پایگاه خبری خانه فوتبال:

سقف و کف حقوق بازنشستگان اعلام شد.حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد.متاسفانه حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی ندارد.صحبت های جدیدی درباره افزایش حقوق بازنشستگان مطرح شده است. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

بخشنامه افزایش مستمری و مبالغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

 میزان افزایش مستمری و کمک‌های جنبی به همراه مبالغ متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان در راه است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شد.

وی افزود: براساس تنفیذ مواد ۱۲ و۳۰ برنامه ششم توسعه دربرنامه هفتم، دولت مکلف است بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت نماید.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد : با استهلاک بدهی های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان،  باید همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس در تبیین این موضوع اضافه کرد: از طرفی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حقی است اجتناب ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت انقلابی است.

وی اظهارکرد: واقعیت آن است که در شرایط کنونی حال بازنشستگان خوب نیست و صرفا فقط با شعار این مساله حل شدنی نیست.

حاجی بابایی با اظهار تاسف از به بن بست رسیدن نظام هماهنگ پرداخت بیان کرد: دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه بصورت لایحه به مجلس ارائه کند.

حاجی بابایی با اشاره به رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم تاکید کرد: برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد، که بتوانیم شاهد عدالت در پرداختی ها باشیم.

وی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می دهد، این رویکرد می تواند شادی و نشاط و امید آفرینی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس گفت: جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی توان نادیده گرفت، با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آنها در انجام وظایف خطیر شغلی افزایش خواهد یافت و به یاری خدا شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه خواهیم بود./خانه ملت

خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری، اعتبار اضافه برای پرداخت معوقات متناسب‌سازی درخواست کرده است.

در روزهای اخیر از نامه‌ای رونمایی شد که می‌تواند موجب بهبود معیشت بازنشستگان کشوری در ماه‌های آینده شود.

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص معوقات احکام متناسب سازی نامه نوشت و در آن متناسب با احکام هرگروه از بازنشستگان، درخواست اعتبار کرده است.

بازنشستگان انتظار دارند با تخصیص این اعتبارات؛ معوقات آن‌ها در کمترین زمان ممکن پرداخت شود.

در نامه‌ی مدیرعامل صندوق بازنشستگی، به معوقات بازنشستگان بهداشت و درمان و حق مناطق جنگی بازنشستگان نیز اشاره شده و برای هر ردیف، اعتبار متناسب درخواست شده است./ ایلنا

حقوق بازنشستگان/ خبر مهم درباره واریز معوقات بازنشستگان و فوق‌العاده ویژه

جزئیات پرداخت و زمان واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان و فوق‌العاده ویژه حقوق کارکنان اعلام شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: اعمال فوق‌العاده ویژه ۳۵ تا ۵۰ درصد کارکنان در سال جاری، ۸۰ میلیارد تومان بار مالی به همراه داشته است.

داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی اردبیل اظهار کرد: اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های استان اردبیل در یک سال گذشته به شکل کامل تأمین شده و ۱۷ دستگاه اجرایی استانی از این منابع توانستند در پرداختی‌های خود استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تصریح کرد: ما نه تنها حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت کردیم بلکه مانده مرخصی بازنشستگان را نیز پرداخت کردیم و تنها پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱ باقی مانده است که پیش بینی می‌شود در چند ماه آینده این پرداختی‌ها نیز انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر از محل فوق العاده ویژه کارکنان که بین ۳۵ تا ۵۰ درصد بود، ۸۰ میلیارد تومان منابع مالی تهیه و به حساب کارکنان پرداخت شد که ماهانه ۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان هزینه و بار مالی را به همراه داشته است.

شایقی افزود: رشد اعتبارات هزینه‌ای در یک سال اخیر به ۷.۲ دهم درصد رسید که شرایط پرداختی مناسبی را برای کارکنان به همراه داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از رشد ۳۵ درصدی پرداختی‌ها در حوزه اضافه کار، رفاهی و سایر مزایا برای کارکنان رسمی و پیمانی خبر داد و تاکید کرد: همچنان تاکید دولت بر انضباط مالی است تا جلوی ریخت و پاش های اضافی در ادارات گرفته شود.

شایقی جذب و به کارگیری هرگونه نیروی انسانی را در ادارات و دستگاه‌های اجرایی منوط به اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی اعلام کرد و ادامه داد: هرگونه جذب و به کارگیری نیرو در استان اردبیل ممنوع است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی در زمینه جذب و استخدام نیرو مکاتبه‌ای را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نداشته باشند چرا که پاسخ ما منفی خواهد بود.

شایقی از اقتصاد و دارایی برای ابلاغ اعتبارات مصوب قدردانی کرد و گفت: بحث مولدسازی با قوت و قدرت پیگیری می‌شود و امیدواریم بخشی از منابع استان‌ها در اجرای پروژه‌ها از این محل تأمین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تاکید کرد: باید رقم دقیق اعتبارات به دست آمده از مولدسازی مشخص شود تا ما برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از این محل منابعی را پرداخت کنیم.

حقوق بازنشستگان/ شرایط جدید پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان اعلام شد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط با مشکلات پاداش پایان خدمت بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: افرادی که پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند، حتما به صورت قانونی مشمول دریافت نمی‌شدند. در امر پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیچ مشکلی وجود ندارد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط با مشکلات پاداش پایان خدمت افراد گفت: در ارتباط با این موضوع قوانینی در کشور وجود دارد. یا باید ۳۰ سال کارکرد افراد و یا سابقه سنواتی افراد کامل شده باشد. آن‌هایی که این اتفاق برای آن‌ها پیش آمده عده‌ای امسال و تعدادی نیز سال گذشته بوده که پاداش خود را کامل دریافت کرده اند و مشکلی در تامین مالی آن نبوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: افرادی که دریافت نکرده اند حتما به صورت قانونی مشمول دریافت پاداش پایان خدمت نمی‌شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای دریافت پاداش پایان خدمت بازنشستگان باید ۳۰ سال سابقه خدمت داشت و یا سن افراد باید در محدوه‌ای باشد که مشخص شده است. این امر ظوابطی دارد تا افراد مشمول پاداش شوند و آن‌هایی که قانونی مشمول می‌شوند همه در حال پرداخت است و در این امر مشکلی نداریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیچ مشکل مالی نداریم.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

ردیف حقوق ماهانه سال ۱۴۰۰ (بر مبنای ریال) حقوق ماهانه سال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال) میزان افزایش

۱ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۰.۸%

۳ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۹.۵%

۴ ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲۹.۸%

۵ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷,۱۰۰,۰۰۰ ۲۴,۱%

۶ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲۳

۷ ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۰۰۰,۰۰۰ ۸ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲۰.۸%

۹ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰%

۱۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹.۳%

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

۱۲ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸.۱%

۱۳ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷.۶%

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

۱۵ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶.۸%

۱۶ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱۶.۵%

۱۷ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۸ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۹ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیئت وزیران، مصوب شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل میزان نزد دریافتی مصوب کارگران در همان سال کمتر نباشد.بر این اساس و با توجه به مصوبات شورای عالی کار در اسفندماه سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

بنابر این مصوبه مقرر شده است تا حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ و مجموع مستمری ازکار افتگان و بازماندگان از حداقل حقوق کارگران همان سال کمتر نباشد. به موجب قوانین ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و با رعایت مصوبات شورای عالی کار میزان دریافتی این دسته نباید کمتر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده و با حداقل ۵۷.۴ درصد افزایش رو به رو شده است.همچنین بر اساس احکام قانون بودجه در خصوص صندوق‌های بازشستگی مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق این دسته و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای مشمولینی که دریافتی بیشتر از حداقل حقوق و دستمزد را دارند، افزایش ده درصدی اعمال شده و برای کمک معیشت این دسته مبلغ ماهانه ۶۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه تصویب می‌گردد. این میزان برای تمام افراد تا سقف دریافتی ۱۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود.بر همین اساس مزایای دستمزد بازنشستگان به صورت جدول مزایای بازنشستگان زیر است:

ردیف مبلغ بر مبنای ریال

حق معیشت ۲,۰۰۰,۰۰۰

حق عائله‌مندی ۳,۷۰۰,۰۰۰

حق اولاد ۹۷۰,۰۰۰

حق مسکن ۱,۵۰۰,۰۰

بر این اساس به نظر میرسد، مزایای حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال به صورت عرفی و مطابق قوانین سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: