پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است قهرمان لیگ از دل بازی پرسپولیس و سپاهان بیرون می‌آید.
محمود شافعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص برد پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت:‌ به نظرم پرسپولیس بازی خیلی خوبی انجام داد و نفت مسجدسلیمان حریف دست و پا بسته‌ای بود هر چند که اگر پنالتی این تیم در ابتدای بازی گل می‌شد قطعا روند بازی فرق می‌کرد و روز سختی برای پرسپولیس به وجود می‌آمد یا شاید حتی یک شگفتی رقم می‌خورد. در نهایت پرسپولیس بازی را برد حتی می‌توانست با موقعیت‌هایی که دارد پرگل‌تر هم برنده شود اما همین سه امتیاز بسیار مهم بود.

وی در مورد روند حرکتی پرسپولیس در چند هفته اخیر افزود: تا پیش از بازی با سپاهان از نظر روحی روانی فشار زیادی روی یحیی گل‌محمدی و تیم قرار داشت اما الان شرایط فرق کرده است. پرسپولیس دوباره به جدول برگشته و شرایط این تیم احیا شده است. به نظر من بازی‌های پرسپولیس با سپاهان و تراکتور و برد در این بازی‌ها می‌تواند قهرمانی پرسپولیس را تضمین کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط جدول، سرخ‌پوشان چقدر شانس قهرمانی دارند، گفت: اگر سه چهار بازی مانده بود که می‌گفتم کار سخت است اما 10 بازی باقی مانده و پرسپولیس موقعیت خوبی دارد تا صدر جدول را به دست بیاورد. پرسپولیس سه بازی حساس با تراکتور، سپاهان و استقلال دارد و به نظر من برنده بازی پرسپولیس و سپاهان قهرمان لیگ را تعیین می‌کند.

شافعی ادامه داد: اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم پرسپولیس بدشانسی‌های زیادی آورد اما شانس اول قهرمانی است. سپاهان هم تیم خیلی خوبی است اما استقلال نوسان زیاد دارد. یک بازی عالی هستند و یک بازی مثل دیروز باید شکست می‌خوردند. نساجی دیروز خیلی خوب بازی کرد و به جز صحنه‌ای که استقلالی‌ها مدعی پنالتی هستند کار دیگری نکردند. به نظر من سایپنتو نتوانسته استحکام خوبی برای استقلال به وجود بیاورد اما از طرف دیگر انتظار ما از پرسپولیس فقط قهرمانی است.

وی در خصوص اینکه از نظر شما مؤثرترین بازیکن این تیم در هفته‌های اخیر کدام بازیکن بوده، گفت: به هر حال بازیکنان باکیفیتی مثل علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی در جام‌جهانی بازی کردند و انتظار کیفیت بالایی از آنها می‌رود اما گولیسیانی بازیکنی است که در این چند هفته روند خیلی خوبی داشته و به نظر من شرایط بهتری نسبت به برخی دیگر از بازیکنان دارد.

شافعی درباره بازی هفته آینده پرسپولیس مقابل تراکتور اظهار داشت: قبلا هم گفته‌ام که دو مربی خارجی خیلی خوب در فوتبال ما حضور دارند که نه تنها در تیم خود بلکه در فوتبال ایران می‌توانند تأثیرگذار باشند. یکی از آنها مورایس است و دیگری خمز. اسم نمی‌آورم اما خیلی از مربیان خارجی که به فوتبال ایران می‌آیند دلال هستند اما این دو مربی رزومه‌دار بوده و قابلیت بالایی دارند. به نظر من بازی پرسپولیس مقابل تراکتور یکی از زیباترین بازی‌ها خواهد شد. تراکتور بازی رفت را برده و چند هفته‌ای است که نباخته اما امیدوارم پرسپولیس این بازی را ببرد و سپاهان هم امتیاز از دست بدهد تا دوباره به صدر جدول برگردد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: