پایگاه خبری خانه فوتبال:

حقوق کارمندان در سال آینده.حقوق کارمندان با نرخ تورم همخوانی چندانی ندارد. حقوق کارمندان هر ساله مبلغی اضافه می شود. حقوق کارمندان در شرایط موجود نمی تواند تمام هزینه های یک خانواده را پوشش دهد. میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را در ادامه می خوانیم.

جزئیات مصوبه سقف حقوق کارمندان 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف پرداختی کارکنان کشوری و لشکری در سال آینده را ۵۵ میلیون تومان تعیین کردند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بند (د) تبصره ۱۲ این لایحه را تصویب کردند.
بر این اساس، سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در سال از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان در سال ۱۴۰۲ به گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در کلیه مناطق کشور به میزان پانصد و پنجاه میلیون (۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال است.
پرداخت مازاد بر این مبلغ تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای هیأت‌علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و همچنین شرکت‌ها و مؤسساتی که مدیران آن به هر طریق توسط دولت و یا نهادهای عمومی منصوب می‌شوند، ممنوع است.
کارانه گروه پزشکی، فوق‌العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور، حق اشعه پرتوکاران سازمان انرژی اتمی، حق‌التحقیق، حق‌التألیف و حق داوری، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و حق‌التدریس اعضای هیأت‌علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی، حق محرومیت از مطب (تمام وقت جغرافیایی)، اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی و عیدی پایان سال و همچنین بیمه بازنشستگی ایثارگران و معافیت مالیاتی موضوع مواد (۳۷) و (۵۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از حکم این جز مستثنی است.
در سایر موارد خاص، به پیشنهاد شورای حقوق و دستمزد و تصویب هیأت وزیران اقدام می‌شود.
حقوق کارمندان

2 واریزی مهم دولت در اسفند بحساب حقوق کارمندان

برای افزایش حقوق کارمندان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش  حقوق کارمندان لحاظ شده است. همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندان مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره حقوق کارمندان را در با ما دنبال کنید.

مرتضی بختیاری در حاشیه آئین تجلیل از مددجویان پذیرفته ‌شده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیین تجلیل از ۶۵۹ نفر از دانش‌آموختگان مورد حمایت کمیته امداد که در نهمین دوره آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند و پذیرفته شدند، گفت: ۷۳۰ نفر نیز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند؛ یعنی امسال ۱۳۸۹ نفر از مددجویان تحت پوشش در دانشگاه فرهنگیان و در آموزش و پرورش قبول شدند و یکی از برنامه‌های آینده کمیته امداد این است که زمینه رشد این افراد را فراهم کند.

 

رییس کمیته امداد همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان گفت: منتظر هستیم این روزها در مجلس تصویب شود.

وی همچنین درخصوص عیدی مددجویان نیز گفت که باید بررسی شود در وضعیت بودجه به چه صورت است.

بختیاری همچنین درخصوص برنامه کمیته امداد در حوزه اشتغال طی سال ۱۴۰۲ نیز بیان کرد: منتظر هستیم شورای عالی اشتغال تشکیل شود و پیشنهاداتی دادیم و به نظر به محض تشکیل شورا ، اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس کمیته امداد همچنین درخصوص انتصاب مدیرعامل صندوق ضمانت اشتغال نیز یادآور شد: یکی از مشکلات ما در بحث اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار این بود که برای ضمانت مشکل داشتند. در تبصره ۱۶ بودجه امسال تصویب شد صندوق ضمانت اشتغال راه‌اندازی شود. همه مراحل آن طی شده و اعضای هیات مدیره نیز مشخص شده است. از سال آینده افرادی که سرپرست خانواده هستند و ضامن ندارند را ضمانت می‌کنیم.

حسین‌زاده در ادامه درباره اجرای طرح مولدسازی گفت: در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توجه به شکل ماموریت و کار، این شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی است که باید در موضوع مولدسازی اقدام کند. مولدسازی در هر دستگاهی وجود دارد و همه دستگاه‌های دولتی این فضا را دارند. عدد بزرگی از املاک وجود دارد که در وزارت اقتصاد اسنادشان موجود است. اگر جزئیات طرح مولدسازی معلوم شود، احتملا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگیر آن شود؛ چرا که دو شرکت تسویه دارد و بخش اصلی حوزه مولدسازی در شرکت‌های تسویه اتفاق می‌افتد.

بخشنامه‌ جدید بودجه دولت، ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گوید میزان حقوق کارمندان پاداش پایال سال کارمندان و بازنشستگان معادل ۵هزار امتیاز تعیین شده است که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی‌الحساب معادل یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان می‌شود.افزایش حقوق کارمندان در بودجه هر ساله با تغییرات به مجلس ارائه می شود.افزایش حقوق کارمندان می تواند کمک اقتصادی مناسبی برای آنها باشد. افزایش حق فرزند و عائله مندی هم باعث افزایش فوق العاده حقوق کارمندان شد.هیئت دولت مدلهای مختلف افزایش حقوق کارمندان را در سال آینده بررسی می کند.

 رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت را مطرح کرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، جزئیاتی از کارهای انجام شده درباره ترمیم حقوق کارکنان دولت را اعلام کرد.

وی افزود: حقوق عائله مندی و اولاد با توجه به بودجه افزایش حقوق کارکنان در فیش حقوقی سال آینده کارکنان دولت، 6 برابر خواهد شد و به رقمی حدود 300 تا 600 هزار تومان خواهد رسید.

وزیر اقتصاد درباره افزایش حقوق اعلام کرده که قرار است حقوق کارکنان دولت در سال 1402، به میزان 15 تا 25 درصد افزایش یابد.

احسان خاندوزی ادامه داد: به خاطر کوتاهی‌های گذشته، سرعت‌گیرهای لازم را نداشتیم و دولت تلاش کرد با اقدامات قانونی و اجرایی سرعت‌گیرهایی را در بازارهای دارایی قرار دهد. در هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند به راحتی تقاضای کاذب در بازارهای مختلف از جمله ارز و مسکن ایجاد شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی درخواست اختیاراتی را برای مواجه بیشتر جهت مقابله اجباری با سوداگری داشت.

خاندوزی افزود: دیروز در جلسه مبارزه با پولشویی اکثر اعضا تاکید کردند که مرکز اطلاعات مالی کشور با بانک مرکزی حداکثر هماهنگی را داشته باشد.

وی در مورد حقوق کارمندان، اظهار کرد: آنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد ضریب میانگین افزایش حقوق است و آنچه پس از تصویب مجلس اجرا خواهد شد افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی حقوق است تا توازن بیشتری ایجاد شود.

حقوق کارمندان|رقم جدید عیدی کارمندان اعلام شد

میزان پرداختی عیدی کارمندان نباید از ۶۰ روز دستمزد کمتر و از ۹۰ روز دستمزد بیشتر باشد.طبق قانون کار، کارگرانی که کمتر از ۱۲ ماه (یعنی از ۱ تا ۱۱ ماه) سابقه پرداخت حق بیمه دارند و مالیات بر حقوق آن‌ها نیز پرداخت شده است، مشمول عیدی پایان سال هستند. البته این افراد از حداقل عیدی تعیین شده، مبلغ کمتری را دریافت می‌کنند.

با نزدیک شدن به پایان سال، بحث نحوه محاسبه مبلغ عیدی و افرادی که مشمول عیدی می‌شوند نیز دوباره داغ شده است. افرادی که مشمول قانون کار هستند یا در دستگاه‌های اجرایی و دولتی کار می‌کنند به همراه بازنشستگان تأمین اجتماعی و دستگاه‌های دولتی، چشم انتظار پرداخت عیدی پایان سال خود هستند.

طبق تصمیم و نظر شورای عالی کار، تمام شرکت‌هایی که زیر نظر قانون وزارت کار فعالیت می‌کنند باید به کارمندان خود به ازای یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین دستمزد (حداقل عیدی) و ۹۰ روز آخرین دستمزد (حداکثر عیدی)، عیدی پرداخت کنند.​

طبق این دستور، میزان پرداختی عیدی کارمندان نباید از ۶۰ روز دستمزد کمتر و از ۹۰ روز دستمزد بیشتر باشد. فرمول محاسبه حداقل عیدی به صورت زیر می‌باشد:

حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ = ۶۰ x حداقل دستمزد روزانه

حقوق کارمندان / میزان عیدی کارمندان امسال چقدر است؟

بر اساس تصمیم شورای‌عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای یک شخص مجرد پنج میلیون و ۶۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است. این در حالی است که، حداقل حقوق پایه مبنای محاسباتی عیدی ۱۴۰۲ است که بدون در نظر گرفتن حق مسکن و بن کارگری چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است.

بنابراین، عیدی در نظر گرفته شده برای کارمندان و کارگران حقوق‌بگیر زیر نظر قانون کار در نوروز ۱۴۰۲، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است

حقوق کارمندان/ مبلغ عیدی کارمندان برای افراد با سابقه کم از یک سال چقدر است؟

در این میان، افرادی نیز وجود دارند که سابقه پرداخت بیمه آن‌ها کمتر از یک سال کامل است و در طول سال مشغول به کار شده‌اند. با توجه به این که سابقه کار این افراد کمتر از یک سال است آیا عیدی به آن‌ها نیز تعلق می‌گیرد؟

طبق قانون کار، کارگرانی که کمتر از ۱۲ ماه (یعنی از ۱ تا ۱۱ ماه) سابقه پرداخت حق بیمه دارند و مالیات بر حقوق آن‌ها نیز پرداخت شده است، مشمول عیدی پایان سال هستند. با این حال نحوه محاسبه عیدی برای افرادی که کمتر از یک سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند کمی متفاوت است و معمولاً از حداقل عیدی تعیین شده، مبلغ کمتری را دریافت می‌کنند.

فرمول محاسبه عیدی افراد با سابقه کاری کمتر از یک سال به شرح زیر است:

حقوق ماهیانه ضرب در تعداد ماه نتیجه تقسیم بر ۱۲

به عنوان مثال، فردی با ۷ ماه کار رقم زیر را به عنوان عیدی دریافت می‌کند:

۴۱۷۹۷۵۵ * ۷ / ۱۲ = ۲,۴۳۸,۱۹۰

در جدول زیر به رقم عیدی با توجه به سابقه کار می‌پردازیم:

جدول عیدی ۱۴۰۲

سابقه کار     میزان عیدی

یک ماه     ۶۹۶,۶۲۵ تومان

دو ماه     ۱,۳۹۳,۲۵۰ تومان

سه ماه     ۲,۰۸۹,۸۷۵ تومان

چهار ماه     ۲,۸۷۶,۵۰۰ تومان

پنج ماه     ۳,۴۸۳,۱۲۵ تومان

شش ماه     ۴,۱۷۹,۷۵۰ تومان

هفت ماه     ۴,۸۷۶,۳۷۵ تومان

هشت ماه     ۵,۵۷۳,۰۰۰ تومان

نه ماه     ۶,۲۶۹,۶۲۵ تومان

ده ماه     ۶,۹۶۶,۲۵۰ تومان

یازده ماه     ۷,۶۶۲,۸۷۵ تومان

یک سال (حداقل)     ۸,۳۵۹,۵۰۰ تومان

یک سال (حداکثر)     ۱۲,۵۳۹,۲۵۰ تومان

نحوه محاسبه عیدی هر ساله فرمولی ثابت دارد و این فرمول مشمول افرادی می‌شود که حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند. البته این به این معنا نیست که افراد دارای سابقه کمتر از یک سال از گرفتن عیدی در پایان سال محروم هستند و این افراد نیز، فرمول خاص خود را برای دریافت عیدی دارند که به آن اشاره خواهیم کرد.

عیدی کارمندان و کارگران توسط کارفرما پرداخت می‌شود و هر کارفرما طبق قوانین، باید حداقل دو برابر پایه حقوق و حداکثر سه برابر پایه حقوق به کارمندان خود عیدی بدهد.

بحث نحوه محاسبه مبلغ عیدی و افرادی که مشمول عیدی می‌شوند نیز دوباره داغ شده است. افرادی که مشمول قانون کار هستند یا در دستگاه‌های اجرایی و دولتی کار می‌کنند به همراه بازنشستگان تأمین اجتماعی و دستگاه‌های دولتی، چشم انتظار پرداخت عیدی پایان سال خود هستند.

طبق تصمیم و نظر شورای عالی کار، تمام شرکت‌هایی که زیر نظر قانون وزارت کار فعالیت می‌کنند باید به کارمندان خود به ازای یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین دستمزد (حداقل عیدی) و ۹۰ روز آخرین دستمزد (حداکثر عیدی)، عیدی پرداخت کنند.

طبق این دستور، میزان پرداختی عیدی کارمندان نباید از ۶۰ روز دستمزد کمتر و از ۹۰ روز دستمزد بیشتر باشد. فرمول محاسبه حداقل عیدی به صورت زیر می‌باشد:

حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ = ۶۰ x حداقل دستمزد روزانه

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: