پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام ودیعه  پرداخت می شود. برخورد جدی با بانک های که وام ودیعه پرداخت نکنند. پرداخت وام ودیعه از این هفته آغاز می شود. وام ودیعه شرایط جدیدی دارد. وام ودیعه از سود کارمزد مناسبی برخوردار است.

وام ودیعه مسکن بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی به ۲۰ بانک مختلف ابلاغ شده این تسهیلات از ۴۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان در شهرهای مختلف پرداخت می‌شود که البته شرایطی دارد.

مطابق دستورالعمل اجرایی وام ودیعه مسکن که سال گذشته از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شد، تسهیلات مذکور در قالب عقد مرابحه خرید کالا و خدمات توسط بانک/موسسه اعتباری غیر بانکی به مستأجر پرداخت می‌شود.

شرایط ضمانت وام ودیعه مسکن نیز در قالب همین بخشنامه مطابق با دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد ابلاغی در بخشنامه‌های صادر شده در سال گذشته است. مطابق این دستورالعمل بانک یا مؤسسه اعتباری موظف است قبل از اعطای تسهیلات، نسبت به استعلام سابقه چک برگشتی و بدهی غیرجاری مشتری اقدام کند چرا که در این شرایط پرداخت تسهیلات به این دسته از مشتریان ممنوع است.

همچنین در این دستورالعمل‌آمده است که «در اعطای تسهیلات خرد به مشتری دارای سابقه و امتیاز اعتباری، مؤسسه اعتباری می‌تواند با رعایت تکالیف قانونی و مقررات مرتبط و همچنین شرایط مندرج در این دستورالعمل، متناسب با امتیاز اعتباری مشتری، میزان تسهیلات خرد اعطایی و درجه‌ی نقدشوندگی وثایق و تضامین ارایه شده، حداکثر دو مورد از تضامین و وثایق به شرح مصادیق ذیل از تسهیلات‌گیرنده یا ضامن دریافت کند.»

شرایط ضمانت یا توثیق وام های خرد بانکی بر اساس بخشنامه بانک مرکزی به این صورت است که البته وام ودیعه مسکن را نیز شامل می شود. اوراق تجاری از قبیل چک یا سفته مشتری، اوراق بدهی اعم از اوراق پذیرفته شده در بازار سرمایه و غیر آن، سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از جمله سهام عدالت، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، چک یا سفته توسط ضامن، اموال عینی با ارزش عرفی از قبیل خودرو، مسکوکات یا مصنوعات طلا، حساب‌یارانه اشخاص، گواهی کسر از حقوق توسط مشتری یا ضامن، ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد.

در این بخشنامه بانک مرکزی همچنین آمده است که در مناطق روستایی ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا مورد تأیید واقع گردد مهمور به مهر شورای اسلامی روستا، سیم کارت دایمی ثبت شده تحت مالکیت مشتری، برای روستائیان، کشاورزان، دامداران سنتی و عشایر، پروانه چرای دام، پروانه چاه کشاورزی، سند مالکیت اراضی کشاورزی، ضمانت زنجیره‌ای، ضمانت صادره توسط بنگاه محل اشتغال مشتری، متضمن تضمین دیون تسهیلات‌گیرنده، قرارداد لازم‌الاجرا و سایر تضامین متناسب با امتیاز اعتباری مشتری و تشخیص مؤسسه اعتباری نیز از دیگر شرایط ضمانت وام ودیعه مسکن است./ ایسنا

وام ودیعه / خبر خوش دولت برای مالکان خانه های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح تهاتر خانه‌های واقع در بافت فرسوده با زمین یا واحد مسکونی نوساز را در دستور کار قرار داده‌ایم که از دو ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

محمد آیینی اظهار کرد: آنچه بر اساس سند بازآفرینی دیده شده اول اینکه با مشارکت همه دستگاه‌ها و همینطور خود مردم کسانی که در این محدوده‌ها ساکن هستند که به عنوان محلات هدف بازآفرینی شناخته می‌شوند استاندارد پایداری مسکن را به حد متوسط همان شهر برسانیم. وی افزود: یک حوزه، حوزه نوسازی و مقاوم سازی مسکن است برای اینکه سقف‌های لرزانی را که روی سر مردم است کم کنیم تا هموطنان کمتری در معرض خطر باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه محور دوم تأمین خدمات این محدوده‌هاست گفت: این محدوده‌ها بنا به دلایل تاریخی از فرایند توسعه شهری عقب مانده‌اند؛ به لحاظ خدمات زیر بنایی و روبنایی سرانه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی، انتظامی، ورزشی.

وی بیان کرد: شاید مهم‌تر از همه معابر این محلات است که هم به لحاظ جمع آوری آب‌های سطحی و هم به لحاظ دفع فاضلاب دچار مشکل اساسی هستند، باز هم این‌ها نسبت به متوسط شهر خودشان به نوعی عقب‌مانده‌تر هستند، این بخش هم با مشارکت خود مردم و همه دستگاه‌های مرتبط باید به سرانه متوسط محلات همان شهر برسد.

آیینی تصریح کرد: بحث استفاده از تکنولوژی‌های نوین، سبک سازی و سریع سازی این‌ها همه مؤلفه‌هایی است که باید رعایت شود. الان مقررات ملی ساختمان را داریم، مباحث ۲۰ گانه و شفافی را داریم و معتقد هستیم که اگر این مقررات کاملاً رعایت شود ما در زلزله‌های با ریشتر بالا هم کشته نخواهیم داد. به گفته وی لازم است تا هم مردم، مطالبه گر برای رعایت این مقررات باشند و هم مهندس ناظر کم نگذارد. آن نظارت عالیه‌ای که برای دستگاه‌های مختلف دیده شده تا مهندس ناظری که در میدان و محل است و مهم‌تر از همه خود مردم هستند  رعایت شود. مالک و سازنده هم از ناظر مطالبه‌گر باشند که حداکثر دقت را به عمل بیاورد. این موضوعات ما را به پایداری لازم می‌رساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب نوسازی بافت های فرسوده در سال جدید هدف گذاری شده است. در سال ۱۴۰۲ جهت تحقق شعار سال، تولید ۲۰۰ هزار واحد در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده با حمایت ویژه ای که از بخش خصوصی خواهیم داشت در قالب بسته های تشویقی توسعه پیدا خواهد کرد. این برنامه اساسی و کلیدی ما است که با اجرای آن می توانیم سهم فزاینده ای در رشد تولید و مهار تورم داشته باشیم.

به گفته آیینی در بخش مسکن به جهت ایجاد تعادل و تراز در عرضه و تقاضا همه سیاست‌ها و برنامه‌ها در این است که  در سال ۱۴۰۲ دولت بستر مناسب را فراهم کند که بخش خصوصی و دولتی بتوانند راحت تر نسبت به تولید مسکن اقدام کنند.

وی افزود: باید فضایی را فراهم کنیم که سرمایه گذار مسکن تولید کند منتها نکته‌ای که وجود دارد این است که مسکن را به بازار عرضه کند و احتکار نکند و به صورت خالی نگه ندارد یا اینکه سرمایه‌گذاری مقطعی نباشد.

وام ودیعه / جزئیات نحوه ثبت‌نام در سامانه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده

همچنین شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد، برای دریافت سند ملک خود اقدام کنند.

 مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند.

به گفته حسینی، بعد از ثبت کدپستی یا کد جام (ثبت‌شده در سند تک برگ) ، سامانه به صورت خودکار به متقاضی اعلام می‌کند که ملک‌ او در محدوده (بافت فرسوده- تاریخی یا سکونتگاه غیر رسمی) قرار دارد یا خیر.

وی با اشاره به اینکه پس از محرز شدن ملک در بافت فرسوده ، به صورت برخط اطلاعات جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی برای بانک مسکن ارسال می‌شود، گفت: افرادی که برای دریافت سند خود در مناطق حاشیه‌نشینی اقدام کنند ، پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران ، کد رهگیری دریافت می‌کنند.

حسینی افزود: اطلاعات دریافتی ، برای بررسی و تطبیق اسناد به اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌ها ارسال می‌شود تا پس از تأیید شدن ، جهت صدور سند به ادارات ثبت و اسناد استان‌ها ارسال شود.

او تصریح کرد: چنانچه تقاضایی برای دریافت تسهیلات یا سند مورد تأیید قرار نگیرد متقاضی می‌تواند به اداره‌های راه و شهرسازی استان‌ها مراجعه یا با ارسال پیام به شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ مشکل خود را با کارشناسان شرکت بازآفرینی شهری ایران مطرح کند.

روزنامه ایران

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: