پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه معیشتی اردیبهشت ماه به زودی پرداخت می شود. یارانه معیشتی چند سالی است که پرداخت میشود. یارانه معیشتی تنها به برخی از افراد تعلق می گیرد. یارانه معیشتی رقم چندانی ندارد. جزئیات جدید یارانه معیشتی اردیبهشت ماه را از دست ندهید.

یارانه معیشتی این خانوارها اضافه شد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: مستمری ناچیز مددجویان کمیته امداد پاسخگوی حجم مشکلات این خانوارها نیست و انتظار داریم مجموعه‌های صنعتی و معدنی استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود پای کار بیایند.

ناصر عسکری‌نژاد با بیان اینکه در استان کرمان 284 هزار نفر و 118 هزار خانوار را زیرپوشش کمیته امداد داریم که در این حوزه رتبه سوم را در کشور داریم، اظهار داشت: این تعداد خانوار مددجوی کمیته امداد در استانی است که استان غنی از نظر صنعت، معدن و کشاورزی است بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های صنعتی و معدنی استان کمک‌هایی به ما می‌کنند اما این میزان کمک‌ها پاسخگوی حجم عظیم مراجعه‌کنندگان نیست، ادامه داد: فقط کمک به مددجویان ما مطرح نیستند؛ خیلی‌ها هستند که مددجوی ما نیستند و پشت نوبت هستند اما مشکلاتی دارند که ما نمی‌توانیم به آنها خدمتی ارائه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه مجموعه‌های صنعتی و معدنی استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود باید بیشتر پای کار بیایند، افزود: برخی از مددجویان ما محدودیت‌هایی چون بیماری دارند و نمی‌توانند در حوزه اشتغال ورود کنند و کمک ما به آنها در حد همان کمک معیشتی کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه حداقل مستمری مددجویان ما از حدود 500 هزار تومان آغاز می‌شود و تا یک میلیون و 720 هزار تومان که حداکثر آن برای خانواده‌های پنج نفر و پنج نفر به بالا است، می‌رسد، گفت: این عدد، مبلغ ناچیزی است که البته امسال افزایش پیدا می‌کند اما با وجود افزایش هم مبلغ کمی است.

عسکری‌نژاد بیان کرد: در کنار آن یارانه خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد، نسبت به سایر خانوارها دو برابر است اما باز هم پاسخگوی مشکلاتی نیست که این خانوارها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 22 هزار فرزند یتیم و محسنین نیز در استان کرمان داریم که از این تعداد 9 هزار نفر آنها یتیم و 13 هزار نفر محسنین هستند که توسط 67 هزار حامی حمایت می‌شوند، افزود: البته بنا داریم که حمایت از این کودکان تقویت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده به این خانواده‌ها گفت: در کنار آن خدمات فرهنگی هم به این خانواده‌ها ارائه شده و هزینه تحصیل فرزندان آنها پرداخت می‌شود؛ در حوزه خدمات درمانی نیز کمک‌هایی به آنها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه عمران و مسکن 3 هزار و 411 مورد احداث مسکن برای این خانوارها در سال قبل داشتیم و بیش از 2 هزار و 500 مورد تعمیر مسکن مددجویان انجام شده است، افزود: اعتبار بالایی در این حوزه هزینه شده است.

عسکری‌نژاد با اشاره به خدمات ارائه شده در مناطق محروم استان کرمان، بیان کرد: در مناطق محروم استان به صورت ویژه در بین مردم هستیم و سعی کردیم مشکلاتشان را از نزدیک لمس کنیم؛ در مناطق محروم 20 درصد اعتبار و خدمات بیشتر به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال قبل بیش از نیمی از اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است، گفت: در استان کرمان نیز بیش از هزار و 100 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات بانکی به با سود 5 درصد داشتیم که حاصل آن ایجاد بیش از 20 هزار فرصت شغلی پایدار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه کمیته امداد برای مجموعه مددجویان خود برنامه دارد، افزود: تفاوت اشتغال و تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد با دیگر اشتغال‌ها این است که ما از ابتدا به این خانواده‌ها آموزش داده، برای آنها مدرک فنی و حرفه‌ای گرفته و بعد از آن تسهیلات اشتغالزایی در اختیار آنها گذاشته می‌شود؛ البته پس از آن هم بر کار آنها نظارت داریم.

وی به روش‌های پرداخت زکات فطریه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: مردم مؤمن استان کرمان می‌توانند به‌صورت مجازی و حضوری زکات فطریه خود را پرداخت کرده با شماره‌گیری کد دستوری *8877*034# از طریق گوشی تلفن همراه خود زکات فطره خود را در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت کنند.

عسکری‌نژاد ادامه داد: شماره کارت 6037997950059544 جهت جمع آوری زکات فطره شماره کارت 6037997950076084 جهت جمع آوری کفاره غیر عمد، شماره کارت 6037997950084351 جهت جمع آوری کفارات عمد و شماره کارت 6037997950067810 جهت جمع آوری سهم سادات در نظر گرفته‌شده است.

دبیر شورای زکات استان کرمان ضمن هشدار به شهروندان نسبت به سوءاستفاده عده‌ای در این ایام، افزود: مراجع قانونی با افراد و یا مراکزی که بدون مجوز به‌منظور دریافت فطریه به درب منازل شهروندان مراجعه و یا در فضای مجازی شماره کارت اعلام می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه زکات فطریه جمع‌آوری‌شده در کوتاه‌ترین زمان به‌حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد، خاطرنشان کرد: میزان و مبلغ زکات فطریه برای هر نفر بر اساس قوت غالب و طبق نظر مراجع محترم تقلید است../تسنیم

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: