پایگاه خبری خانه فوتبال:

خبر فوری برای یارانه بگیران.یارانه جدید به دهک دهم پرداخت نمی شود ولی این دهک بندی سوال برانگیز شده است. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای تشویق کارآفرینان در بکارگیری کارگران سه دهک کم درآمد حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال توسط دولت پرداخت می‌شود.

محمود کریمی‌بیرانوند در مورد بسته طرح کمک به اشتغال افراد کم‌درآمد گفت: اجرای این طرح از 20 روز قبل به صورت آزمایشی در 10 استان کشور برای تشویق کارآفرینان در بکارگیری کارگران در دهک‌های یک تا سه کم‌درآمد دارای دو فرزند و بیشتر در کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: کارگرانی که در دهک‌های کم‌درآمد جامعه قرار دارند و تعداد اعضای خانوار آنها 4 نفر و بیشتر باشند در صورتی که تحت پوشش سازمان حمایتی بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی (ره) نباشند و اگر کارفرمایی در کشور وی را بکار گیرد در مرحله اول تا یکسال حق بیمه سهم کارفرما از سوی دولت پرداخت می‌شود که البته ممکن است در مرحله بعدی تا دو سال هم تمدید شود.

وی تأکید کرد: دولت می‌خواهد با این طرح افراد کم‌درآمد از دهک‌های پایین را توسط کارآفرینان و کارفرمایان به کار گرفته شوند و بیکاری مناطق محروم تا حدی رفع شود.

وی گفت: برای این منظور کارگران در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام می‌کنند تا از مزایای استفاده از این طرح دولت برخوردار شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی که در سایت وزارت تعاون ثبت‌نام می‌کنند باید سوابق شغلی، تجربیات و مشخصات خود را  ذکر کنند و کارآفرینان از روی این سایت این افراد را اگر انتخاب کنند تا یکسال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند و این تشویقی برای بکارگیری افراد کم‌درآمد سه دهک پایین جامعه توسط کارفرمایان کشور است.

کریمی‌بیرانوند همچنین گفت: طرح کمک به معیشت و اشتغال افراد کم‌درآمد از 20 روز قبل در 10 استان شروع شده و از سال 1402 به صورت سراسری اجرا می‌شود و منابع آن نیز از محل منابع داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می‌شود.

وی تأکید کرد:‌اشتغال افراد کم‌درآمد از اولویت‌های دولت است و ظرف یک ماه آزمایشی تا کنون 100 هزار پیامک برای جامعه هدف ارسال شده است یعنی افرادی که در دهک‌های کم درآمد یک تا سه قرار دارند و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار ندارند و بیمه‌پرداز هم نیستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد اینکه آیا افرادی که مستمری بیمه بیکاری می‌گیرند می‌توانند از این طرح استفاده کنند، گفت:‌ به هر حال افرادی از سه دهک کم‌درآمد جامعه که دو فرزند و بیشتر داشته باشند و در حال حاضر بیمه‌پرداز نباشند با ثبت‌نام در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متقاضی اجرای این طرح می‌شوند و کارفرمایانی که آنها را به کار بگیرند به مدت یکسال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.

وی تأکید کرد: حق بیمه سهم کارفرما 23 درصد حقوق پایه است که در این طرح در ازای بکارگیری افراد کم درآمد از سه دهک پایین جامعه توسط وزارت کار پرداخت می‌شود.

کریمی بیرانوند این نکته را هم تأکید کرد:‌پیامکی که برای جامعه هدف ارسال می‌شود با سرکد REFAH ـ V ارسال می‌شود و افراد متقاضی در این طرح باید در سامانه moshavegh.mcls.gov.ir در سایت وزارت کار مراجعه کرده و مشخصات خود را ثبت کنند./ فارس

شرایط دریافت وام 200 میلیونی برای یارانه بگیران

در فضای مجازی اخباری دست به دست می‌شود که قرار است وام ۲۰۰ میلیونی یارانه پرداخت شود. اما آیا خبر صحت دارد و یارانه‌بگیران می‌توانند با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند؟بعد از گذشت چند سال از واریز یارانه نقدی ۴۵ هزارتومانی در بهار امسال دولت مبلغ یارانه جدید را افزایش داد و این در حالی است که مبلغ یارانه جدید نسبت به افزایش سرسام آور قیمت ها ناچیز است. یارانه جدید اردیبهشت و خرداد واریز شده است. یارانه جدید تیرماه کی واریز می شود؟ یارانه جدید معترضان و جاماندگان واریز می شود.

پیگیری‌ها از شبکه بانکی و بررسی اخبار نشان می‌دهد ماجرای وام ۲۰۰ میلیونی یارانه واقعیت ندارد و هیچ بانکی در کشور نه چنین وامی می‌دهد و نه وعده پرداخت آن را داده است. پس ماجرا چیست؟

به نظر می‌رسد که چندین خبر در دو سه هفته گذشته منتشر شده و بسیاری را به خطا انداخته است. یکی از این اخبار امکان دریافت وام با سهام عدالت بود. وامی که تنها به دارندگان سهام عدالتی که یارانه می‌گیرند پرداخت می‌شود و مبلغ آن ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است. بر اساس این وام، دارندگان سهام عدالت می‌توانند بین دو تا ۱۴ میلیون تومان وام بگیرند و سهام عدالت خود را وثیقه دریافت وام قرار بدهند.

این وام در قالب نقدی پرداخت نمی‌شود و در قالب کارت اعتباری است و وام‌گیرندگان فقط باید از طریق فروشگاه‌های اعلام شده توسط بانک، این وام را خرج کنند.

خبر دومی که منتشر شده مربوط به دریافت وام ۲۰۰ میلیونی با ضمانت سهام است. اما نه با سهام عدالت. دو روز قبل بود که مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی از رونمایی سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک خبر داد و گفت: با رونمایی از این سامانه، وثایق بانکی برای وام‌های خرد تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیل می‌شود.

یعنی قرار است به زودی از سامانه‌ای رونمایی شود که دارندگان سهام در بورس، بتوانند سهام خود را به عنوان وثیقه قرار دهند و روند دریافت وام برای آنها ساده‌تر می‌شود.

در این روش، شخص سهامدار می‌تواند متناسب با اندازه تسهیلات و اعتبارات مورد احتیاج و نظارت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهام خود را به عنوان وثیقه نزد بانک بگذارد.

سال گذشته هم رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی از پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن خبر دادند. براساس دستور رییسی قرار بود فرایند پرداخت وام‌های خرد در بانک‌ها تسهیل شود و مردم بدون ضامن بتوانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند. اما کمتر بانکی زیر بار پرداخت چنین وامی رفت.

براساس هیچ کدام از این اخبار قرار نیست یارانه نقدی، وثیقه وام ۲۰۰ میلیون تومانی قرار بگیرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: