پایگاه خبری خانه فوتبال:

23 بهمن نشست اعضای هیات رئیسه در شهر چوار برگزار می شود و قرار است، در این نشست اعضاء در مورد انتخاب سرمربی برای تیم ملی صحبت کنند.
به گزارش "ورزش سه"، با توجه به تاکید وزیر ورزش و جوانان که هر چه سریعتر باید سرمربی تیم ملی و تیم امید انتخاب شود، به نظر می رسد اعضای هیات رئیسه در نشست 23 بهمن به طور جدی در مورد مربیان این دو تیم صحبت کنند و حتی شاید پایان این نشست با اتخاد تصمیمات مهمی همراه شود.

دوباره و نزدیک به انتخاب سرمربی تیم ملی یک بحث تکراری براه افتاده است و حتی رئیس فدراسیون فوتبال که دوباره نایب رئیسی اش در کنفدراسیون فوتبال آسیا تکرار شده، مهمترین بخش مصاحبه اش در روزهای اخیر پیرامون انتخاب مربی برای تیم ملی، ایرانی یا خارجی بودنش بوده است! در حالی که مسئله اصلی این نیست. مهم انتخاب یک مربی شایسته برای تیم ملی است. یک مربی کارآمد. مربی ای که در جام ملت های آسیا به دنبال ماجراجویی برای تیم ملی باشد. قهرمانی در جام ملت ها و بعد از آنها مهیا شود، یک هدف بزرگ را به بازیکنان تیم ملی القاء کند. نمایشی نه در حد و اندازه های مراکش در جام جهانی 2022. دست کم صعود به دور حذفی مسابقات جام جهانی 2026.

اساسا این سوال در فوتبال غلط است. مربی ایرانی برای تیم ملی بهتر است یا مربی خارجی؟ چه تفاوتی می کند؟ اصلا مگر این موضوع مهم است؟ مهم این است که تیم ملی نمایش شایسته ای داشته باشد. اگر تیم ملی با مربی خارجی در تورنمنتی موفق ظاهر شود و افتخار کسب کند، آیا به سبب اینکه از مربی وطنی بهره نبرده از افتخارش کم می شود؟ عکس این موضوع هم صادق است. اگر مربی داخلی وجود دارد که می تواند تیم ملی را به اهدافش نزدیک کند، چرا باید سمت و سوی مربی خارجی برویم؟ به خوبی می دانیم استفاده از مربی ایرانی که شایسته قرار گرفتن در راس کادر فنی تیم ملی باشد، از چند جهت به سود فوتبال ایران است. ابتدا اینکه فدراسیون فوتبال مجبور به پرداخت دستمزد دلاری نمی شود و از همه مهمتر یک مربی خوب بین المللی به فوتبال جهان معرفی می کنیم.

 

اگر مربی خوب داخلی وجود دارد که بتواند هدایت گر خوبی برای تیم ملی باشد، رفتن به سراغ مربی خارجی اشتباه است و اگر چنین امکانی وجود ندارد، محول کردن هدایت تیم ملی به مربی داخلی به خاطر عدم انتقال پول به حساب مربی خارجی یک بهانه و یک اشتباه است. در حال حاضر بازیکنان متعدد خارجی و هم چنین مربیان خارجی در فوتبال ایران حضور دارند و سوال اینجاست چطور به حساب این بازیکنان و این مربیان پول واریز می شود؟ همان طور می توان به حساب مربی خارجی تیم ملی هم پول واریز کرد.

بهتر است در نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که 23 بهمن در شهر چوار برگزار می شود، اعضاء این پرسش را مطرح کنند و به آن پاسخ دهند؛ کدام مربی برای هدایت تیم ملی شایسته تر است؟ نه اینکه مربی تیم ملی ایرانی باشد یا خارجی؟ در فوتبالی که مرز ندارد، پاسپورت مربی اصلا، اصلا و اصلا مهم نیست. تیم ملی با هدایت مربی ایرانی یا خارجی تیم ملی فوتبال ایران است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: