پایگاه خبری خانه فوتبال:

در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه 4 مسابقه برگزار می شود که در حساس ترین بازی تیم گل گهرسیرجان میزبان پرسپولیس است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، 4 دیدار پایانی هفته چهاردهم شنبه روز اول کاری هفته! برگزار می شود. نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛
مس کرمان - ملوان بندرانزلی؛ دوئل 6 امتیازی قعرنشینان

هر دو تیم این فصل به لیگ برتر بازگشته اند و در حال حاضر هم برای بقا تلاش می کنند. ملوان 13 امتیازی در رده سیزدهم جدول است و مس کرمان هم با یک امتیاز کمتر روی پله چهاردهم لیگ ایستاده است. دو تیم هفته گذشته خارج از خانه یک امتیاز کسب کردند. ملوان توانست از مس رفسنجان مساوی بگیرد و مس کرمان هم تراکتور تبریز را با سرمربی اسپانیایی اش متوقف کرد.

هر دو تیم هم سرمربیان جوان و جویای نامی دارند که اتفاقا جز محبوب ترین بازیکنان شهر خود هستند. یک طرف مازیار زارع که هدایت ملوان را دارد و در سویی دیگر فرزاد حسینخانی که سال ها در فوتبال کرمان درخشیده است. دوئل لیگ یکی های سابق در لیگ برتر جذاب و 6 امتیازی خواهد بود. تیم برنده می تواند دو سه پله ای در جدول لیگ صعود کند و تا حدی خود را از منطقه فانوس بدستان لیگ برتر جدا کند. 

پیکان تهران - سپاهان اصفهان؛ ماندن در کورس قهرمانی یا خلق شگفتی؟

در این بازی تیم میزبان برای حضور در میانه های جدول لیگ تلاش می کند و سپاهان اصفهان برای باقی ماندن در کورس مدعیان قهرمانی! پیکان هفته گذشته پرسپولیس صدرنشین را متوقف کرد و توانست یک امتیاز ارزشمند بگیرد اکنون این تیم صنعتی و جوان باید به مصاف دیگر مدعی لیگ برتر برود تیمی که بازیکنان پرآوازه زیادی به خدمت گرفته و با سرمربی پرتغالی اش فقط قهرمانی می خواهد.

سپاهان با 19 گل زده یکی از زهردارترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارد اما پیکان با 6 گل زده صاحب ضعیف ترین خط حمله لیگ است. به نظر می رسد در این مسابقه نیز پیکان برای گرفتن یک امتیاز به میدان برود اما هدف سپاهان قطعا در این بازی 3 امتیاز است. سایر مدعیان امیدوارند پیکان یک شگفتی خلق کند و به یک برد برسد احتمالی که بسیار ضعیف است. 

نساجی مازندران - تراکتور تبریز؛ نبرد قطب های قدیمی و پرهوادار

دو تیم قدیمی و پرهوادار فوتبال ایران درحالی روبه روی هم قرار می گیرند که هفته گذشته به تساوی قناعت کرده بودند. تراکتور در خانه مقابل مس متوقف شد و نساجی هم در تهران از پس هوادار برنیامد. تراکتور تبریز با سرمربی اسپانیایی خود به دنبال دومین برد است و نساجی هم نمی خواهد باردیگر در بازی خانگی امتیاز از دست بدهد.

تراکتوری ها در این مسابقه کاوه رضایی، ریکاردو آلوز و حجت حق وردی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. قرمزپوشان تبریزی برای حفظ رتبه پنجمی خود در جدول لیگ تلاش می کنند. نساجی هم نمی خواهد نیم فصل را بد تمام کند. آنها بعد از این مسابقه باید به مصاف پرسپولیس بروند. در واقع دو هفته سخت پیش رو دارند. نبرد قطب های قرمز قائمشهر و تبریز فردا دیدنی خواهد بود.

گل گهرسیرجان - پرسپولیس؛ دربی مخفی در فینال لیگ!

یکی از جذاب ترین فینال های دور رفت لیگ برتر شنبه در سیرجان برگزار می شود. این مسابقه را می توان نوعی دربی مخفی! نامید. جایی که امیر قلعه نویی سرمربی اسبق استقلال با جمعی از بازیکنان قدیمی این تیم مقابل پرسپولیس قرار می گیرند. پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی باید برنده شود از سویی دیگر گل گهر هم باید سه امتیاز را بگیرد تا شانس صدرنشینی داشته باشد. گل گهر هفته گذشته نتوانست مقابل آلومینیوم اراک بازی کند. پرسپولیس هم مقابل پیکان دو امتیاز حساس را از دست داده است.

نتیجه این بازی حتی برای استقلال هم اهمیت فراوانی دارد و در صورت تساوی دو تیم آبی پوشان شانس زیادی برای کسب قهرمانی نیم فصل دارند. پرسپولیس یکبار در سیرجان 5 بر صفر گل گهر را شکست داد اما بازی فردا شرایط کاملا متفاوتی دارد. سرخپوشان همچنان از داشتن مهاجم تخصصی محروم است. مهدی عبدی و حامد پاکدل در این بازی فرصت استثنایی دارند تا خودی نشان بدهند. 

گل گهر در هفته نهم درخانه مقابل نساجی مازندران شکست خورد و آخرین باخت پرسپولیس هم در هفته هفتم مقابل تراکتور تبریز بود. برخی منتقدان پرسپولیس می گویند پرسپولیس در زمان لوکادیا هم در خلق موقعیت گلزنی مشکل داشت ولی اندک موقعیت های گلزنی را آن بازیکن تبدیل به گل می کرد و بردهای اقتصادی برای سرخپوشان به ارمغان می آورد اما اکنون او دیگر در پرسپولیس نیست!

**برنامه مسابقات هفته چهاردهم

هفته چهاردهم؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت- آغاز سال نو میلادی

جمعه ۹ دی

ذوب آهن اصفهان  -صنعت  نفت آبادان- ساعت ۱۴- ورزشگاه فولادشهراصفهان

استقلال - مس رفسنجان- ساعت ۱۵- ورزشگاه آزادی تهران

نفت مسجد سلیمان- آلومینیوم اراک- ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

فولاد خوزستان- هوادار تهران- ساعت ۱۷- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

شنبه ۱۰ دی

مس کرمان – ملوان بندر انزلی- ساعت ۱۴- ورزشگاه شهید باهنر کرمان

پیکان تهران  -  فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۱۴- ورزشگاه متعاقباً  اعلام می گردد.

نساجی  مازندران - تراکتور تبریز- ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقباً  اعلام می شود.

گل گهر سیرجان  - پرسپولیس - ساعت ۱۶- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: