پایگاه خبری خانه فوتبال:

کالابرگ الکترونیکی هر روز جدی تر و اجرایی تر می شود.قرار است یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ الکترونیکی تبدیل شود تا مردم با مراجعه به فروشگاه‌ها بتوانند کالاها را به قیمت شهریور ماه 1400خریداری کنند که کارهای آن تا حدی پیش رفته است. پرداخت یارانه جدید و کالابرگ الکترونیکی به صورت موازی و انتخابی است.کالابرگ الکترونیکی دارای شرایط خاصی است. اخبار جدید از نحوه پرداخت کالابرگ الکترونیکی را با هم در سایت خانه فوتبال می خوانیم.

 اجرای سراسری طرح کالا برگ الکترونیکی

هفته گذشته اجرای سراسری طرح کالا برگ الکترونیکی آغاز شده است و در این بین سوالاتی برای مشمولان یارانه برای استفاده از کالابرگ به وجود آمده که یکی از این موارد چگونگی مشاهده اعتبار است.
هفته گذشته اجرای سراسری طرح کالا برگ الکترونیکی آغاز شده است و در این بین سوالاتی برای مشمولان یارانه برای استفاده از کالابرگ به وجود آمده است که یکی از این موارد چگونگی مشاهده اعتبار است. 
میزان و مانده اعتبار از دو طریق قابل مشاهده است:
۱. از طریق شماره‌گیری کد دستوری  #۲۸*۷۸۸*
۲. با استفاده از برنامه کاربردی «شما» که می‌توانید از طریق کافه بازار یا مایکت با مراجعه به سایت شما قابل نصب است.

نحوه محاسبه مابه‌التفاوت قیمت کالاها در کالابرگ الکترونیکی

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: با اجرای طرح اختیاری کالابرگ الکترونیکی در چهار استان کشور 1700 فروشگاه به این طرح پیوستند.
هادی کاشف در مورد اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت:‌ این طرح که از 20 دی‌ماه سال جاری در استان هرمزگان به شکل آزمایشی آغاز شد، هم‌اکنون در سه استان دیگر شامل قزوین، مرکزی و گیلان نیز از 20 بهمن آغاز شده و در واقع در چهار استان به صورت آزمایشی و به روش اختیاری اجرا می‌شود.
وی تأکید کرد: چون در زمینه اجرای کالابرگ الکترونیکی تبلیغ نشد، فعلاً سه فروشگاه زنجیره‌ای که در سراسر کشور شعبه دارند در این چهار استان به این طرح متصل شده‌اند. علاوه بر آن، فروشگاه‌های دیگری نیز به این طرح پیوسته‌اند.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان تأکید کرد: شرکت‌های PSP یا شرکت‌های خدمات پرداخت و پوز در این طرح مشارکت می‌کنند که ما با 7 شرکت طرف قرارداد هستیم و تاکنون سه شرکت فروشگاه‌های طرف قرارداد را به  کارتخوان‌های ویژه طرح کالابرگ الکترونیک مجهز کرده‌اند.

به گفته کاشف، تاکنون 1700 فروشگاه در چهار استان به کارتخوان‌های ویژه مجهز شده‌اند و تنها مشوقی که در این طرح درنظر گرفته شده است، اینکه اعتبار یارانه‌های نقدی یک‌ماه زودتر به حساب سرپرستان خانوار در این چهار استان واریز می‌شود و مردم می‌توانند به صورت اختیاری یا از کالاهای ده گانه اعلام شده از این فروشگاه‌ها خریداری کنند و مابه‌التفاوت قیمت آن با اعتبار یارانه‌ای‌شان پرداخت شود یا اینکه منتظر بمانند و در 20 هر ماه مبلغ یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

کاشف این را هم گفت: میزان مشارکت مردم دراختیار وزارت تعاون قرار دارد، اما در زمینه این طرح تبلیغ زیادی انجام نشده است.

به گفته مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان، 10 قلم کالا در کالابرگ الکترونیک شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، قند، شکر، ماکارونی، پنیر، ماست کم‌چرب و شیر خام است و بیشترین استقبال مردم از کالابرگ الکترونیک در استان قزوین بوده است.

کاشف این خبر را هم داد: به زودی 6 فروشگاه زنجیره‌ای دیگر به طرح کالابرگ الکترونیک اضافه می‌شود که در حال حاضر 3 فروشگاه زنجیره‌ای طرف قرارداد بیش از 4 هزار و 961 شعبه در کشور و حدود 400 شعبه در چهار استان محل اجرای کالابرگ الکترونیکی شعبه دارند.

کاشف در مورد اینکه چگونه مابه‌التفاوت قیمت این کالاها در کالابرگ الکترونیکی محاسبه می‌شود،  گفت: مردم باید نرم‌افزار شما https://shoma.sfara.ir را دانلود کنند و در بخش مانده اعتبار طی جدولی مشخص شده است که به ازای هر کیلو کالاهای مشمول طرح چه میزان مابه‌التفاوت باید پرداخت شود که از حساب یارانه‌ای افراد برداشته و پرداخت می‌شود و یا مردم می‌توانند از کالابرگ الکترونیکی صرف‌نظر کرده و در تاریخ 20 هر ماه یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

با کالابرگ الکترونیکی ارزان بخریم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای کالابرگ قانون مصوب مجلس است و این قابل قبول نیست که تیم اقتصادی دولت اعلام کند توان اجرای آن را ندارد.

به گزارش ایسنا، سید سلمان ذاکر در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز ( شنبه) مجلس، بیان کرد: در جلسه عیرعلنی صبح امروز مجلس تیم اقتصادی دولت اعلام کرد که توان اجرای کالابرگ را ندارد. گفتند در برخی استان ها به صورت آزمایشی اجرایی شده است اما موفق نبودیم. اولا اجرای کالابرگ قانون مصوب مجلس است.

وی در ادامه اظهار کرد: ۸ قلم کالای اساسی باید با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد. آیا دلار ۵۶ هزار تومانی تاثیری بر معیشت مردم ندارد؟ دولت باید به فکر اجرای کالابرگ باشد./ایسنا

البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. اما این تنها یک گمانه است و هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی توضیحی درباره زمان واریز یارانه اسفند ماه اعلام نکرده‌اند.

از طرف دیگر، مبلغ یارانه اسفند ماه مانند ماه‌های گذشته برای سه دهک اول درآمدی، 400 هزار تومان و برای دهک چهارم تا نهم، 300 هزار تومان است. یارانه اسفند ماه هم بدون هیچ گونه تغییری واریز می‌شود.

واریز یارانه بهمن ماه، با انتقادات زیادی همراه بود. یک عده از یارانه‌بگیران اعلام کردند که یارانه دریافتی آنها کاهش یافته است و دسته دوم افرادی بودند که هیچ یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشده بود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که یارانه هیچ خانواری حذف نشده است و دلیل عدم واریز یارانه‌ها، مشکل سیستم بانکی بوده است.

حالا یارانه‌بگیران نگران هستند که اسفند ماه هم یارانه آنها واریز نشود و یا با تاخیر واریز شود. آن هم در حالی که هیچ مقام مسئولی درباره علت واریز نشدن و یا واریز با تاخیر یارانه توضیح دقیقی نداده است.

در روزهای پایانی سال و همزمان با پیش‌بینی ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، این پرسش مهم مطرح شده که آیا قرار است سال آینده دهک یارانه‌ای از فهرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها خط بخورد؟

سید محمد اسحاقی ، اظهار کرد: دولت گام بزرگی در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و کمتر برخوردار برداشته و محافظت از این اقشار در برابر ترکش‌های تورم در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به مقدمات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در گیلان، افزود: با توجه به تشکیل بانک اطلاعاتی از جامعه هدف در گیلان، این استان به عنوان سه عنوان پایلوت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شد.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان از شناسایی و ثبت ۱۷۰۰ فروشگاه در سامانه “شما” خبر داد.

کالابرگ الکترونیکی

اسحاقی با بیان اینکه در هر دهستان یک فروشگاه مشمول اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شده است، گفت: تعریف اعتبار سرانه یارانه افراد در کد ملی یک ماه زودتر از موعد مقرر جهت خرید مایحتاج زندگی یکی از ساز و کارهای اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ملی کالابرگ یارانه بگیران بر اساس نرخ شهریور ۱۴۰۰ اقدام به خرید می‌کنند و باقیمانده نیز در تدبیر و تصمیم دولت خواهد بود.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به مشمولیت ۱۰ کالای اساسی در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، بیان کرد: افراد یارانه بگیر مختار به انتخاب کالای مورد نظر از بین ۱۰ کالای تعریف شده در این طرح هستند.

وی ادامه داد: افرادی که نسبت به موارد یارانه و اجرای کالابرگ اعتراض دارند با ورود به سامانه 《حمایت》 به مشکلات شأن رسیدگی می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان از آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته نخست اسفند در این استان خبر داد و بیان کرد: مقدمات اجرای این طرح با شناسایی ۱۷۰۰ فروشگاه در استان گیلان فراهم شده و در نظر داریم با افزایش تعداد فروشگاه‌ها، رفاه بیشتری برای مردم فراهم کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه مردم بابت کالابرگ الکترونیکی دغدغه‌ای نداشته باشند، گفت: افراد می‌توانند از یارانه شأن هم به صورت نقدی استفاده کنند و هم از طریق کالابرگ الکترونیکی اقدام به خرید از فروشگاه‌های مدنظر را داشته باشند. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: