پایگاه خبری خانه فوتبال:

افزایش و کف حقوق کارمندان اعلام شد.حقوق کارمندان با نرخ تورم همخوانی چندانی ندارد. حقوق کارمندان هر ساله مبلغی اضافه می شود. حقوق کارمندان در شرایط موجود نمی تواند تمام هزینه های یک خانواده را پوشش دهد. میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را در ادامه می خوانیم.

مدل افزایش حقوق کارمندان در سال 1402 تغییر کرد

عضو کمیسیون برنامه بودجه اعلام کرد که افزایش حقوق برای کارکنان دولت درسال آینده به صورت پلکانی پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس از احتمال افزایش پلکانی حقوق‌های کارکنان دولت در سال آینده با مصوبه مجلس خبر داد.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت لحاظ شده است.

وی ادامه داد: البته ممکن است با مصوبه مجلس حقوق کارکنان دولت در سال آینده به صورت پلکانی افزایش یابد به این شکل که کارکنانی که دریافتی پایین‌تری دارند از افزایش حقوق بالاتر و کارکنانی که بالاترین حقوق ها را دارند از افزایش حقوق کمتری برخوردار شوند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در بخش منابع ۷۰۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی و حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی دولت منابع درآمدی پیش‌بینی شده است.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ صادرات یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز با قیمت بشکه ای ۸۰ دلار پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حوزه مصارف حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش عمرانی اختصاص یافت است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در ارتباط با تامین درآمد از محل فروش اوراق طبق قانون برنامه ششم دولت باید تا صفحه ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق بفروشد اما اینکه بودجه ۱۴۰۲ بر اساس قانون برنامه ششم تصویب خواهد شد یا هفتم باید منتظر بمانیم تا چه سرنوشتی رقم خواهد خورد./خبرآنلاین

کف حقوق کارمندان برای 1402 اعلام شد

این درحالی است که در بودجه ۱۴۰۱ حداقل حقوق کارمندان دولت حدود ۵ میلیون تومان بوده است. در سال ۱۴۰۱ ابتدا متوسط افزایش حقوق ۱۰ درصدی در بودجه گنجانده شد، اما در نیمه دوم سال دولت با افزایش مجدد ۱۰ درصدی حقوق‌ها موافقت کرد و تحت لایحه‌ای جدید اصلاحات در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان اعمال شد.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه دولت، برای افزایش حقوق کارکنان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با ابراز اینکه "در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان هستیم"، گفته بود: سه سناریو برای مدل‌های مختلف این افزایش لحاظ شده است، همچنان مدل دقیق این افزایش مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.

خبر ویژه حقوق کارمندان در شب عید

بخشنامه‌ جدید بودجه دولت، ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گوید میزان عیدی پاداش پایال سال کارمندان و بازنشستگان معادل ۵هزار امتیاز تعیین شده است که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی‌الحساب معادل یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان می‌شود.

دولت، مصوبه حذف سقف افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را اصلاح و مجددا برای حقوق کارمندان و بر رعایت سقف مندرج برای حقوق کارمندان در تبصره ۱۲ قانون بودجه یعنی ۲.۵ میلیون تومان تاکید کرد.

عیدی امسال کارمندان چقدر است؟ ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گوید میزان عیدی پاداش پایال سال کارمندان و بازنشستگان معادل ۵هزار امتیاز تعیین شده است که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی‌الحساب معادل یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان می‌شود.

عیدی ۱۴۰۱ کارکنان چقدر است؟

بیستم مهرماه سال جاری بود که دولت بخشنامه‌ بودجه را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد. البته در این بخشنامه رقم عیدی مشخص نشده بود. اما نکته این بخشنامه این است که به ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره شده که بر اساس آن مبلغ عیدی معادل یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، مبلغ پاداش پایان سال در قسمت ضوابط مالی و اعتبارات هزینه‌ای بخشنامه بودجه نیامده است اما اگر قرار باشد به مانند سال‌های قبل عمل شود باید به بند (ج) رجوع کرد. در این بند آمده است: «دستگاه‌های اجرایی مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را مطابق ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش‌بینی کنند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.» البته پیشتر هم این مبلغ بارها مورد تجدید نظر قرار گرفت و با کاهش و افزایش همراه بود.

فرمول و میزان افزایش حقوق کارمندان و جزئیات

افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده به مرحله نهایی رسیده است.هیئت دولت مشغول بررسی مدلهای مختلف افزایش حقوق کارمندان در سال آینده است.

نحوه محاسبه حداقل حقوق و مزایا سال 1402 قانون کار

در این بخش قصد داریم به بررسی فرمول‌های مهم برای محاسبه دستمزد ساعتی، اضافه کاری، شب‌کاری و … بپردازیم.1 دستمزد هر ساعت کار مزد روزانه تقسیم بر 7/33

 اضافه کاری (دستمزد هر ساعت کار) ضرب در 1/4 ضرب در (تعداد ساعات اضافه‌کاری)

3 دستمزد روزهای جمعه (دستمزد هر ساعت کار) ضرب در 0/4 ضرب در (تعداد ساعات کار در روز جمعه)

4 دستمزد شب‌کاری (دستمزد هر ساعت کار) ضرب در 0/35 ضرب در (تعداد ساعات شب‌کاری)

5 حق بیمه کل (پایه حقوق + بن کارگری) ضرب در 0/3

6 مالیات بر حقوق سال 1402 (سقف مالیاتی مربوطه – حقوق مشمول مالیات) ضرب در (درصد مالیات ردیف مربوطه)

7 حق سنوات ماهانه 2/5 ضرب در (سابقه کار به ماه) ضرب در (مزد روزانه کارگر)

8 عیدی و پاداش (سابقه کار به سال) ضرب در (دو برابر آخرین حقوق ماهانه)

اخیراً رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که بر اساس پیش‌نویس لایحه بودجه که در این سازمان آماده شده است متوسط افزایش حقوق کارمندان دولت 20 درصد لحاظ گردیده است، این درحالی است که نسخه نهایی لایحه بودجه بایستی در هیئت دولت به تصویب وزرا برسد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد هیئت دولت در روزهای اخیر در حالی مشغول بررسی کلیات پیش‌نویس لایحه بودجه بوده است که یکی از محوری‌ترین مباحث مشخص کردن مدل افزایش حقوق‌ها و همچنین میزان رشد دریافتی کارکنان دولت نسبت به سال 1401 است.

در همین خصوص احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت، در مورد آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان در سال آتی و احکام مندرج در لایحه بودجه 1402 گفت: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش 20درصدی حقوق است، البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است در نهایت در هیئت دولت مصوب نشود.

وی افزود، به‌طور کلی سه مدل مختلف برای افزایش حقوق‌ها برای سال آینده در دولت مطرح شده است که یکی از پیشنهادات این بود که به‌جای افزایش 20درصدی حقوق همه کارکنان، میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد (کارکنان دولت ) بیشتر باشد.

به‌گفته وزیر اقتصاد،‌ با وجود بررسی احکام پیش‌نویس لایحه بودجه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق کارمندان به جلسات روز شنبه موکول شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: