پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: تا عید باید 300 میلیارد پول بدهم بتوانم مجوز بگیرم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی فتح الله زاده در مورد اینکه آیا با ورود بازیکنان خارجی بیشتر شود قیمت بازیکنان متعادل می‌شود، اظهار داشت: باید سیستمی برای فوتبالمان درست کنیم که دولتی، غیردولتی، خصوص و.. جمع شود. همه با یک مکانیزم واحد تعریف شده کار را شروع کنند. در اروپا اول سال کارشناسان فوتبال به باشگاه می‌گویند شما که می خواهید به لیگ برتر بیایید، چقدر درآمد دارید، از کجا می‌آورید و می‌خواهید کجا خرج کنید؟ 

وی افزود: براساس درآمد و بررسی ها به آن تیم اجازه می دهند که مبلغ مشخصی را خرج کند. اگر از آن مبلغ بالاتر برود و بعدا کشف کنند، یک پله پایین تر می برند. قبلا هم در آلمان این اتفاق افتاده است. همه جای دنیا همین است. بررسی می کنند و می‌گویند این تیم می‌تواند انقدر خرج کند. اینجا اینطور نیست. بخشی، پول هایی را در اختیار دارند و خرج می‌کنند. وقتی ساختارشان را نگاه می‌کنید اثری از ان پول ها نیست ولی اگر فدراسیون فوتبال بخواهد، کارشناسانی دارد. مثلا بازیکنی از استقلال 10 میلیارد طلب می‌کند. به شهرستان می‌رود می‌گوید 5 میلیارد گرفته‌ام.

فتح‌الله زاده گفت: این اصلا قابل قبول نیست. چطور ممکن است؟ شما پیشنهاد 10 میلیاردی از استقلال یا پرسپولیس داشته باشید قبول نکنید، به شهرستان بروید 5 میلیارد بگیرید. معلوم است در این تبانی و اشکال است. باید این‌ها را رفع و رجوع کنیم. عقیده من این است که مکانیزم را خوب تعریف کنیم. کارشناسان بسیار زیادی داریم. پروتکلی بنوسیم و بر اساس آن مدیران را موظف کنیم بر اساس آن رفتار کنند. با همین دلاری که سرسام اوج گرفته و پرواز می‌کند، ما هم دمش را گرفته‌ایم و به آن نمی‌رسیم، بازهم بازیکن خارجی می‌آوریم از بازیکن ایرانی ارازن‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: البته نباید در را باز کنیم. باید بازیکنان با کیفیت بالا بیاوریم تا به فوتبال ما کمک کنند. شما خواهید دید که عربستان و دیگر همسایه‌های ما که رونالدو را می‌آورند بعد از چند سال اوج می‌گیرند. ما هم باید فضا را باز و مراقبت کنیم تا فوتبال ما از این حالت بیمار گونه بلند شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد پرداخت طلب استراماچونی، گفت: پرداخت پول استراماچونی از عهده یک باشگاه به تنهایی بر نمی‌آید. به تنهایی 100میلیارد پول است. از کجا بدانیم دلار در دو سه ماه ناگهان چندین برابر می شود. این سنگین است. اینکه به تیم پرسپولیس یا هرتیم دیگری، دولت ها کمک کنند من دستشان را می بوسم. خیلی هم کار خوبی بود که برای کالدرون کمک کردند.  استقلال را هم اینطور ببیند.

فتح‌الله زاده افزود: اگر کمک نشود ما این همه پول نداریم. من تا عید باید 300میلیارد پول بدهم بتوانم مجوز بگیرم. من را تنها در یک باشگاه انداخته‌اند هیچکس هم کمک نمی‌کند. این انصاف نیست. چقدر می‌توانم بیاورم؟ 4ماه آمده‌ام، 130 میلیارد خرج کردم وپول به بازیکنان داده‌ام، هنوز عقب هستم. این 200 میلیارد را از کجا بیاوریم؟ باید همه کمک کنند.  امدوارم دولت و محمد مخبر کمک کنند. همانطور که سفارش کردند ایرانسل با پرسپولیس قرارداد ببندد، این طرف هم سفارش کنند، همراه اول با ما ببندد.

وی افزود: همه باید کمک کنند. این یک پروسه ملی است. اگر استقلال از آسیا حذف شود، 40-30 میلیون هوادارا را ناامید می‌کنید. این درست نیست.انتظار داریم دوستان کمک کنند تا از این پیچ تند هم عبور کنیم. امیدمان اول خدا و بعد به هوادار‌مان است. سعی می‌کنیم یکشنبه دو شنبه فراخوانی بگذاریم، حسابی را اعلام کنیم که هواداران کمک کنند تا این مشکل را رفع کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: