پایگاه خبری خانه فوتبال:

بازیکن جدید تیم فوتبال هوادار گفت: می‌دانم الهامی از من چه می‌خواهد و خوب هم از من بازی می‌گیرد، این بهترین جمله‌ای است که می‌توانم بگویم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسعود شجاعی پس از عقد قرارداد با باشگاه هوادار اظهار داشت: از این موضوع خیلی خوشحال هستم، تجربه کار با ساکت الهامی را داشته‌ام و کار کردن با وی برای من باعث افتخار است. زیرا خیلی خوب همدیگر را می‌فهمیم و درک متقابلی از هم داریم.
وی افزود: می‌دانم الهامی از من چه می‌خواهد و خوب هم از من بازی می‌گیرد. این بهترین جمله‌ای است که می‌توانم بگویم. با برخی نفرات هوادار در گذشته کار کرده‌ام و همدیگر را می‌شناسیم. امیدوارم بتوانم تا آخر فصل به این تیم کمک کنم تا هم جایگاه بهتری داشته باشند و هم خودم عملکرد خوبی داشته باشم.

بازیکن تیم فوتبال هوادار درباره میزان آمادگی‌اش گفت: خدا را شکر شرایطم خوب است. پیش از این با نساجی تمرین می‌کردم و فقط دو سه روز است که این کار را انجام نمی‌دهم. از لحاظ بدنی هیچ مشکلی ندارم و در بهترین فرمی که می‌توانم باشم، هستم.

شجاعی در خصوص اینکه پیش‌بینی می‌شد در نفت ‌آبادان فوتبالش را تمام کند و اینکه آیا هوادار، آخرین تیم است که برای آن بازی خواهد کرد، توضیح داد: اگر برخی از دوستان ناراحت نمی‌شوند نمی توانم قطعا بگویم که بله، این آخرین تیم من است و تا زمانی که احساس کنم مفید هستم و می‌توانم مثمر ثمر باشم یا در زمین به تیمی که در خدمتش هستم کمک کنم، حتما فوتبال خودم را ادامه خواهم داد.

وی اضافه کرد: بحث نفت آبادان اما مفصل است و نمی‌خواهم اکنون چیزی را عنوان کنم، اما جایگاه و حق صنعت نفت خیلی بیش‌تر و بالاتر از اینها است. متاسفانه با بی‌توجهی مدیریتی در چند سال اخیر به حقش نرسیده و به نفت آبادان ظلم می‌شود. به شهر آبادان ظلم شده و به تیم هم به این شکل.

بازیکن سابق نساجی در خصوص اینکه چرا تا پایان فصل در این تیم نماند، گفت: من کارم را دوست دارم و عاشق فوتبال هستم. از صمیم قلب می‌گویم عاشقانه فوتبال را دوست دارم و می‌خواهم برای تیمم مفید باشم. وقتی احساس کردم کادر فنی نساجی شاید اعتقادی به فوتبال من نداشته باشد و از من استفاده نمی‌کند، با خودم گفتم شاید بتوانم در جای دیگری مفید باشم. به همین دلیل تصمیم گرفتم از نساجی جدا شوم. 

وی در مورد مدت قراردادش با هوادار عنوان کرد: تا پایان فصل آینده با هوادار قرارداد دارم. 

کاپیتان اسبق تیم ملی در خصوص عملکرد شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: با توجه به بازی‌های دوستانه‌ای که برای تیم ملی تدارک دیده‌اند و جوی که قبل از این رقابت‌ها ایجاد شد، نتیجه معقولی در جام جهانی گرفتیم. بهتر از این اتفاق قرار نیست برای فوتبال ما بیفتد. قبل از جام جهانی هم گفتم واقعیت فوتبال ما همین است. شاید برخی‌ها در آن زمان می‌گفتند باید از گروه صعود کنیم

وی اضافه کرد:‌ حتی از جام جهانی 2006 که خودم عضو تیم ملی شدم، این صحبت‌ها بود که باید از گروه صعود کنیم، اما قرار نیست با سلام و صلوات برویم تا تیم صعود کند. یک بحث مربوط به همت و غیرت بازیکنان است که ملی‌پوشان ما از جان مایه می‌گذارند. همه دنیا هم این اتفاق می‌افتد و بازیکنان از جان خود برای کشورشان مایه می‌گذارند. 

شجاعی تصریح کرد: بحث دیگر آماده‌سازی و تدارکات تیم ملی است. همیشه یک یا دوماه و حتی کمتر پیش از شروع مسابقات یادمان می‌افتد که برنامه‌ریزی کنیم، در حالی که این گونه نیست. نه تنها تیم‌های بزرگ، بلکه تیم‌های معمولی مثل قطر، میزبان جام جهانی شاید از دست‌کم یک سال پس از جام جهانی استراحت کردند و سپس برای جام جهانی بعدی برنامه‌ریزی خواهند کرد تا هم خیلی قوی در مسابقات مقدماتی شرکت کنند و هم وقتی صعود کردند برای مسابقات برنامه داشته باشند. برنامه‌های آنها به این صورت است که در یک رده سنی چه نفراتی در اختیار داشته باشند و کدام بازیکنانشان از دور خارج شوند. مثل دیدارهای تدارکاتی روی این مسائل هم برنامه‌ریزی می‌کنند، اما ما در این مسائل خیلی عقب هستیم و چنین چیزهایی نداریم. 

کاپیتان اسبق تیم ملی در خصوص انتقادات مطروحه به کارلوس کی‌روش پس از جام جهانی 2022 و اینکه خودش احساس می‌کند این مربی تا چه اندازه در شکست 6 بر 2 مقابل انگلیس نقش داشت، گفت: او سرمربی تیم بوده و نمی‌تواند بی‌تاثیر باشد. حتما در این شکست تاثیرگذار بوده، نه تنها کی‌روش بلکه همه در این شکست نقش داشتند. نمی‌توانیم این موضوع را انکار کنیم، اما هر کس دیگری هم بود همین اتفاق می‌افتد. متاسفانه ممکن بود تیم ملی مقابل انگلیس 8 گل بخورد یا 2 گل. 2 گل بیشتر یا 3 گل کمتر فرقی با هم ندارد. این نتیجه‌ای که رقم خورد حاصل برنامه‌ریزی و مدیریت فوتبال در کشور است.

وی در خصوص اینکه از همین حالا انتظار می‌رود تیم ملی در مسابقات جام ملت‌های آسیا قهرمان شود توضیح داد: حرف من همین است. همیشه همه توقع دارند جام ملت‌های آسیا چند ماه دیگر شروع می‌شود اما تیم ملی هنوز سرمربی ندارد و تکلیفش مشخص نیست. چگونه می‌خواهیم به قهرمانی برسیم؟ اگر ژاپن، قطر، عربستان، استرالیا را کنار بگذاریم، شاید تیم ما بتواند با معجزه قهرمان شود. 

شجاعی در مورد مباحث مطرح‌شده در خصوص اینکه تیم ملی نیاز به پوست‌اندازی دارد و آیا می‌توان به تغییر نسل امیدوار بود، اظهار داشت: خیر، تیم ملی اکنون نیاز به پوست‌اندازی ندارد. ترکیبی از بازیکنان جوان و نفرات باتجربه آماده را در اختیار داریم.

بازیکن تیم فوتبال هوادار در مورد اینکه برخی از تیم‌های جام جهانی از بازیکن 20-19 ساله در ترکیب خود استفاده کردند، اما تیم ما مسن‌ترین تیم جام جهانی بود، گفت: بازیکنی که 19، یا 20 سالگی به تیم ملی می‌رسد از 17 یا 18 سالگی خود یک تیم را در لیگ برتر می‌چرخاند. اکنون به بازیکنان 26 ساله در لیگ ایران می‌گویند جوان. در صورتی که این گونه نیست. از این موضوع اطلاع نداشتم که تیم ایران مسن‌ترین تیم در جام جهانی بود. اما تیم ما دست‌کم برای مسابقات جام‌ ملت‌های آسیا نیازی به پوست‌اندازی ندارد. با حفظ همین بازیکنان یا اضافه و کم شدن چند بازیکن تیم خیلی خوبی داریم. 

کاپیتان اسبق تیم ملی در خصوص اینکه برخی اعتقاد دارند باید شکل تدافعی تیم ملی تغییر کند، زیرا ایرانی‌ها فوتبال هجومی دوست دارند، توضیح داد: باید دید این موضوع از کجا نشأت می‌گیرد. فوتبال دفاعی از داخل لیگ می‌آید. فوتبال ایران را دنبال می‌کنید و بهتر از من بازی‌ها را می‌بینید. به هیچ مربی و تیمی جسارت نمی‌کنم، زیرا خودم در این لیگ بازی می‌کنم، اما سرعت و کیفیت فوتبال ما و از آن مهم‌تر کیفیت زمین‌ها را ببینید. حتی آن زمانی که به فوتبال ایران نیامده بودم، می‌گفتند زمین آزادی بهترین زمین ایران است. اما همان موقع می‌گفتند که کیفیت زمین آزادی استاندارد نیست و کیفیت خوبی ندارد.

وی افزود: هنوز یک چمن خوب در فوتبالمان نداریم. حتما برای جام جهانی به قطر رفتید و دیدید تیم‌های معمولی این کشور که از لیگ یک به لیگ برتر می‌آیند، از بهترین چمن‌ها را دارند که از بهترین چمن ما کیفیت بالاتری دارد. فوتبال ایران هنوز اندر خم یک کوچه است و این از لیگ ما نشأت می‌گیرد. اگر کیفیت لیگ بالا برود، قطعا تیم ملی بهتری خواهیم داشت که متاسفانه این گونه نیست. 

شجاعی در خصوص اینکه آیا دراگان اسکوچیچ پیش از ترک این تیم با وی برای بازگشت به جمع ملی‌پوشان و بستن بازوبند کاپیتانی در جام جهانی 2022 قطر، صحبت کرده بود، پاسخ داد: خیر، هیچ صحبتی نشد. تنها باری که با اسکوچیچ صحبت کردم، قبل از آغاز اردوها و شروع تمرینات تیم ملی با این مربی بود. یک جلسه خصوصی داشتیم و صحبت کردیم. بحث خاصی هم نبود، بلکه در مورد برخی بازیکنان و برنامه‌هایش صحبت کرد. همه چیز معمولی بود و قرار بود اردویی تشکیل شود.

وی درمورد اینکه اگر اسکوچیچ در تیم ملی می‌ماند، آیا بدتر از این نتیجه می‌گرفت زیرا اختلاف‌‌هایی بین او و بازیکنان و حتی خود بازیکنان به وجود آمد، توضیح داد: در جام جهانی خیلی قضیه اختلاف دیده نمی‌شد. جو و هیجان رقابت‌ها همه چیز را تحت پوشش قرار داده بود و بچه‌‌ها خیلی همدل شده بودند اما برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشیم، شاید اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد بهتر از چیزی بود که دیدیم. این مسائل طبیعی است و پیش می‌آید. در کشور ما فراتر و بیشتر است اما همه جای دنیا چنین اتفاقاتی می‌افتد و زیاد برای ما اهمیتی ندارد.

بازیکن سابق نساجی در ادامه صحبت‌هایش گفت: باید از رضا حدادیان، مالک باشگاه نساجی تشکر ویژه‌ای داشته باشم. او انسان حسابی، بزرگ، شریف است که بدون هیچ چشم داشتی فقط برای اعتلای تیم زحمت می‌کشد. برای حدادیان آرزوی بهترین‌ها را دارم. در این یک سال و نیم که بازیکن باشگاهش بودم، از رفتار و منش این فرد لذت بردم. امیدوارم فرصتی باشد تا روزی بار دیگر از حدادیان کار کنیم. همچنین از بایندریان و سیف‌الله پور هم تشکر می‌کنم. تشکر ویژه ‌ای به خصوص از همه بازیکنان نساجی دارم که همه جوره به من کمک کردند تا بهترین خودم را نشان بدهم. تیم فوق‌العاده‌ای داشتیم و مانند برادرانم بودند. از صمیم قلب می‌گویم امیدوارم بهترین اتفاق برای آن‌ها بیفتد و روز دیگر کنار هم باشیم.

شجاعی درمورد رابطه‌اش با هواداران نساجی، پاسخ داد:  رابطه خیلی خوبی داشتیم و از آن‌ها نیز تشکر می‌کنم. به جز 2 بازی فرصت نشد در استادیوم مقابل آن‌ها بازی کنم. همیشه وقتی رو به روی نساجی بازی می‌کردم، مدل تشویق طرفدارانش را دوست داشتم. خیلی دوست داشتم این فرصت برای خودم هم پیش بیاید اما به جز محدود بازی‌هایی نشد. از همه اهالی رسانه و خبرنگاران مازندرانی نیز که چندین بار از من درخواست مصاحبه کردند و فرصت نشد، تشکر و عذرخواهی می‌کنم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: