان و...) پرداخت می کند.

امکان خرید از فروشگاههای مجهز به پایانه فروش و خرید اینترنتی  از سایت های مختلف ارائه دهنده خدمات و کالا به صورت اعتباری .   

سود وام کارت اعتباری  و مدت باز پرداخت آن:

نرخ سود تسهیلات : ۱۸ درصد               مدت بازپرداخت : ۱۲ الی ۶۰ ماه   

هزینه صدور کارت : ۱۰۰ هزار ریال               آبونمان : یک درصد سقف اعتبار

نحوه دریافت وام کارت اعتباری بانک صادرات به دو روش حضوری و غیر حضوری است :

الف : مراجعه حضوری مشتری : ارائه درخواست مشتری –اعتبار سنجی توسط شعبه – تکمیل پرونده – تاییدیا عدم تایید درخواست مشتری طبق ضوابط و قوانین بانک مرکزی -در صورت تایید درخواست مشتری مراحل ثبت درخواست وصدور کارت اعتباری انجام خواهد شد.

ب: مراجعه غیر حضوری مشتری : مراجعه مشتری به سامانه شمس ( shams.bsi.ir )- ثبت درخواست -بارگذاری مدارک جهت تشکیل پرونده - تایید و عدم تایید بانک بر اساس ضوابط و قوانین بانک- در صورت احراز شرایط دریافت کارت اعتباری  ارسال درخواست به شعبه مورد نظر- صدور کارت اعتباری

شرایط عمومی دریافت وام بانکی:

۱- وام گیرنده و ضامنین باید فاقد تسهیلات سررسید گذشته٬ معوق و مشکوک الوصول  و همچنین چک برگشتی باشند.

۲- به گزارش بانک اول هر شخص فقط یک بار می تواند در کل شبکه بانکی تا سقف مقرر کارت اعتباری دریافت کند و چنانچه شخصی قبلا کارت اعتباری دریافت کرده است و مقداری از اقساط آن را پرداخت کرده است می تواند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان  مجددا درخواست تسهیلات کارت اعتباری داشته باشد.

۳- حداقل سن برای دریافت تسهیلات ۱۸ سال تمام است.

۴- مردان متقاضی وام بانکی تا سن ۵۰ سالگی باید وضعیت نظام وظیفه قابل قبول (کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائمی ) داشته باشند ٬ این مورد از طریق استعلام سیتمی در بانک ها انجام می شود.

دو سر سود بانک گردشگری می‌توانید با افتتاح حساب بلندمدت، تسهیلات بگیرید آن هم بدون پرداخت قسط.

در طرح دو سر سود بانک گردشگری ابتدا باید سپرده بلندمدت افتتاح کنید. در این طرح اگر برای دریافت وام اقدام کنید، درصورتی‌که بازپرداخت یک ساله بخواهید ۱۸ درصد و در صورتی‌که بازپرداخت ۲ ساله بخواهید ۳۰ درصد از مبلغ سپرده شما -که بعنوان سپرده بلندمدت افتتاح کردید- به شما وام یا تسهیلات تعلق می‌گیرد.

نکته مهم: در این طرح این است که شما قسطی پرداخت نمی‌کنید و قسط شما بطور خودکار از روی سود سپرده شما که ۱۸ درصد است، برداشت می‌شود و بعنوان قسط وام شما پرداخت می‌شود.

سقف این تسهیلات بنابر میزان سپرده و شرایط وام گیرنده تعیین می‌شود و سقف مشخصی ندارد ولی بعنوان مثال ۱۸ درصد یا ۳۰ درصد مبلغ یک میلیارد تومان که بترتیب ۱۸۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون تومان است.

در این طرح نیازی به ضامن نیست و سپرده بعنوان ضامن شما در نظر گرفته می‌شود. بازپرداخت نیز ۱۲ یا ۲۴ ماهه است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: