پایگاه خبری خانه فوتبال:

کنکور آزمون ورود به دانشگاه است.کنکور تفاوت بزرگی در آینده دانش آموزان ایجاد می کند.کنکور غول ترسناکی است.حذف کنکور سالهاست داوطلبان ادامه تحصیلات را به وحشت می اندازد.کنکور مجازی می شود.

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲

ایسنا/ مشاور رییس و مسئول روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اواسط اسفند ماه جاری خبر داد.
علیرضا کریمیان در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از روز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌تجربی آغاز شد و به مدت دو روز ادامه داشت.
وی تاکید کرد: نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اواسط اسفند ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.
کریمیان گفت: نمراتی که در نیمه اول اسفندماه اعلام می‌شود نمره خام داوطلبان است؛ هنگامی که سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود نمره کل داوطلبان به اطلاع آنها می‌رسد. نمره کل داوطلبان، نمره تراز شده است که شامل ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور داوطلب است.

جزئیات سهم بندی جدید برای قبولی در کنکور تا حذف کنکور

کنکور

سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ سهم نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم  ۴۰ درصد، سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ سهم نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۵۰ درصد، سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ سهم نمرات امتحانات نهایی پایه یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد و سال ۱۴۰۵-۱۴۰۶ سهم نمرات امتحانات نهایی برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد است.

 تمام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از خرداد ۱۴۰۳ باید در امتحانات نهایی شرکت کنند.

حسن مروتی؛ معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش با اشاره به برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در تاریخ ۲۹  و ۳۰ دی ماه امسال گفت: نوبت دوم کنکور در روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر سال آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنکور ۱۴۰۲ نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم سهم ۴۰ درصدی دارد و ۶۰ درصد نمره نیز مربوط به سوالات اختصاصی کنکور است.

مروتی ادامه داد: اگر داوطلب در هر دو نوبت کنکور شرکت کرده باشد، هر مرحله که نمره بالاتری کسب کرده باشد ملاک قرار خواهد گرفت مگر آنکه فرد در دو گروه آزمایشی مختلف مانند ریاضی و تجربی شرکت کرده باشد، در چنین مواردی از فرد پرسش می‌شود، نتایج کدام را برای پذیرش دانشگاه‌ها استفاده خواهد کرد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش بیان کرد: با توجه به اینکه تدریس کتاب‌های درسی پایه دوازدهم برای شرکت دانش‌آموزان در کنکور دی ماه به طور کامل نخواهد بود، بنابراین این گروه از داوطلبان این نوبت را به صورت آزمایشی شرکت کنند و هدف اصلی خود را کنکور تیر ماه قرار دهند.

وی ادامه داد: برای کنکور دی ماه، کارنامه صادر خواهد شد اما انتخاب رشته فقط یک بار آن هم در تیر ماه است همچنین ثبت نام هر نوبت کنکور مجزاست و کار ثبت نام کنکور دی ماه به پایان رسیده و فرایند ثبت نام کنکور تیر ماه از ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ آغاز می‌شود البته اگر داوطلبی در کنکور دی شرکت کرده و دیگر تمایلی به شرکت در نوبت دوم کنکور نداشته باشد، می‌تواند برای ثبت‌نام اقدام نکند.

وی درباره طرح پیشنهادی مجلس برای کنکور و احتمال توقف مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: با توجه به  اینکه یک میلیون داوطلب برای کنکور دی ماه ثبت‌نام کرده‌اند، مجلس نیز تأکید دارد که کنکور ۱۴۰۲ مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شود و اگر مصوبه‌ای هم برای کنکور داشته باشند برای سال ۱۴۰۳ است.

مروتی بیان کرد: بزرگ‌ترین دغدغه شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که استرس دانش‌آموزان کاهش یابد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش مورد توجه بیشتری قرار بگیرد از سوی دیگر مجلس نیز دغدغه‌های مختلفی دارد و این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا توان اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد؟ آیا آموزش و پرورش می‌تواند سوابق تحصیلی را دقیق اجرا کند. طبق آمار سال گذشته، سابقه تحصیلی ۴۸۰ هزار داوطلب تکمیل نشده است، آیا آموزش و پرورش می‌تواند این سوابق را تا تیر سال آینده برای تمام آنها ایجاد کند؟

تغییر بزرگ در اجرای کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از حذف آزمون کاغذی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این کار می‌تواند برای جلوگیری از تقلب در آزمون موثر باشد.
عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه همه دروس عمومی از آزمون سراسری کنکور امسال حذف می‌شود، گفت: در کنکور سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ امسال ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد خود آزمون موثر است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از حذف آزمون کاغذی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این کار می‌تواند برای جلوگیری از تقلب در آزمون موثر باشد.

وی بیان کرد: در آزمون سراسری کنکور امسال، ۶۰ درصد داوطلبان خانم‌ها و۴۰ درصد آن‌ها آقایان هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفت: امسال کنکور به صورت دو مرحله در دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اجرای عدالت با حذف کنکور

کنکور

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از حذف کنکور تا سه سال آینده خبر داد و گفت: مافیای کنکور باعث شده که برخی افراد هزاران میلیارد تومان به جیب بزنند.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در پاسخ به این سؤال که مجلس چه برنامه‌ای برای کنکور دارد و آیا حذف می‌شود، اظهار داشت: در این بازه زمانی مشخص شده که کنکور باید حذف شود.
وی افزود: مافیای کنکور باعث شده که برخی افراد هزاران میلیارد تومان به جیب بزنند به همین دلیل در مجلس یک بازه زمانی مشخص شده تا زیرساخت‌ها و مقدمات برای حذف کنکور پیگیری و فراهم شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای این طرح مافیای کنکور حذف می‌شود، تصریح کرد: مسئولان مربوطه قول داده‌اند که تا سه سال آینده کنکور حذف شود البته هر ساله نسبت معدل نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده اما علی‌رغم این تصمیمات نگرانی‌هایی نیز وجود دارد چراکه برخی از دانش‌آموزان مستعد توانایی‌های مالی نداشته و بی‌عدالتی‌ها رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه قانون روشن و شفاف است، گفت: تا دو یا سه سال آینده کنکور حذف خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: به نظر می‌رسد، اغلب داوطلبان به صورت آزمایشی در آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند که این موضوع برای ارزیابی وضعیت فرد قلمداد می‌شود. سازمان سنجش از داوطلبان می‌خواهد که هر دو نوبت آزمون را جدی بگیرند چرا که این احتمال وجود دارد که برخی داوطلبان بخواهند در نوبت اول به نتیجه خوب دست یابند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: