پایگاه خبری خانه فوتبال:

تغییر در واریز سودسهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کن.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت:براساس مصوبه این کمیسیون دولت موظف شد تا نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام، اقدام کند.

محمد تقی نقدعلی با اشاره به تصویب پیشنهادی در کمیسیون تلفیق در زمینه رسیدگی به جا ماندگان سهام عدالت گفت: در جریان این پیشنهاد تاکید کردیم که دولت موظف است از محل سهام باقی مانده خود و شرکت های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری مربوط به قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴، نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کرده و گزارش اجرای این بند را هر سه ماه یک بار از سوی وزرات اقتصاد به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس ارسال کند.

وی ادامه داد:براساس این پیشنهاد مصوب شده، جاماندگان سهام عدالت از این سهام برخوردار خواهند شد.

گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق برای نهایی شدن باید در صحن علنی مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز برسد.

سهام عدالت

توثیق سهام عدالت برای دریافت وام

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در حاشیه جلسه روز گذشته شورای عالی بورس در رابطه با سامانه توثیق سهام عدالت و حواشی اخیر مبنی بر عدم همکاری بانک‌ها با سهامداران اظهار کرد: زیرساخت سامانه توثیق سهام در بازار سرمایه فراهم و سرویس‌های مرتبط با آن در اختیار تمامی بانک‌ها قرار گرفته است. اکنون تمامی بانک‌ها امکان استفاده از سرویس سامانه توثیق سهام را دارند، به نحوی که تاکنون در دو بانک به مرحله اجرا رسیدند و مابقی نیز منتظر تکمیل زیرساخت‌های حقوقی و الکترونیکی هستند.

وی ادامه داد: فراهم‌سازی زیرساخت‌های الکترونیکی وظیفه بانک‌ها است و سازمان بورس ماموریتی را در این رابطه ندارد. ابلاغیه توسط خود شعبه اصلی بانک مربوطه به شعبات زیر مجموع ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان بورس گفت: سامانه سهام عدالت متوفیان (سامانه انتقال سهام عدالت به وراث) قرار بود تا پایان شهریور مهیا شود اما راه‌اندازی کامل آن نیازمند همکاری همه جانبه قوه‌قضائیه است.

عشقی بیان کرد: از آنجایی که کار متوفیان و انحصار وراثت در اکثر شهرستان‌ها به صورت دستی انجام و تعداد متوفیان زیاد است، اکنون مسئولان مربوطه در حال فراهم‌سازی زیرساخت‌های الکترونیکی در این شهرها هستند.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌ های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.
ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان، ۸ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان، ۹ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان.برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم اردیبهشت ماه به ترتیب با کاهش  ۱۱۶ هزار تومانی، ۱۴۰ هزار تومانی، ۱۵۱ هزار تومانی و ۲۸۴ هزار تومانی نسبت به هفته دوم خردادماه مواجه شده‌اند.

بنابراین گزارش، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تومانی، ۹ میلیون و ۸۶۵ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۶۶۷ هزار تومانی و ۲۰ میلیون و ۵۱ هزار تومانی روبرو شده است.

استعلام آنلاین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت

سهامداران سهام عدالت برای استعلام وضعیت پرداخت سود سهام خود می‌توانند با ورود به سامانه سهام عدالت در تارنمای «www.sahamedalat.ir» نسبت به مشاهده زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت اقدام کنند.
همچنین سهامدارانی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، باید هر چه سریعتر در سامانه سجام ثبت کنند تا در فهرست پرداخت سود جامانده های سهام عدالت قرار گیرند.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد؟

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران در مورد جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: این تصویب‌نامه به تازگی ابلاغ شده و کار‌های اجرایی آن در حال انجام است.

تصویب‌نامه هیات وزیران تکلیف جاماندگان سهام عدالت را تقریبا روشن کرده و به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، طبق قانون بودجه سال جاری، سهام عدالت جاماندگان امسال باید حتما پرداخت شود.

وی به این سوال که سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت، پاسخ داد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است و بنابراین فرایند آن امسال باید انجام شود.

البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی آن در نوبت است. رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: این اصلاحیه در مورد تغییر برخی شرکت‌ها در پرتفو است که باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

شورای عالی سیاست‌های اصل 44 مسوول اختصاص سهام عدالت به بازماندگان‌ دو دهک پایین درآمدی‌

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این پرسش که سهام عدالت برای بازماندگان از دو دهک پایین درآمدی به چه مرحله‌ای رسید؟ گفت: بر اساس بند الف تبصره قانون بودجه سال جاری قرار بر این است سهام عدالت به جاماندگان مشمول تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ و سازمان بهزیستی اختصاص یابد که در فاز اول 3.5 میلیون نفر شناسایی شده و طی نامه‌ای در 22 خرداد سال جاری به دولت اعلام کردیم.

قربان‌زاده گفت: دولت هم پیش‌نویسی تهیه کرده و در هیأت وزیران تصویب شد و این مصوبه رفت و برگشتی با معاونت حقوقی دولت داشت و در ماه‌های اخیر به تصویب رسید، اما هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، دو ایراد به این مصوبه گرفت که یکی قابل رفع بود.

وی اظهار کرد: ایراد دوم هیأت تطبیق مقررات مهم بود، هیأت اعلام کرده بود که مصوبه دولت برای اختصاص سهام به دو دهک کم درآمد باید در  شورای عالی سیاست‌های کلی اصل 44 مصوب شود که این شورا هم باید به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شود و ما تا آخر سال منتظر مانده‌ایم تا جلسه شورای عالی سیاست‌های اصل 44 برگزار شود و بعید است تا آخر سال جلسات این شورا تشکیل شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود:‌ رئیس شورای اصل 44 رئیس‌جمهور است و اعضای سه قوه در این شورا حضور دارند و باید در مورد اختصاص سهام عدالت به افراد کم درآمد تصمیم‌گیری شود.

* در مولدسازی سراغ دارایی‌های راکد‌ می‌رویم/ مولدسازی اختلالی در وظایف دستگاه‌ها ایجاد نمی‌کند

قربان‌زاده در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره ‌مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: اینها دارایی‌هایی که از آنها استفاده نمی‌شود و کسی سراغ آن نمی‌رود، مطابق آئین‌نامه اجرایی ما سراغ مواردی می‌رویم که دارایی راکد و بلااستفاده مانده است یا در راستای وظایف سازمان از آن استفاده نمی‌شود، مثلا ‌مواردی از املاک و دارایی‌های آموزش و پرورش که تعطیل شده‌اند‌، مدارسی در حاشیه میادین بزرگ شهرها بوده‌اند که مالکیت آن بر عهده آموزش و پرورش است، اما در راستای عدم ایجاد ترافیک، پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید کرده است که باید این مدرسه به جایی دیگر منتقل شود و بنابراین این زمین بلااستفاده مانده است و نیاز به مولدسازی دارد و یا در استان‌ها برخی از املاک در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دارد که در راستای وظایف آن‌ها نیست و اگر این زمین‌ها نباشد، هیچ اتفاقی در خدمات و وظایف آنها رخ نمی‌دهد.

* سهام تو دلی سایپا و ایران‌خودرو تا پایان سال واگذار می‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا گفت:‌ دولت در سایپا 5 درصد و در ایران‌خودرو 17 درصد سهام دارد و آنچه که مدنظر است، سهام تو دلی دولت در شرکت‌های زیرمجموعه این دو خودروساز است که باید تا آخر سال مطابق تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، این سهام تودلی به صورت بلوکی و از طریق بورس واگذار ‌شود.

وی تأکید کرد:‌ واگذاری سهام دولت به روش بلوکی و یکجا و از طریق بازار سرمایه خواهد بود

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار خبر داد.

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار داشت: باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر این سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می شود اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.

مجید عشقی درباره بازگشایی نماد سهام عدالت گفت: بازگشایی نماد پس از تشکیل مجامع شرکت‌های استانی انجام خواهد شد اما در حال حاضر اختلاف نظرهایی در نحوه برگزاری مجامع وجود دارد که پس از برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت نماد آن هم بازگشایی خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: