پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصمیم جدید در پرداخت یارانه و کالابرگ. یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

روزیاتو: برخی از جوانان کره جنوبی به قدری از دنیا جدا شده اند که دولت پیشنهاد می کند به آنها پول بدهد تا دوباره وارد جامعه شوند. وزارت برابری جنسیتی و خانواده کره جنوبی، اعلام کرد که ماهانه ۶۵۰,۰۰۰ وون کره (حدود ۵۰۰ دلار) در اختیار افراد منزوی اجتماع قرار می دهد تا از ثبات روانی و عاطفی و رشد سالم آنها حمایت کند.

حدود ۳.۱ درصد از کره ای های ۱۹ تا ۳۹ ساله، جوانانی تنها و منزوی هستند. آنها که برای بیش از مدت زمان معین، خود را به زندگی در فضایی ثابت و قطع ارتباط با بیرون محدود کرده اند، جوانان منزوی در نظر گرفته می شوند که حدود ۳۳۸,۰۰۰ نفر هستند. ۴۰ درصد آنها، در دوران نوجوانی منزوی می شوند. تصور می‌شود که عوامل مختلفی از جمله مشکلات مالی، بیماری‌های روانی، مشکلات خانوادگی یا چالش‌های سلامتی دخیل هستند.

 

این اقدامات جدید به طور خاص برای جوانان، بخشی از قانون بزرگتر حمایت از رفاه جوانان است که هدف آن حمایت از افرادی است که به شدت از جامعه کنار گذاشته شده اند.

جوانان می توانند برای این برنامه در یک مرکز رفاه اداری محلی درخواست دهند. سرپرستان، مشاوران یا معلمان آنها نیز می توانند از طرف آنها درخواست این کمک هزینه را دهند.

 

این وزارتخانه با تأکید بر اهمیت حمایت فعال گفت: «جوانان منزوی به دلیل زندگی نامنظم و تغذیه نامتعادل، ممکن است رشد فیزیکی کندتری داشته باشند و احتمالاً با مشکلات روانی مانند افسردگی به دلیل از دست دادن نقش های اجتماعی و تأخیر در سازگاری مواجه می شوند.»

این گزارش همچنین برنامه‌های آتی را برای اقدامات بیشتر، مانند توزیع دستورالعمل‌ها برای دولت‌های محلی، تقویت شبکه‌های ایمنی اجتماعی جوانان و سیستم‌های تشخیص زودهنگام و همکاری نزدیک‌تر با تسهیلات رفاهی جوانان مانند پناهگاه‌ها یا مراکز توانبخشی را شرح می‌دهد.

برخی از شهرها و دولت های محلی در حال حاضر سیستم های مشابهی دارند. سئول، پایتخت این کشور، «پروژه حمایت از جوانان منزوی» را عملی کرده است که مشاوره سلامت روان، توسعه سرگرمی، آموزش کار و آموزش زندگی را برای جوانان منزوی ارائه می دهد.

این پدیده مختص کره جنوبی نیست. با نزدیک به ۱.۵ میلیون جوان تنها و منزوی که به عنوان «هیکی‌کوموری» (hikikomori) شناخته می شوند، ژاپن نیز مشکل مشابهی دارد. بعضی از این جوانان فقط برای خرید مواد غذایی یا برای فعالیت های گاه به گاه بیرون می روند، در حالی که برخی دیگر حتی اتاق خواب خود را ترک نمی کنند.

این عبارت در اوایل دهه ۱۹۸۰ در ژاپن ابداع شد. مقامات ژاپن در دهه گذشته نگرانی فزاینده ای را در مورد این موضوع ابراز کرده اند، اما کرونا اوضاع را بدتر کرده است.

از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، بیش از یک پنجم، کرونا را عامل مهمی در سبک زندگی منزوی خود ذکر کردند. سایر دلایل رایج ذکر شده بارداری، از دست دادن شغل، بازنشستگی و داشتن روابط بین فردی ضعیف بود.

یارانه

عیدی رئیسی برای عید فطر

پیش از این برخی از رسانه‌ها از واریز عیدی رئیسی برای عید فطر خبر داده و این گمانه را مطرح کرده بودند که همه مردم مشمول یارانه جدید می‌شوند. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد واریز یارانه عید فطر برای مردم در دستور کار دولت نیست و هیچ کدام از مقامات مسئول در این باره خبری را اعلام نکرده‌اند.

تنها گروهی که قرار است یارانه بگیرند، معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند.

با یارانه 530 هزارتومانی چی بخریم؟

به دنبال اطلاعیه وزارت کار مبنی بر واریز یارانه فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار و شارژ اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب دهک‌های اول تا سوم و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد.

طرح کالابرگ الکترونیک طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و در صورت مدیریت صحیح و استقبال مردمی می تواند بخش اعظمی از تورم موجود را کنترل کند.

دولت در طرح کالابرگ الکترونیک این امکان را برای آحاد جامعه به وجود آورده که کالاهای اساسی را به نرخ ثابت و اعتبار یارانه یک ماه زودتر خریداری کنند.

این کالاها ۱۰ قلم کالای اساسی به ارزش ۵۳۰ هزار تومان است که شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود.مبلغ این کالاها به نرخ شهریور ماه سال گذشته بوده و مردم مختارند که از هر نام و نشان و برند تجاری کالای مورد نیاز خود را از بین ۱۰ قلم کالای ذکر شده تهیه کنند و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می کند.

استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه و اختیاری است و چنانچه تمایل به خرید کالابرگ نبود، همچون گذشته کل مبلغ یارانه قابل برداشت است.

بر اساس اطلاعیه ای که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منتشر کرده است، یارانه فروردین ماه سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شده و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند.

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

جزئیات واریز یارانه فروردین برای خرید کالابرگ‌ الکترونیکی

در صورتی که سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، می توانند رقم کامل یارانه را از حساب برداشت کنند و چنانچه آن را استفاده کنند به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه فروردین‌ماه یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد خود هم در قالب کالابرگ الکترونیکی اقلام اساسی مورد نیازشان را تهیه کنند.

گفتنی است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اواخر اسفند سال گذشته از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور خبر داد و با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، آغاز اجرای این طرح به صورت ملی در سراسر کشور را اعلام کرد.

بر این اساس، بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رفاه‌ و افق کوروش‌ و برخی فروشگاه‌های خُرد مجهز به بارکدخوان به این سامانه متصل شدند تا شهروندان در سراسر کشور بتوانند به سهولت کالای مورد نیاز خود را در طرح کالابرگ الکترونیک خریداری کنند.

پیش‌تر در جریان استانی شدن طرح ملی کالابرگ الکترونیک ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده بود اما در روزهای اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد فروشگاه ها خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار فروشگاه در سرتاسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند تا خانوارهایی که مایلند یک ماه زودتر از اعتبار یارانه خود برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و عمل به مصوبه مجلس است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند؛ از این رو مردم می‌توانند کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

منبع: ایسنا

طرح یارانه کالابرگ الکترونیک ملّی شد

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به‌ همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یارانه فروردین سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شد و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند.

بر اساس این اطلاعیه مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به‌ همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه فروردین‌ماه، یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد نیز در قالب کالابرگ الکترونیک، اقلام اساسی مورد نیاز خود را خرید کنند.

یادآور می‌شود طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

در این طرح، اعتبار همه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند./تسنیم

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: