پایگاه خبری خانه فوتبال:

یحیی به سراغ فرمول همیشگی قهرمانی رفت
یحیی گل‌محمدی تنها یک راه برای قهرمانی تیمش در رقابت با استقلال و سپاهان دارد.
به گزارش "ورزش سه"، جالبترین لحظه این هفته فوتبال ایران، جایی بود که سیدحسین حسینی خط دروازه را ترک کرد و به محوطه جریمه حریف رفت تا گل ششم تیمش را از روی نقطه پنالتی بزند. او در حالی در آستانه دربی به ستاره تیمش تبدیل شد که یحیی گل‌محمدی نیز تلاش کرده تا علیرضا بیرانوند را تبدیل به ستاره تیمش کند، البته با راهی متفاوت. او امیدوار است بیرانوند دستکش طلایی را تصاحب کند و این‌چنین بدون گل زده، پرسپولیس را به سوی قهرمانی ببرد.

پرسپولیس باوجود دریافت یک گل از مس کرمان اما این تیم همچنان بهترین عملکرد دفاعی را در بین سه تیم مدعی بالای جدول دارد. قرمزها دو گل کمتر از سپاهان و پنج گل کمتر از استقلال خوردند و شاید اشتباه نباشد که گفته شود همین آمار مطلوب گل خورده آنها را در کورس قهرمانی قرار داده است. همین دفاع و دروازه سرسخت و رسوخ‌ناپذیر بود که در دوره بعد از جدایی یورگن لوکادیا، این تیم را با نتایج کم گل اما سه امتیازی بالای جدول نگه داشت.

پرسپولیس این فصل در حالی برای هفته‌ها بهترین خط دفاعی لیگ بوده است. این شاید نتیجه سبد خرید سرمربی این تیم باشد که بیشترین بازیکن ورودی خود را به بخش اول زمین اختصاص داد و با جذب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی و دانیال اسماعیلی‌فر، خط دفاعی خود را کاملا نونوار کرد.

تغییرات پرتعداد در خط دفاعی پرسپولیس بعد از یک فصل ناامیدکننده رقم خورد. جایی که استقلال بهترین خط دفاعی لیگ برتر شد تا دست پرسپولیس به عنوان بهترین خط حمله از جام قهرمانی کوتاه بماند؛ فرمول همیشگی در لیگ برتر ایران که جام را سزاوار تیمی می‌داند که گل کمتری خورده نه اینکه گل بیشتری زده.

* لیگ بیستم پرسپولیس با 14 گل خورده به عنوان بهترین خط دفاعی، بالاتر از سپاهان که بهترین خط حمله لیگ برتر را داشت، قهرمان شد.

* لیگ نوزدهم پرسپولیس با 17 گل خورده به عنوان بهترین خط دفاعی، بالاتر از استقلال که بهترین خط حمله لیگ برتر را داشت، قهرمان شد.

* لیگ هفدهم سپاهان بهترین خط حمله لیگ برتر بود اما بازهم این پرسپولیس بود که با 6 گل کمتر، قهرمان شد تا سپاهان نایب قهرمان شود.

* لیگ شانزدهم بازهم پرسپولیس به عنوان بهترین خط دفاعی لیگ جام را به دست آورد؛ نکته جالب اینکه پرسپولیس در این فصل بهترین خط حمله نیز بود.

شاید نکته جانکاه برای پرسپولیس لیگ پانزدهم بود و شاید همین فصل بود که برانکو را متقاعد کرد برای قهرمانی در لیگ برتر خلیج فارس باید خط دفاعی خود را مستحکم کند. جایی که تیم آماده، سرحال و هجومی برانکو ایوانکوویچ رقابت را به تیم استقلال خوزستان باخت که تنها خط دفاعی بهتری داشت. شاگردان ویسی حتی در امتیاز و بازی رودررو هم نتوانستند پرسپولیس را شکست دهند اما گل خورده جایی بود تفاوت‌ها را رقم زد.

حالا یحیی گل‌محمدی به سراغ همین فرمول رفته و امیدوار است در 4 بازی پایانی، خط دفاعی تیمش بیشترین میزان کلین‌شیت را داشته باشند تا با گلهای مهاجمان، 12 امتیاز باقی‌مانده به دست بیاید و تیمش 66 امتیازی بشود. هرگز تیمی که در لیگ برتر ایران 66 امتیاز کسب کرده، جایگاهی غیر از صدر جدول نداشته است.

البته در لیگ هجدهم قهرمان نه تیمی بود که بهترین خط دفاع را دارد و نه تیمی که بهترین خط حمله. قهرمان پرسپولیس، تیم برانکو ایوانکوویچ، بود که به نظر قهرمانی را وارد ژن خود کرده بود. آیا یحیی از همین ژنتیک بهره می‌برد و قهرمان لیگ می‌شود یا باوجود بهبود خط دفاعی، باید شاهد جشن قهرمانی تیمی باشد که خط حمله بهتری دارد؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: