پایگاه خبری خانه فوتبال:

حقوق کارمندان در سال 1402.حقوق کارمندان با نرخ تورم همخوانی چندانی ندارد. حقوق کارمندان هر ساله مبلغی اضافه می شود. حقوق کارمندان در شرایط موجود نمی تواند تمام هزینه های یک خانواده را پوشش دهد. میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را در ادامه می خوانیم.

رقم نهایی حداقل و حداکثر حقوق کارمندان و بازنشستگان معلوم شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه تعیین میزان حداقل و حداکثر حقوق و دستمزد شاغلین و بازنشستگان دستگاههای دولتی را ابلاغ کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص حداقل و حداکثر حقوق و مزایای مستمر شاغلین، حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و سایر حقوق بگیران دستگاههای اجرائی و صندوقهای بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی را که  به تصویب هیأت وزیران رسیده بود، ابلاغ کرد.

موارد تعیین شده در خصوص تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت اعم از مشمولان و غیرمشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری  در حدود اعتبارات هزینه‌ای سالانه و متناسب با نرخ تورم تنظیم گردیده است.

گفتنی است، مطابق این تصویب نامه جدای از افزایش میزان حقوق و دستمزد اعلام شده، سایر حقوق از جمله حق عائله مندی و حق اولاد نیز افزایش یافته است.

حقوق کارمندان

منبع: تسنیم

جزئیات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

میزان افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، قضات، شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه که ۹ فروردین ماه در هیئت وزیران به تصویب رسیده و روز گذشته (۱۵ فروردین ماه) ابلاغ شده، احکام کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی از فروردین ۱۴۰۲ با اعمال افزایش سالانه صادر خواهد شد.

جدول زیر میزان افزایش حقوق کارکنان دولت را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

حقوق کارمندان

بنا بر بند ۴ این مصوبه، رشد حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های کارکنان تابع قانون کار که در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی مشغول به کار هستند با رعایت تبصره ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود و آن دسته از دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که نظام‌های پرداخت تمام یا برخی از مشاغل خود را به هر نحو از جمله بر مبنای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل، تابع قانون کار قرار داده‌اند، مکلفند پس از اخذ تأییدیه مشاغل مشمول از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور بر اساس ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام‌‎های پرداخت مربوط را در چارچوب تبصره همین ماده، حداکثر تا پایان خرداد سال جاری به تصویب شورای حقوق و دستمزد برسانند.

نظام‌‎های پرداخت مشاغل پیش‌خدمت، سرایدار، نظافتجی، آبدارچی، آشپز، نامه‌رسان، نگهبان، تلفنچی، متصدی تأسیسات، راننده (در صورت استفاده از وسیله نقلیه دولتی) و متصدی چاپ و تکثیر برای اخذ تأیییدیه آن شورا توسط سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد خواهد شد.

همچنین بنا بر بند ۶ تصویب‌نامه هیات وزیران پس از اعمال افزایش‌های موضوع بندهای ۱ تا ۵ همین تصویب‌نامه، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، با اعمال امتیازات جزء (۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری (مصوب ۰۸/۰۸/۱۴۰۱) نباید از مبلغ ۷۹ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۸۰۰ ریال کمتر شود و در صورت نرسیدن مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی افراد موصوف به رقم مذکور، مابه التفاوت آن تا مبلغ مذکور با عنوان «تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲» در احکام درج می‌شود.

این میزان ثابت نبوده و با هر گونه تغییر در حکم کارگزینی مشمولین، مجدداً محاسبه می‌شود.

نحوه محاسبه حداقل حقوق کارمندان و مزایا سال 1402 قانون کار

در این بخش قصد داریم به بررسی فرمول‌های مهم برای محاسبه دستمزد ساعتی، اضافه کاری، شب‌کاری و … بپردازیم.1 دستمزد هر ساعت کار مزد روزانه تقسیم بر 7/33

 اضافه کاری (دستمزد هر ساعت کار) ضرب در 1/4 ضرب در (تعداد ساعات اضافه‌کاری)

3 دستمزد روزهای جمعه (دستمزد هر ساعت کار) ضرب در 0/4 ضرب در (تعداد ساعات کار در روز جمعه)

4 دستمزد شب‌کاری (دستمزد هر ساعت کار) ضرب در 0/35 ضرب در (تعداد ساعات شب‌کاری)

5 حق بیمه کل (پایه حقوق + بن کارگری) ضرب در 0/3

6 مالیات بر حقوق سال 1402 (سقف مالیاتی مربوطه – حقوق مشمول مالیات) ضرب در (درصد مالیات ردیف مربوطه)

7 حق سنوات ماهانه 2/5 ضرب در (سابقه کار به ماه) ضرب در (مزد روزانه کارگر)

8 عیدی و پاداش (سابقه کار به سال) ضرب در (دو برابر آخرین حقوق ماهانه)

اخیراً رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که بر اساس پیش‌نویس لایحه بودجه که در این سازمان آماده شده است متوسط افزایش حقوق کارمندان دولت 20 درصد لحاظ گردیده است، این درحالی است که نسخه نهایی لایحه بودجه بایستی در هیئت دولت به تصویب وزرا برسد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد هیئت دولت در روزهای اخیر در حالی مشغول بررسی کلیات پیش‌نویس لایحه بودجه بوده است که یکی از محوری‌ترین مباحث مشخص کردن مدل افزایش حقوق‌ها و همچنین میزان رشد دریافتی کارکنان دولت نسبت به سال 1401 است.

در همین خصوص احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت، در مورد آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان در سال آتی و احکام مندرج در لایحه بودجه 1402 گفت: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش 20درصدی حقوق است، البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است در نهایت در هیئت دولت مصوب نشود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: