پایگاه خبری خانه فوتبال:

قتل هولناک.قتل آمار به نسبت بالایی دارد.قتل عجیب یک زن ایرانی بدست شوهر سوئدی اش همه را خشمگین کرد.قتل به دلیل عجیبی بود. قتل راز تلخی دارد.

قتل سمیه زن ایرانی توسط شوهر سوئدی اش

مردی سوئدی که متهم است پس از قتل همسر ایرانی‌اش، جسد او در قالی ایرانی پیچیده و آن را در قعر دریا پنهان کرده‌بود، محاکمه و به حبس ابد محکوم شد. جنایت علیه این زن ایرانی در حالی رقم خورده که رسانه‌های مدعی دفاع از حقوق زنان به دلیل غربی‌بودن عامل جنایت در این‌باره سکوت کرده‌اند.

فروردین‌ماه سال گذشته خانواده زنی ایرانی به نام سمیه به پلیس استکهلم سوئد خبر دادند دختر ۴۰ ساله‌شان گم شده‌است. یکی از اعضای خانواده‌اش گفت دخترمان سمیه که او را «ساشا» صدا می‌کردیم، از چند سال قبل در استکهلم زندگی می‌کند. او در این مدت با مردی سوئدی به نام «اریک وانهاتالو» که پنج سال از او بزرگ‌تر بود، آشنا شد و با هم ازدواج کردند. آن‌ها صاحب یک پسر خردسال بودند و آن‌طور که متوجه شده‌بودیم با هم اختلاف داشتند. بعد از آخرین تماسی که با دخترمان داشتیم، دیگر او به تماس‌هایمان جواب نمی‌دهد و شوهرش هم در این‌باره چیزی نمی‌گوید که درخواست کمک داریم.

با مطرح‌شدن شکایت، بررسی‌های پلیس استکهلم در این‌باره به جریان افتاد. بررسی‌های پلیس نشان داد که سمیه و اریک از سال‌ها قبل با هم اختلاف داشتند و سمیه از سال ۲۰۱۷ گزارش‌هایی درباره خشونت‌های شوهرش در مورد اقدام به قتل را به پلیس اعلام کرده‌بود، اما هر بار بعد از بازداشت اریک، سمیه از او اعلام گذشت کرده و به ادامه زندگی با او رضایت داده‌بود؛ از جمله این حوادث در یکی از شب‌های سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد. وقتی مأموران پلیس با تماس سمیه در خانه‌اش حاضر شدند، او به مأموران گفت که شوهرش اریک به او حمله کرده و قصد خفه‌کردن او را داشته‌است. گزارش پلیس در این‌باره با تحقیق از سمیه انجام و تأیید شد که مرد سوئدی پس از حمله به همسرش قصد داشته وی را به قتل برساند. زمانی که از اریک در این‌باره تحقیق شد، گفت وقتی با سمیه مشاجره کردم به شدت عصبانی شدم و به او حمله کردم و با دست‌هایم گلویش را فشار دادم.

قتل

بعد از به دست آمدن این اطلاعات و از آنجا که تحقیقات پلیس استکهلم برای پیدا کردن سمیه ناکام مانده‌بود، شوهرش اریک بازداشت شد. او در جریان بازجویی‌ها مدعی شد که از همسرش سمیه خبر ندارد، اما پس از هفت ماه قفل سکوت را شکست و مهرماه سال گذشته بود که به قتل اعتراف کرد. او در شرح جنایت گفت: بعد از مشاجره با سمیه او را کتک زدم و بعد دست انداختم در گلویش و او را خفه کردم. در آن مدت پسر کوچکمان هم در خانه و شاهد ماجرا بود. وقتی دیدم که نفس نمی‌کشد، تصمیم گرفتم جسدش را از خانه خارج کنم. جسد را داخل قالی ایرانی که پدرش به ما هدیه داده‌بود، پیچیدم. بعد آن را به داخل خودرو‌ام منتقل کردم. سپس در حالی که بچه‌ام هم سوار خودرو کرده‌بودم پشت فرمان نشستم و به سمت خلیج سالتویکن رانندگی کردم. در محلی که از قبل در نظر گرفته‌بودم، جسد را به قعر آب فرستادم و به خانه برگشتم. صبح روز بعد هم به پلیس خبر دادم که همسرم از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته است.

بعد از اعتراف متهم بود که مأموران پلیس در محل حاضر شدند و جسد را از قعر ۲۳ متری آب خارج کردند. گزارش پزشکی قانونی در این‌باره نشان داد که سمیه با فشار بر عناصر حیاتی گردن به کام مرگ رفته‌است.

با کامل شدن بررسی‌ها، پرونده به دادگاه منطقه سولنا استکهلم فرستاده شد و متهم پای میز محاکمه ایستاد. او اتهام قتل عمد را انکار کرد و گفت که ناخواسته مرتکب قتل شده‌است. او از دادگاه خواست به خاطر اینکه به قتل اعتراف کرده و جای جسد را نشان داده در مجازاتش تخفیف دهد، چراکه در صورت عدم اعتراف، جسد هرگز کشف نمی‌شد، اما دادگاه دفاعیات متهم را نپذیرفت و او را به اتهام قتل عمد و نقض قوانین حمایت کودکان حبس ابد محکوم کرد. محکومیت متهم در حالی صورت گرفته‌است که رسانه‌های مدعی دفاع از حقوق زنان که مستقر در کشور‌های غرب هستند، درباره بروز خشونتی چنین آشکار علیه زن ایرانی واکنش نشان نداده‌اند و ترجیح‌شان این بوده‌است که مقابل جنایتی که علیه زنی ایرانی توسط یک تبعه غربی صورت گرفته است، سکوت کنند.

منبع: روزنامه جوان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: