پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام قرض الحسنه نوعی قرض است که در آن بهره‌ای در کار نباشد.وام قرض الحسنه دارای ساختار حقوقی مبتنی بر رابطه داین و مدیون است. وام قرض الحسنه از ماهیت حقوقی عقود لازمه برخوردار است. وام قرض الحسنه بیشتر به منظور تامین احتیاجات ضروری به متقاضیان پرداخت می شود. وام قرض الحسنه کارمزد بسیار پایینی دارد.

وام قرض الحسنه ۱۵۰ میلیونی دولت به یارانه بگیران

سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور گفت: سقف تسهیلات برای کارفرمایانی که با رعایت قوانین کار مددجویان بهزیستی را به کارگیرند از ۲ میلیارد تومان به ۴ میلیارد تومان با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

«علی ربوبی» سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور، گفت: سقف تسهیلات برای کارفرمایانی که با رعایت قوانین کار مددجویان بهزیستی را به کارگیرند از ۲ میلیارد تومان به ۴ میلیارد تومان با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور، افزود: براساس ابلاغ بانک مرکزی سقف تسهیلات اشتغالزایی مددجویان از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ همچنین براساس ابلاغیه مذکور سقف تسهیلات برای کارفرمایانی که با رعایت قوانین کار مددجویان بهزیستی را بکارگیرند از ۲ میلیارد تومان به ۴ میلیارد تومان با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی، ادامه داد: تسهیلات فوق از محل بند ب تبصـره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۰ هزار میلیـارد تومان به بهزیستی اختصاص داده شـده که تـاکنون بیش از ۲۰ درصـد از این منـابع جهت توانمنـدسازی و اشـتغالزایی در قالب طرح‌های خوداشـتغالی و کارفرمایی مـددجویان بهزیستی پرداخت شده است و تاکنون بیشترین میزان همکاری از سوی بانک‌های رفاه کارگران، سـینا و مسکن صورت پذیرفته و متاسفانه بانک ملی تاکنون نسبت به ابلاغ سهمیه خود به مدیریت شعب استانی اقدام نکرده است.

واریز مرحله اول کمک‌ بلاعوض ۲۰۰ میلیارد ریالی تامین واحد مسـکونی ویژه خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول به حساب ۱۲ استان

ربوبی درباره پرداخت مرحله اول کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان در راستای اجرای تفاهمنامه احداث ۴۰۰۰ واحد مسـکونی ویژه خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول، تصریح کرد: به منظور کمک به تأمین مسـکن این خـانوار تفـاهمنامه دوجانبه‌ای در پایان سال گذشـته فی مابین سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی منعقد شد که با توجه به آغاز عملیات احداث واحدهای مسـکونی بالغ بر ۲۰۰ خانوار حائز شـرایط در ۱۲ اسـتان، مرحله اول کمک‌های بلاعوض بنیاد مستضعفان به میزان ۲۰۰ میلیـارد ریال تامین اعتبار و به حساب استان‌های مورد نظر واریز شد.

به گفته این مقام مسئول، اسـتان‌های آذربایجان‌غربی، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان، استان‌های پیشتاز در اجرای این تفاهمنامه بودند؛ در تفاهمنامه مذکور، مبلغ کمک بلاعوض پرداختی بنیاد مستضعفان و بهزیستی به هر خانوار شهری دارای حداقل ۲ عضو معلول تا سقف ۲۰۰۰ میلیون ریال و برای هر خانوار روستایی دارای حداقل ۲ عضو معلول تا سقف ۱۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است./فارس

با یک ماه سپرده، وام 500 میلیونی بگیرید

مشتریان بانک ملت به منظور کمبود نقدینگی این امکان را دارند تا با ایجاد میانگین حساب مناسب، تا سقف 500 میلیون تومان از طرح «شایان» وام دریافت کنند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از رده، اشخاصی امکان دریافت وام 500 میلیونی بانک ملت را دارند که حداقل 1 ماه از خواب سپرده‌شان در یکی از شعب این مجموعه گذشته باشد. سود این وام براساس ضریب برابری تسهیلات و مدت ماندگاری سپرده بین 8 تا 18 درصد اعلام شده است. افرادی که خواهان این تسهیلات هستند براساس اعتبار شغلی اعتبارسنجی می‌شوند. علاوه بر این، متقاضیان این تسهیلات باید ضامن رسمی هم داشته باشند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات به 60 ماه می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر سود و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط 12 میلیون و 696 هزار و 714 تومان است. کل سود وام 261 میلیون و 802 هزار و 823 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن 763 میلیون و 532 هزار و 823 تومان خواهد بود.

شروع به کار بانک ملت و دستاوردهای آن

بانک ملت از ادغام چندین بانک قدیمی تشکیل شد و از سال 1359 فعالیت خود را آغاز کرد. این بانک در حال حاضر در قالب سپرده‌ها و خدمات ریالی، تسهیلات و تعهدات، سپرده‌ها و خدمات ارزی، تسهیلات ارزی و طرح‌های اعتباری به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. این بانک علاوه بر این موارد، مسئولیت اجتماعی زیادی دارد و برای انجام آن گام برمی‌دارد.

تقدیر رئیس جمهور سابق از این بانک، کسب مقام برتر در بانک‌های تجاری کشور، دریافت گواهینامه کنترل کیفیت از موسسه بین المللی مودای، کسب مقام نخست در بین‌ بانک‌های دولتی در طرح ارزیابی عملکرد و تعیین کارایی بانک‌ها در سال 1382 و … بخشی از دستاوردهای این مجموعه طی سال‌های فعالیت آن است./کاما پرس

وام قرض الحسنه افزایشی شد

سقف تسهیلات اعطایی در برخی از بانک‌ها با توجه به میانگین حساب افراد تا ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بانک اقتصادنوین: این بانک تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد وام می‌دهد. شرایط دریافت این وام مسدودی سپرده مشتری تا حداکثر چهار ماه است. همچنین اگر کسی سپرده‌گذاری در بانتک انجام نداده باشد، باید به ازای هر ۱۰ میلیون تومان وام به بانک یک ضامن کسر از حقوق معرفی کند.

این وام به صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی تعلق می‌گیرد و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است که با این حساب قسط هر وام ۱۴ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان برآورد شده است.

بانک تجارت: این بانک در طرح آنی پزشکان، با سود چهار درصد و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به متقاضیان وام می‌دهد. مدت بازپرداخت این وام ۶۰ ماهه است و بانک نسبت به ارزش ۸۵ درصد سپرده مشتری به او وام می‌دهد. با این حساب اقساط وام ۵۰۰ میلیون تومانی ماهانه ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تمام می‌شود.

این بانک در طرح دیگر خود با نام تجارت با متخصصان، وام ۵۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۵ درصد می‌دهد. برای دریافت این وام متقاضی باید ضامن رسمی به بانک معرفی کند. شرایط ضامن به این صورت است که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دو ضامن معتبر هم‌صنف دارای پروانه کسب و بالای ۱۰۰ میلیون تومان سند ملک باید به بانک معرفی شود.

بانک دی: این بانک با نرخ سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۳۶ ماهه وام تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می‌دهد. اقساط ماهانه این وام ۱۸ میلیون و ۱۰۰ تومان تعیین شده است.

بانک گردشگری: این بانک تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و با بازپرداخت ۶۰ ماهه و با سود چهار درصد به متقاضیان وام می‌دهد. بر این اساس اقساط ماهانه این وام ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان می‌شود. همچنین در این طرح تا طمان تسویه کامل وام سپرده مشتری مسدود می‌شود.

شرایط عقد قرض الحسنه

مهمترین ویژگی عقد قرض الحسنه که آن را از سایر عقود اسلامی متمایز می‌کند نیت خیرخواهانه و خداپسندانه آن است؛ در این نوع عقد قرض دهنده مبلغی را جهت رفع احتیاجات قرض گیرنده به وی پرداخت می‌کند بدون اینکه هدف سودآوری و کسب منفعت داشته باشد.

شرایط پرداخت

عقد قرض الحسنه معمولاً جهت امر ازدواج، رفع احتیاجات ضروری، درمان بیماری، ودیعه مسکن، اشتغال‌زایی و ساخت مسکن به افراد و خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود.

کارمزد تسهیلات قرض الحسنه

از نظر دین مبین اسلام اخذ کارمزد برای وام قرض الحسنه بلامانع است؛ با توجه به نیت خیرخواهانه و به دور از کسب منفعت، در برخی بانک‌ها نرخ کارمزد تسهیلات آن صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: