پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: دربی همیشه یک بازی ویژه بوده اما مساوی برای هیچ یک از دو تیم جذاب نخواهد بود.

ساپینتو: از رئال مادرید هم نمی‌ترسیم/ باید نگران همه بازیکنان پرسپولیس باشیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دربی صد اظهار داشت: عید همه مبارک باشد. دربی همیشه یک مسابقه ویژه و بازی بزرگ برای هر ۲ تیم و هواداران است. یک ویژگی خاص هم دارد و دربی شماره صد است. به این دلیل که هر ۲ تیم می‌خواهند برنده باشند ویژه است و مساوی برای هر ۲ تیم جذاب نیست. تنها هدفمان همین است.

وی درمورد اینکه آخرین باری که استقلال موفق شد در جریان بازی پرسپولیس را شکست بدهد در دوره وینفرد شفر بود و این تیم را با دوران شفر مقایسه می‌کنند و با این تفاسیر چه قدر امیدوار به بردن دربی هستند، گفت: این هدف ما است‌.

سرمربی استقلال درخصوص اینکه برنده بازی فردا تا چه اندازه برای قهرمانی شانس دارد، گفت: تیم برنده به قهرمانی نزدیک‌تر می‌شود اما اکنون چیزی قطعی نیست. سپاهان هم بالای جدول و هم امتیاز ما است. خیلی وقت‌ها گفته ام این ۳ تیم در بازی‌های باقی‌مانده دیدارهای خیلی سخت و مهمی را پیش رو دارند. به همین خاطر قدم به قدم که اولین آن فردا است، بسیار سخت می‌جنگیم.

ساپینتو درمورد اینکه اگر خودش در بازی فردا سرمربی پرسپولیس بود، نگران کدام بازیکن حریف بود، توضیح داد: فکر می‌کنم باید نگران همه بازیکنان حریف باشم‌. همانگونه که خود من حواسمان به همه بازیکنان پرسپولیس است. بازیکنان خوب و باتجربه‌ای دارند. ما هم چنین بازیکنانی و تیم قابلی داریم. در شرایط خیلی خوبی هستیم و امیدوارم بتوانیم این روند را با بازی های باکیفیت و نتایج خوب ادامه بدهیم.

وی درخصوص اینکه نگران نیست غرور ناشی از پیروزی ۶ گله قبلی استقلال، روی کیفیت بازی فرده تاثیر بگذارد، گفت: اصلا زیرا بازیکنان ما بسیار متمرکز هستند‌. بازی با هوادار را فراموش کردیم و در همان اولین تمرین در این هفته روی بازی با پرسپولیس متمرکز شدیم. تمام فکر و ذهن‌مان روی بازی با پرسپولیس است. دقیق می‌دانیم چه می‌خواهیم و چه کاری باید انجام بدهیم تا ببریم. فقط روی این بازی تمرکز کرده‌ایم.

سرمربی استقلال درمورد اینکه آیا نگران اشتباهات داوری در بازی فردا نیست، عنوان کرد: فکر می‌کنم پیام حیدری خیلی باتجربه است. کارش را تاکنون خیلی خوب انجام داده و خیلی جدی است و عملکرد شایسته ای داشته است. امیدوارم او و تیمش بازی خیلی خوبی داشته باشند. بدون هیچ اشتباهی برای ما و تیم حریف. نمی‌خواهیم به سود ما هم اشتباهی پیش بیاید.

سرمربی استقلال درمورد اینکه با توجه به پرداخت بدهی‌های خارجی باشگاه آیا اکنون اعضای این تیم در آرامش هستند، اظهار داشت: فقط روی بازی تمرکز کرده‌ایم مانند دیدارهای قبلی فقط روی این بازی و دیدار بعدی تمرکز داشته‌ایم. اینگونه مسائل اطراف تیم است و سعی داریم خیلی به آن واکنش نشان ندهیم. این رفتار ما است و در پایان فصل زمان داریم در مورد این موارد و خیلی چیزهای دیگر صحبت کنیم. فقط باید روی بازی فردا تمرکز کنیم.

ساپینتو درمورد اینکه آیا فردا استقلال با ترکیب سیستم بازی‌های قبلی‌اش بازی خواهد کرد یا به دلیل حساسیت دربی با ترکیب متفاوت‌تری به میدان خواهد رفت، گفت: با استراتژی‌ای که بخواهیم بازی می‌کنیم.

وی درخصوص اینکه آیا روی نقاط ضعف خود کار کرده‌اند، پاسخ داد: بله حتما روی این موضوع کار کرده‌ایم. همانگونه که در بازی‌های قبلی نیز این کار را انجام دادیم. در دیدار قبلی شایستگی مساوی را نداشتند اما اتفاقات فوتبال بود. برخی مواقع روی ضربات ایستگاهی این شرایط پیش می‌آید. اینگونه نیست که الان بیشتر از قبل کار کنیم. همیشه بسیار جدی تلاش خود را انجام می‌دهیم

و مطالعه می‌کنیم نقاط قوت حریف چیست و روی چه مسائلی کار می‌کنند. امیدوارم فردا نتوانند روی ضربات ایستگاهی کاری انجام بدهند.

سرمربی استقلال درمورد اینکه ترس از باخت سرمربیان سبب شده دربی بیشتر مواقع مساوی شود و جذاب نباشد و با توجه به حساسیت بازی پیش‌بینی می‌کند فردا دیداری تماشایی خواهیم دید، گفت: درمورد من که صحبت نمی‌کنید. ما برای بردن بازی می‌کنیم و از هیچکس نمی ترسیم. به همه حریفان احترام می‌گذاریم اما از هیچ حریفی نمی‌ترسیم. حتی اگر با رئال مادرید بازی کنیم. فردا هم برای برد بازی می‌کنیم.

ساپینتو درمورد اینکه ظاهرا نقل قولی از او منتشر شده مبنی بر اینکه اگر استقلال را قهرمان نکند، ایران را ترک خواهد کرد، پاسخ داد: (محمد حسین زرندی مدیر رسانه‌ای استقلال در این لحظه اعلام کرد این حرف شایعه است) هیچ جوابی به این موضوع ندارم و درمورد شایعات صحبت نمی‌کنم. فقط روی این بازی تمرکز کرده‌ایم.

وی درخصوص حضور ۱۵ هزار هوادار در ورزشگاه برای دربی فردا، عنوان کرد: این یک حسرت برای هواداران و همه است اما همینی است که هست. اگر اینگونه تصمیم گرفته‌اند ما نمی‌توانیم چیزی بگوییم مثل ساعت بازی. در ساعت ۱۶ هوا از ۱۷:۳۰ یا ۱۹ گرم‌تر است اما باید به این تصمیم احترام بگذاریم.

سرمربی استقلال درمورد اینکه آیا برنده بازی فردا قهرمان لیگ خواهد شد گفت: همه چیز در فوتبال ممکن است

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: