پایگاه خبری خانه فوتبال:

روز گذشته هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس برای تماشای حساس‌ترین دیدار تیم محبوب‌شان در طول فصل به زحمت زیادی افتادند.
به گزارش "ورزش‎‌سه"، شهرآورد صدم پایتخت تهران در شرایطی برگزار شد که طبقه اول ورزشگاه به جز چند جایگاه در دست تعمیر، به طور کامل پر شده بود و چندین سکوی طبقه دوم هم با تصمیم شورای تامین وقتی به ساعت برگزاری مسابقه که 16:00 بعدازظهر نزدیک شدیم، باز شد تا بخشی از جمعیتی که با شوق تماشای دربی آمده بودند، فرصت حضور در استادیوم آزادی را پیدا کنند.
بیرون استادیوم اما شرایط برای ورودِ بدون دغدغه هواداران به استادیوم اصلا مهیا نبود. با تصمیم برگزارکنندگان این مسابقه 15 هزار بلیت برای طرفداران دو تیم در نظر گرفته شده بود، که با توجه به حساسیت و استقبالی که از این بازی به عمل آمد، ناچیز بود. به همین دلیل هم بود که هر چه به ساعت برگزاری بازی نزدیک شدیم، ازدحام افرادی که بلیت حضور در مسابقه را داشتند و آنهایی که بدون بلیت خودشان را به استادیوم آزادی رسانده بودند تا شانس‌شان را برای تماشای رایگان بازی امتحان کنند، بیشتر می‌شد. این اتفاق هم کار هواداران را سخت کرد و هم کار کنترل کنندگان نظم را. این اتفاق در حالی رخ داد که در غربی استادیوم آزادی برای ورود هواداران استقلال در نظر گرفته شده بود و در اصلی ورودی شرقی به پرسپولیسی‌ها اختصاص داشت، تا این موضوع هم سردرگمی‌های زیادی را ایجاد کند و عده‌ای را مجبور به دور زدن ورزشگاه بزرگ آزادی با پای پیاده یا پرداخت هزینه‌ جابجایی زیاد برای مسافتی کم کند. ضمن اینکه بازار سیاه فروش بلیت هم داغ شده بود و هواداران از قیمت‌های 2،3 میلیونی صحبت می‌کردند.

این اتفاقات در پایان مسابقه با واکنش یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس مواجه شد و او درباره این موضوع اینطور اظهارنظر کرد:« ورزش و فکر کنم فوتبال یکی از بخش‌های مهم و حیاتی برای جامعه است. خصوصا فوتبال که طرفداران زیادی دارد و خیلی خوب است مسئولان تصمیم‌گیر بیایند استادیوم درست کنند. الان نخواهند درست کنند کی باید درست کنند؟ هم برای پرسپولیس، هم استقلال و هم تیم ملی استادیوم مجهز درست کنند. باید یک اراده وجود داشته باشند. اینکه بیاییم در استادیوم 50 سال قبل که هرجایش را نگاه می‌کنیم یک سوراخ دارد، بازی کنیم، جالب نیست. این آبرو و حیثیت ایران است. باید دست به یک کار بزرگ بزنیم و یک تصمیم‌گیری خوب داشته باشیم تا استادیوم مجهز داشته باشیم. ما وقتی برای لیگ قهرمانان می‌رویم کشورهای حوزه خلیج فارس یا شرق آسیا، امکاناتی که دارند عالی است. زشت است برای مملکت ما و کشور ما.

من واقعا خجالت می‌کشم وقتی تیم‌های خارجی می‌آیند اینجا و این وضعیت را می‌بینند. من ایرانی هستم و به من برمی‌خورد و امیدوارم مسئولان فکر اساسی در این مورد کنند. شما می‌بینید در این استادیوم نصفه و نیمه 60 هزار تماشاچی آمد و این یک سرمایه خیلی بزرگ برای فوتبال و ورزش کشور ماست. ما باید به مسیر پیشرفت برویم. 20-30 سال قبل به اینور را نگاه می‌کنیم همه‌اش پسرفت است و امیدوارم تصمیمی گرفته شود که از آبروی کشور دفاع کنیم. این یک اصل است که مسئولان باید به آن فکر کنند.» 

حواشی دربی 100 که هم هواداران را برای ورود به ورزشگاه قدیمی و پیر آزادی به زحمت انداخت و هم نیروهای کنترل کننده نظم را، هشدار دیگری برای مسئولان ورزش و فوتبال ایران بود، تا مشخص شود این ورزشگاه دیگر گنجایش لقب گرفتن به عنوان استادیوم اول ایران را ندارد و باید هر چه زودتر زمینه برای ساخت استادیوم‌های اختصاصی استقلال و پرسپولیس مهیا شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: