پایگاه خبری خانه فوتبال:

کمیته انضباطی آرای دیدار مس کرمان - استقلال را اعلام کرد که در این رای سرمربی تیم استقلال دو جلسه محروم شد که یک جلسه آن تعلیقی است. بر این اساس ریکاردو ساپینتو ، سرمربی تیم استقلال به دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه و تحریک عمومی در هنگام خروج از محوطه زمین مسابقه، به دو جلسه محرومیت از همراهی تیم (که یک جلسه آن تا پایان فصل تعلیق می‌شود) محروم و به پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدیدنظر است. بر این اساس رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز درباره اعتراض‌های تند باشگاه استقلال مبنی‌بر اینکه ساپینتو در کرمان کتک خورده، گفت: «اگر به اتفاقات بازی با مس نگاه کنیم، باشگاه استقلال حتی دو خط لایحه دفاعی برای ساپینتو نداده و اگر هم داده همین دست مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها بوده است. باید بتوانند آن را ثابت کنند و دلایل اثبات هم مشخص است. همان‌طور که گفتم طبق قانون، ملاک تصمیم‌گیری کمیته انضباطی گزارش ناظر و داور است مگر اینکه دلایل اثبات نادرست بودن آن قوی باشد. اینکه بخواهیم بیانیه بدهند که کتک و فحش خورده، درست نیست.» 

بر این اساس و در پاسخ به اظهارات جاودانی، فرشید سمیعی معاون حقوقی استقلال گفت: «درباره بازی با مس کرمان یک شکایت علیه باشگاه مس به خاطر شلوغی بیش از حد داخل پیست تارتان و اینکه هر کسی از هر طرف آقای ساپینتو را می‌کشید و یک شکایت مجزای دیگر به خاطر ضرب‌وشتم ایشان در داخل راهروی منتهی به رختکن تنظیم کردیم. این در شرایطی است که یک شکایت دیگر نیز علیه مربی مس که سرمربی استقلال را مضروب کرد هم تنظیم کرده و لایحه آن را ارائه دادیم.» وی ادامه داد: «درخصوص شکایت باشگاه مس کرمان، به قدری کمیته انضباطی در صدور رای عجله داشت که نه‌تنها جلسه را غیابی برگزار کرد بلکه ابلاغ تقدیم لایحه و دفاعیات بعد از صدور رای به دست ما رسید درحالی‌که ما از قبل دفاعیات و اسناد خود را آماده کرده بودیم که تقدیم کنیم اما به قدری تعجیل در صدور رای علیه ساپینتو داشتند نه‌تنها جلسه را غیابی برگزار کردند بلکه ابلاغ تقدیم دفاعیات بعد از صدور رای به دست ما رسید.

ما درخصوص رای قطعی ساپینتو اعاده دادرسی خود را ارائه کردیم. ما همیشه در اسرع وقت وظایف قانونی خود را انجام می‌دهیم اما تعجیل و تاکید در صدور حکم علیه ساپینتو باعث شد تا زودتر این رای اعلام شود ضمن اینکه متاسفانه رای براساس یک‌سری گزارش‌های غیرمستند صادر شد و دفاعیات مستند و همراه با دلایل ما هم راه به جایی نبرد. امیدوارم در آینده در آیین‌نامه انضباطی برای گزارش‌های خلاف واقع نیز تدبیری اندیشیده شود.» وی درباره پرونده دیدار استقلال و پیکان گفت: «آقای حسینی از لفظ گوساله استفاده می‌کند که البته این صدا مبهم است اما آیا گوساله جزو animals و حیوان نیست؟ ما شکایت خود را از مجتبی حسینی به دلیل توهین و به‌کار بردن عبارات توهین‌آمیز به کمیته انضباطی تقدیم کردیم.» 

ساپینتو عصبی از رای کمیته انضباطی

طبق اخبار رسیده به ساپینتو که دو شب پیش برای سپری کردن مرخصی کوتاه‌مدت راهی پرتغال شده است در ساعات پایانی شبی که منتهی به سفر وی بود از رای کمیته انضباطی علیه خود اطلاع پیدا کرده و به‌شدت از این قضیه عصبانی می‌شود. وی در جمع نزدیکان خود گلایه‌هایی را نیز در

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: