پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: من از طرف سرمربی پرسپولیس از شما عذرخواهی می‌کنم شاید دلیلی داشته که او به نشست نیامده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خوزه مورایس در نشست خبری پیش از مسابقه با پرسپولیس در جام حذفی در نشست خبری اظهار داشت: صلحی که در اتاق هست را خیلی دوست دارم. خوشامد می‌گویم به حاضرین امروز که خبرنگاران بیشتری در اتاق هستند و البته می‌توانست بیشتر هم باشد. اگر بخواهیم در مورد حساسیت این بازی بخواهم حرف بزنم این است که حس کنجکاوی را در صورت تک تک شما می‌بینم و حس دیگری که می‌گیرم صلح می‌بینم. از سمت من حس خوبی است و باید ببینیم فردا چه اتفاقی رخ می‌دهد. انتظارم از بازی فردا این است که بازی خوبی شود دو تیم خیلی خوب مقابل هم قرار می گیرند و امیدوارم بازی مثال زدنی برای مردم ایران و کشور ایران شود. فردا یک بازی دیگری است که باید بازی کنیم و اهمیتی ندارد مقابل چه تیمی قرار می‌گیریم. بازی جذابی خواهد بود و اینکه چطور شروع می‌شود و چطور به پایان می‌رسد.

وی در مورد اینکه بازی فردا برای هواداران بسیار متفاوت است، اظهار  داشت: می‌دانم که هر بازی متفاوت از بازی دیگری است. این مسابقه خارج از لیگ است و در جام حذفی برگزار می‌شود. رقابت متفاوتی است اما هر دو تیم یک هدف دارند و در لیگ و جام حذفی برای آن می‌جنگند. اینها ارزش‌های متفاوتی هستند. می‌دانم می‌گویید که بازی فردا برای هواداران اهمیت دارد و ما هم می‌خواهیم با رسیدن به هدف‌مان هواداران را خوشحال کنیم و پیروز شویم اما واقعیت این است که مهم نیست مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم برای هواداران  همیشه برد مهم است. آنها می‌خواهند ما پیروز شویم چه مقابل ذوب‌آهن بازی کنیم مقابل نساجی، مس کرمان، پیکان و ملوان، آنها می‌خواهند ما برنده شویم.  فرقی هم نمی‌کند مقابل چه تیمی اما از برد مهم‌تر شادابی، خوشحالی و شور و نشاطی که موجود است مهم است. امروز چطور به پایان رسید امیدوارم فردا هم همین‌طور به پایان برسد.

مورایس در مورد اینکه سپاهان مدت‌ها است بازنده نشده و آیا در بازی فردا به رکوردهایش فکر می‌کند یا نه، گفت: برای من رکورد زیاد مهم نیست من به آن فکر نمی‌کنم تمرکزم روی بازی فردا است نه رکورد، باید ببینیم چه می‌شود. قصدم ثبت رکورد نیست می‌خواهیم به اهداف‌مان برسیم. شور و علاقه و تلاشی که انجام می‌دهیم تا به هدف‌مان برسیم و فردای بهتری داشته باشیم شاید دلیل این رکوردشکنی است اما من زیاد به رکورد فکر نمی‌کنم.

وی در مورد اینکه نشست خبری امروز را متفاوت شروع کردید و آیا فردا ممکن است سیستم متفاوتی داشته باشید و یک جام را فدای جام دیگری بکنید، عنوان کرد: قبلاً هم گفتم دنبال چیز خاصی نیستم که روز خاصی داشته باشم فردا با تیم متفاوتی بازی داریم بازیکنان متفاوتی دارند و باید متفاوت باشیم. اما اینکه می‌گویید نشست را متفاوت شروع کردم دلیلش شما بودید. حس صلحی که از شما گرفتم دلیل این شور متفاوت بود همه چیز به خاطر شما بود. آرام بودید و صلح و آرامش را در شما دیدیم و نشست را اینگونه شروع کردم.

سرمربی سپاهان اصفهان افزود: فردا هم یک بازی متفاوت در یک روز متفاوت است و باید این روز متفاوت را سپری کنیم و باید به آرزوی‌مان برسیم. هیچ چیز را فنا یا فدا نمی‌کنیم. به جای فنا کردن به مسائل بزرگ فکر می‌کنم و اینکه چگونه آنها را کنترل کنم. می‌دانیم که در دنیا همه چیز درست نیست اما می‌توانیم ما را درست انجام بدهیم و هر روز هم خوشحال باشیم. امیدوارم فردا موفق شویم. 

مورایس در مورد اینکه شما با فرهنگ فوتبال ما آشنا شده‌اید و پنج برد پیاپی هم به دست آوردید و در بازی فردا از نظر روحی و روانی تیم‌تان آماده است یا نه و اینکه سرمربی حریف در نشست خبری حاضر نشد، گفت: سؤال سختی بود. من نمی‌خواهم از پرسپولیس دفاع کنم اما برای من هم اتفاق افتاده که خارج از اصفهان بازی داریم و ممکن است برنامه‌ای پیش بیاید که به نشست خبری نرسم. شاید دلیلش این بوده یا اینکه به محض رسیدن جلسه مهمی با بازیکنان داشته است اما شما رسانه‌ها هم قابل احترام هستید و قسمتی از این فوتبال هستید و بخشی از پروتکل فوتبال. همانطور که ما باید قبل از بازی گرم کنیم باید یک روز قبل در نشست خبری هم شرکت کنیم. همه ما سرمربیان همکار هستیم و در یک رده قرار داریم. بنابراین من از طرف سرمربی پرسپولیس از شما عذرخواهی می‌کنم شاید دلیلی داشته که او به نشست نیامده است.

وی افزود: در مورد آماده‌سازی باید بگویم حتماً‌باید ذهنیت درستی در بازی داشته باشیم من از موقعی که به ایران آمده‌ام نه تنها با فرهنگ فوتبال شما بلکه با سبک زندگی مردم شما آشنا شده‌ام اینکه مردم شما چه چالش‌هایی در زندگی دارند اما مهم این است که مردم شادی هستند خودم هم گاهی با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوم اما  دوست دارم مردم همیشه خوشحال باشند. ممکن است من انتظار یک روز بهتر را داشته باشم اما آن روز برایم نرسد و بگویم این روز یک فرد دیگر از من خوشحال‌تر است باید برای خوشحالی آن فرد هم خوشحال باشم. خوشحالی بقیه باعث خوشحالی من می‌شود و به همین دلیل است که من همیشه شادم و می‌خندم. گاهی به خودم می‌گویم چرا ناراحتی ممکن است این ناراحتی من باعث ناراحت فرد دیگری شود. بنابراین عاشق این انرژی و شادی هستم. چشم‌اندازم برای دنیا این است که فقط مثبت باشیم و به هم انرژی بدهیم. یک بار گفتم وقتی در ترکیه بودم دچار عارضه مغزی شدم. بعد از آن همیشه به این فکر می‌کنم که بقیه را خوشحال کنم و از خوشحالی دیگران هم شاد باشم.

سرمربی سپاهان اصفهان در پایان نشست اظهار داشت: من عاشق هواداران هستم و می‌خواهم به خاطر حضورشان در بازی دوستانه با زینیت روسیه از آنها تشکر کنم. خوشحال می‌شوم که فردا هم این شور و علاقه را در هواداران ببینم و از آن استقبال می‌کنم. هواداران پرسپولیس هم به ورزشگاه بیایند تا از بازی لذت ببرند. این یک بازی لذت‌بخش برای همه است  امیدوارم همه خوشحال باشیم. 

مورایس در پایان نشست در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفت نتیجه بازی امشب رئال و لیور پول را پیش‌بینی کنید پاسخی نداد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: