پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو خودروساز بزرگ خاورمیانه به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور بیشترین سهم را در بازار خودرویی ایران دارد. ایران خودرو به دلیل‌محدودیت‌های موجود و نبود پلتفرم‌های جدید، بیشتر روی سدان‌هایی با پایه پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ مانور می‌دهد،ایران خودرو به طور مثال خودروهایی چون سمند، پژو پارس و یا دنا را از نوادگان پژو ۴۰۵ می سازد.از بین این خودروهای سدان، دنا جزو محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو است که در مدل‌های مختلفی چون دنا پلاس و یا دنا پلاس توربوشارژ عرضه شده که البته همگی از نظر ظاهری بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما ظاهرا دیگر زمان آن فرا رسیده تا ایران خودرو، با تحول در دنا و تولید انبوه تارا و کراس اور جدید که رونمایی شد به سوی آینده حرکت کند.

طرح جدید فروش ایران خودرو دنا پلاس 

بورس کالا در اطلاعیه‌ای شرایط خرید خودرو دنا پلاس دستی را که قرار است ۲۵ دی ماه در این بازار عرضه شود، اعلام کرد.
در جدیدترین نامه مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران آمده است مهلت ثبت سفارش این خودرو ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۴ دی بوده و میزان پیش دریافت خرید ۱۰۰ درصد است.
اشخاصی که در عرضه‌های قبلی در بورس کالا خودرو سواری خریداری کرده‌اند و همچنین از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی موفق به خرید خودرو شده‌اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.
هر کد بورسی صرفاً امکان یک ثبت سفارش را دارد و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست.
ایران خودرو قرار است دنا پلاس دستی را ۱۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس عرضه کند و آن را ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ به مشتریان تحویل دهد.

چگونه باید در بورس کالا خودرو خریداری کنیم؟

متقاضیان چه کارهایی باید انجام دهند که بتوانند به راحتی در بورس کالا خودرو خریداری کنند.

متقاضیان برای خرید این خودروها در بورس کالا ابتدا باید نسبت به اخذ کد معاملات بورس کالا اقدام کنند. نحوه اخذ کد بورس کالا نیز به این شکل است که متقاضیان به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه و به صورت آنلاین یا حضوری کد بورس کالا را دریافت می‌کنند. البته پیش‌تر باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده باشند.

متقاضیان پس از اخذ کد بورس کالا، باید نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند. حساب وکالتی حسابی است که به بورس کالا این امکان را می‌دهد که پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت کرده و کالا را خریداری کرد بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که برای خرید خودرو، باید ۳۰ درصد قیمت پایه خودرو در حساب وکالتی خریدار موجود باشد. به این ترتیب زمانی که ثبت سفارش صورت می‌گیرد این مبلغ تا زمان انجام فرآیند حراج در حساب وکالتی مسدود می‌شود.

در حال حاضر هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه شده است و صرفاً هم امکان خرید یک دستگاه خودرو را دارند. همچنین صدور سند و شماره‌گذاری نیز تنها به اسم خریدار خواهد بود.

پس از نهایی شدن ثبت سفارش خریداران در روزی که عرضه و فرآیند حراج صورت می‌گیرد، خریداران بر مبنای قیمت پایه در فرایند حراج شرکت و در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد در رقابت شرکت خواهند کرد و همچنین مالیات بر ارزش افزوده‌ای که پرداخت خواهد شد بر مبنای قیمت نهایی است که خریدار در سامانه ثبت و خرید خود را نهایی کرده است.

پس از انجام فرآیند حراج و نهایی شدن خریدار، یکسری هزینه‌های عوارض، شماره‌گذاری و هوشمندسازی کارت خودرو که در اطلاعیه عرضه به آن اشاره شده لحاظ می‌شود.

خرید ایران خودرو دنا پلاس هم رویا شد

رانا، چانگان و دنا از 18 دی در بورس کالا پذیرش شدند و به زودی برنامه فروش این خودروها در بورس کالا اعلام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس بخشنامه جدید بورس کالا 18 دی 1401 خودروهای چانگان، کیا و دنا در بورس پذیرش شدند.

عرضه خودرو در بورس کالا باعث رکوردشکنی در ارزش معاملات خودرو شده است و از ابتدای سال تا پاییز 1401 این میزان به 631 هزار میلیارد تومان رسیده است.

براساس این گزارش خودروهای پرمصرف چانگان، کیا و دنا به زودی راهی بورس کالا می‌شوند.

بورس کالای ایران از پذیرش ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو وارداتی از سوی شرکت‌های چانگان و کیا و خودرو دنا (متعلق به ایران خودرو) خبر داد.

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران اعلام کرد: پذیرش ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو وارداتی از سوی شرکت‌های چانگان و کیا و خودرو دنا (متعلق به ایران خودرو) پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و چهل و هشتمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار تصویب شد.

به این ترتیب ۱۹ هزار خودرو سوازی چانگان CHANGAN متعلق به چانگان چین که عرضه کننده آن سایپا است، راهی بورس کالا می شود.

همچنین شرکت بازرگانی کوشا خودرو نگین ۵۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA CERATO و ۵۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA SPORTAGE و ۵۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA K۵ و ۲۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA CEED و ۱۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA PICANTO و ۱۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA PEGAS و ۱۰۰ دسنگاه خودرو سواری KIA RIO و ۷۰ دستگاه خودرو سواری KIA SONET و ۷۰ دستگاه خودرو سواری KIA SELTOS متعلق به شرکت KIA کره جنوبی را در بورس کالا پذیرش کرده است.

همچنین ایران خودرو موفق به پذیرش خودرو سواری رانا خود در بازار اصلی بورس کالا شده است.

آشنایی با ایران خودرو دنا IQ مدرن 

با توجه به اینکه روند بازطراحی و معرفی یک فیس‌لیفت حتی در موارد جزئی، نیاز به زمان زیادی در خودروسازان داخلی دارد، ما در خودروبانک دست به کار شدیم و یک فیس‌لیفت جدی از دنا را طراحی و به صورت رندر دیجیتالی معرفی کردیم. این خودرو که به نام دنا IQ است، از هر جهت دستخوش تغییرات شده و در نمای جلو، جانبی و عقب بسیار متفاوت از نسخه کنونی شده است. آخرین 

ایران خودرودر نمای جلو شاهد یک جلو پنجره بزرگ و مشبک هستیم که اکثر خودروهای مدرن دنیا از چنین جلوپنجره‌هایی استفاده می‌کنند. همچنین چراغ‌های اصلی به یک نوار طویل در بالای سپر منتقل شده که بسیار شبیه به جیپ چروکی است. همچنین در زیر هر چراغ، یک نوار دو تکه‌ای برای چراغ مخصوص روز قرار داده شده که در کنار نوار بالایی، مه‌شکن نیز جایگذاری شده است.

در مورد رینگ‌ها نیز طراحی آن‌ها به کلی تغییر کرده و با رنگ مشکی مات و البته سایز ۱۸ اینچی جایگزین شده‌اند تا نمای کناری را به خوبی اسپرت و جدی نمایش دهند.

اما نمای عقب نیز به کلی تغییر کرده و با چراغ‌هایی مواجه هستیم که با یک نوار ممتد در بالای درب صندوق به یکدیگر متصل شده‌اند. چراغ‌هایی که حالت و طراحی X گونه آن‌ها بسیار شبیه به چراغ‌های مخصوص روز جلویی است و هارمونی خوبی بین آن‌ها پیاده‌سازی شده است.

ایران خودرو

اما به بخش فنی می‌رسیم، جایی که سال‌ها است محصولات ایران خودرو با موتورهای محدودی چون TU۵ عرضه می‌شوند. اگرچه چندی پیش این خودروساز یک موتور جدید ۳ سیلندری را معرفی کرده، اما به نظر می‌رسد که دنا IQ بهتر است با پیشرانه مشابه دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ عرضه شود تا از نظر قدرت و شتاب همخوانی خوبی با چهره خود داشته باشد.

در انتها لازم به ذکر است که این طراحی تنها یک رندر دیجیتالی توسط خودروبانک است تا یک ایده جدید برای طراحی فیس‌لیفت دنا را هم‌سو با طراحی‌های به روز دنیا معرفی کرده باشیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: