پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه معیشتی اسفند ماه به زودی پرداخت می شود. یارانه معیشتی چند سالی است که پرداخت میشود. یارانه معیشتی تنها به برخی از افراد تعلق می گیرد. یارانه معیشتی رقم چندانی ندارد. جزئیات جدید یارانه معیشتی اسفند ماه را از دست ندهید.

رئیس کمیته امداد گفت: افزایش مستمری مددجویان این نهاد در سال جاری ۲ نوبت افزایش داشت اما برای بودجه سال آینده ۴۰ درصد بوده و اگر شورای نگهبان هم تایید کند این رقم افزایش می یابد.

رئیس کمیته امداد گفت: افزایش مستمری مددجویان این نهاد در سال جاری ۲ نوبت افزایش داشت اما برای بودجه سال آینده ۴۰ درصد بوده و اگر شورای نگهبان هم تایید کند این رقم افزایش می یابد.

 سید مرتضی بختیاری اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این بود که طرحی به کمیته امداد تحویل می شد به بانک می رفت و تصویب می شد اما در ضمانت مشکل داشت. در نهایت صندوق امداد این مشکل را حل کرد و اولویت ضمانت با خانواده های با سرپرست زنان است. انشاالله سال ۱۴۰۲ خروجی کار را ارائه خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بازاریابی محصولات مددجویان مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: محصول نباید روی دست مددجو بماند و واحد بازاریابی او باید فعال شود.در حال حاضر به سمت اشتغال پایدار و با ثبات حرکت می کنیم.

بختیاری ادامه داد: افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد در سال جاری ۲ نوبت افزایش داشت اما برای بودجه سال آینده ۴۰ درصد بوده و اگر شورای نگهبان هم تایید کند این رقم افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: ما در موضوع توانمندسازی اقدامات بسیار خوبی انجام داده ایم و در ۴۰ سال گذشته توفیقات بسیار خوبی داشته ایم. فرای بیماران صعب العلاج و سالمندان تا پایان عمر آنها را پوشش می دهیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ برنامه جدی برای خودکفایی اشتغال داریم، ادامه داد: در شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار شغل سهمیه برای کمیته امداد مشخص کرده بودند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رییس جمهور اعلام کردند فقر مطلق باید ریشه کن شود، چه اقداماتی طی یکسال گذشته در این زمینه صورت گرفته است؟ گفت: براساس فرمایش رییس جمهور تفاهم نامه‌ای بین وزیر کشور، وزیر وقت تعاون و رییس کمیته امداد مبادله شد. براساس این تفاهم نامه ماموریت انجام گرفت و شناسایی‌ها پیش رفت.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۲ رقمی پیش بینی شده اگر تغییراتی نکند، امیدواریم بتوانیم بخش قابل توجهی از این افراد را تحت پوشش قرار دهیم و مشکل بخشی را از طریق تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برطرف کنیم.

وی درباره مسکن مددجویان گفت: در سال ۱۴۰۲ در کل روستاها مددجو بدون مسکن نخواهیم داشت البته در شهرها نیز رایزنی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه هم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

بختیاری تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ داشبورد مدیریتی را در اختیارتان استانداران و مدیران استان ها قرار می دهیم.

وی درباره پرداخت «عیدی» به مددجویان نیز گفت: در سنوات گذشته نیز چیزی به نام عیدی که در پایان سال به مددجویان پرداخت شود نبود اما سعی می‌کنیم با کمک خیران و خیریه‌ها عیدی داده شود.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود نیز در خصوص حوزه مسکن تصریح کرد: بخشی از خانه سازی ما از سوی خیرین انجام می شود و خیرین تمایل دارند این اقدامات به اهلش برسد و ما برای اینکه این اتفاق بیفتد نظارت داریم تا برای مددجویان واقعی کمک‌ها انجام شود.

وی همچنین گفت: در سال ۱۴۰۲ در کل روستاها مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت در شهرها نیز رایزنی صورت گرفته است.

رییس کمیته امداد در ادامه اشاره‌ای نیز به سامانه سها داشت و در این باره اظهار کرد: الکترونیکی کردن و استفاده از فناوری باعث شده مراجعات کاهش یابد اما ارتباط ما با مددجو نباید قطع شود. باید مددکاران ما با مددجویان در ارتباط باشند.

بختیاری همچنین در حوزه توانمندسازی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در بحث توانمندسازی در گذشته خدمات بسیاری صورت گرفته است و ما در طول چهل سال گذشته توفیقات خوبی داشته‌ایم و بجز سالمندان و افراد صعب العلاج که باید تا پایان عمر آنها را تحت پوشش داشته باشیم، برای سایر مددجویان برنامه مهارت آموزی و اشتغال داریم./مهر

یارانه معیشتی جدید دولت برای این خانوارها

 مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر یکهزار و ۶۶۱ خانواده دارای فرزند چند قلو در این استان به سر می برند که از خدمات دولتی و این مجموعه بهره مند هستند.

فرگل صحاف روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، معاونت امور اجتماعی بهزیستی را مامور حمایت و پشتیبانی از خانواده های دارای فرزند چند قلو دانست و افزود: اکنون تعداد سه هزار و ۵۲۲ کودک چند قلو در آذربایجان شرقی به سر می برند که این کودکان تا ۶ سالگی از حمایت های مادی و معنوی بهزیستی بهره مند می شوند.

وی کمک های بهزیستی آذربایجان شرقی به خانواده های دارای چند قلو را شامل ارایه خدمات مستمر و غیرمستمر دانست و اظهار کرد: طبق قوانین موجود کودکان چند قلو تا سن ۶ سالگی زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار می گیرند.

صحاف فراوانی فرزندان ۲ قلو در آذربایجان شرقی را بیشتر از سایر چند قلوها اعلام و اضافه کرد: در سال های اخیر تعداد معدودی از خانواده ها دارای فرزندان چهار تا پنج قلو نیز بوده اند که اکنون از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شده اند.

وی دفتر کودکان و نوجوانان معاونت اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی را از دفاتر فعال برشمرد که در موضوع حمایت از ایتام و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در قالب ۲۴ مرکز تحصصی هیات امنایی فعالیت دارد و حدود ۳۳۰ فرزند به صورت شبانه روزی در این مراکز نگهداری می شوند.

صحاف ادامه داد: با توجه به سیاست های خانواده محور سازمان بهزیستی، بیش از یکهزار و ۶۰۷ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست نیز در خانواده و در کنار بستگانی که دادگاه حضانت را به آنان سپرده است از خدمات مالی مستمر و موردی بهره مند می شوند.

وی سرانه ماهانه کودکان زیر حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی را ۱۷ میلیون ریال اعلام کرد که سالانه اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان را شامل می شود.

صحاف نگهداری کودکان در خانواده را هدف اصلی بهزیستی بیان کرد و یادآور شد: در راستای دستیابی به زندگی مستقل و هدایت فرزندان به این سمت همه ساله برنامه ریزی های اساسی جهت سربازی، تحصیلات تکمیلی، اشتغال پایدار، ازدواج و نظارت در تمام مراحل با پرداخت هزینه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۵ فرزند زیر حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی به زندگی مستقل هدایت شده اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی مجموع افراد مستمری بگیر این نهاد را نیز ۸۹ هزار و ۱۷۸ نفر اعلام کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: