پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت طلا در سال 1402 متغیر شدید شده است.قیمت طلا نوسان بدی دارد. قیمت طلا عجیب شده. قیمت طلا در  هفته گذشته صعودی بود. آخرین قیمت طلا را اینجا بخوانید.

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۶۲۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

 هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 627 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 28 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 31 میلیون و 500 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 18 میلیون و 700 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 11 میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلاهر مثقال طلا در بازار داخلی، 11 میلیون و 370 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2025 دلار است.

 بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (چهارشنبه 16 فروردین ماه)  بدون تغییر نسبت به دیروز 40 هزار و 200 تومان و قیمت حواله دلار 36 هزار و 600 تومان اعلام شد.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو نسبت به دیروز افزایش یافته و 44 هزار و 25 تومان، و نرخ حواله یورو 40  هزار و 8 تومان اعلام شده است.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا نرخ اسکناس درهم بدون تغییر نسبت به دیروز 10 هزار و 946 تومان و نرخ حواله درهم نیز 9 هزار و 966 تومان اعلام شده است.

بروز رسانی: چهار‌شنبه 16 فروردین 12:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

40  هزار و 200

قیمت دلار (حواله)

36  هزار و 600

قیمت یورو (اسکناس)

44  هزار و  25

قیمت یورو (حواله)

40  هزار و 8

قیمت درهم (اسکناس)

10 هزار و 946

قیمت درهم (حواله)

9 هزار و 966

 

بروز رسانی: چهار‌شنبه 16 فروردین 12:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  28  میلیون و 300 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

31  میلیون و 500  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

18 میلیون و 700 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

11  میلیون و 700 هزار

قیمت سکه گرمی

6 میلیون و 500 هزار

 

بروز رسانی: چهار‌شنبه 16 فروردین 12:20

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

2 میلیون و 627 هزار

مثقال طلا

11 میلیون و 370 هزار

انس طلا(دلار)

2025

ریزش قیمت طلا و سکه ادامه دار است؟

قیمت طلا و سکه در حالی در بازار شروع به عقب نشینی کرده که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: قیمت طلا و سکه با وجود افزایش ۲۹ دلاری اونس جهانی، به دلیل ریزش قیمت دلار در بازار، راه ارزانی در پیش گرفته است.

بازار طلافروشان با آغاز سال جدید و در میانه ماه رمضان شاهد کاهش تقاضا بود.

آغاز معاملات «ربع سکه» در مرکز مبادلات، کاهش ۵ هزار تومانی قیمت دلار و سیگنال‌های افزایش تعاملات بین المللی به ویژه با عربستان سه ضلعی کاهنده قیمت طلا و سکه در بازار بود.

خریداران طلا و سکه محتاط شدند

سکه امامی روز سه شنبه در مقایسه با روز دوشنبه در بازار ریزش کرد. قیمت سکه امامی با کاهش بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی وارد کانال ۳۰ میلیون تومانی شد.

قیمت نیم سکه نیز در صرافی‌های مجاز عقب نشینی کرد و کانال ۱۸ میلیونی را از دست داد و ۱۷ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان فروخته شد.

به گزارش اقتصاد ۲۴، قیمت ربع سکه با کاهش ۳۵۵ هزار تومانی نیز به ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید.

اما یکی از سوالات اصلی این است که ورود مهمان جدید به بازار سکه از مسیر مرکز مبادله ارز و طلا، قیمت سکه و به تبع آن، طلا را ریزشی می‌کند؟

نرخ‌های ساختگی در بازار طلا و سکه

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: در ایام نوروز به دلیل اینکه واحد‌های اصلی و مرکزیِ داد و ستد ارز و طلا و سکه تعطیل بودند، نرخ‌های طلا و سکه و ارز نرخ‌های ساختگی بود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با شروع کاری مراکز اصلی داد و ستد هم قیمت ارز کاهش پیدا کرد و هم قیمت طلا و سکه، ادامه داد: این در حالی است که قیمت اونس جهانی رو به افزایش گذاشته و ۲۹ دلار ظرف دو روز گذشته گران شده است؛ ولی قیمت طلا و سکه برخلافِ افزایش قیمت اونس، به دلیل کاهش ۵ هزار تومانی قیمت ارز شروع به ریزش کرده است.

حباب سکه می‌ترکد؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آغاز عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا به اقتصاد ۲۴ گفت: ازآنجا که عرضه ربع سکه پیش از عید هم انجام شد و نیاز بازار را تامین کرد، شاهد کاهش تقاضا و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت آن بودیم.

کشتی آرای ادامه داد: طبیعتا این بار هم واگذاری ربع سکه توسط بانک مرکزی در مرکز مبادلات می‌تواند در تعدیل و کاهش حباب سکه موثر واقع شود.

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد قیمت طلا و سکه در بازار گفت: قیمت سکه امامی با آغاز فعالیت مراکز داد و ستد تا ۳۲ میلیون تومان هم افزایش پیدا کرده بود، ولی روز ۱۵ فروردین با حدود ۲ میلیون تومان کاهش به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای در مورد قیمت سایر قطعات سکه افزود: سکه طرح قدیم نیز با کاهش ۲ میلیون تومانی ۲۹ میلیون تومان قیمت خورد. همچنین نیم سکه و ربع سکه و سکه‌های یک گرمی با کاهش قیمت همراه بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار که به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده بود با ۱۳۰ هزار تومان کاهش، ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان قیمت خورد.

طلا و سکه خیره به قیمت دلار

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه فرمان قیمت طلا و سکه در دست کیست؟ گفت: فرمان قیمت طلا و سکه در دست دلار است. اخبار سیاسی در حال حاضر می‌تواند تاثیر آنی روی قیمت اسکناس آمریکایی داشته باشد و طبیعتا هر اتفاقی که برای دلار و ارز بیفتد بلافاصله تاثیر آن روی قیمت طلا و سکه نمایان خواهد شد.

کشتی آرای در مورد اینکه طلا برای سرمایه گذاری بهتر است یا سکه، گفت: میان طلا و سکه برای سرمایه گذاری فرقی نیست.

منبع: اقتصاد24

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: