پایگاه خبری خانه فوتبال:

علی علیپور مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس است. علی علیپور در زمان برانکو آقای گل ایران شد.علی علیپور جذب فوتبال پرتغال شد و اکنون در این لیگ بازی می کند.علی علیپور بازیکن خوش اخلاق و شادی است.علی علیپور تصویری یادگاری از خانواده اش منتشر کرد.

تصویری از علی علیپور و خانواده بر روی دریا

علی علیپور

بیوگرافی علی علیپور 

علی علیپور متولد ۲۰ آبان ۱۳۷۴ در شهرستان قائم‌شهر میباشد او فوتبالیست ایرانی است که در تیم پرسپولیس تهران به شهرت و محبوبیت فراوانی رسید و توانست در این تیم به همه آرزوهای فوتبالی خود برسد.

علی علیپور متولد ۲۰ آبان ۱۳۷۴ در شهرستان قائم‌شهر میباشد او فوتبالیست ایرانی است که در تیم پرسپولیس تهران به شهرت و محبوبیت فراوانی رسید و توانست در این تیم به همه آرزوهای فوتبالی خود برسد.

درخشش علیپور در پرسپولیس او را به سرعت یکی از محبوب ترین فوتبالیست های ایران تبدیل کرده است وی در سالهای اخیر با گلزنی های متعدد در لیگ برتر ایران و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا به یک چهره بین المللی تبدیل شده است.

  شروع فوتبال در جوانان نساجی مازندران

علیپور فوتبالش را در سال 1386 در تیم جوانان نساجی مازندران آغاز کرد و 5 سال در این تیم بازی کرد و تجارب زیادی را کسب کرد او به دلیل درخشش عالی که در لیگ آزادگان داشت در سال 1391 به تیم مشهور و کهکشانی استیل آذین پیوست و همین امر باعث شد بازی او به خوبی دیده شود. 

فوتبال حرفه ای

علی علیپور

وی در سال 1392 به تیم راه آهن تهران پیوست و تجربه بازی در لیگ برتر ایران را کسب نمود بازیهای زیبای او نظر مسئولان تیم بزرگ پرسپولیس را به خود جلب کرد و در نهایت در سال 1394 به تیم محبوب پرسپولیس پیوست و در این تیم بسیار درخشید تا جایی که به کلیدی ترین بازیکن پرسپولیس تبدیل شد.

وی با گلزنی در دربی پرسپولیس و استقلال به محبوبیت فراوانی در بین هواداران پرسپولیس رسید و همچنین به خاطر سن کمی که داشت به عنوان جوان ترین گلزن تاریخ دربی انتخاب شد.

  ازدواج و همسر علی علیپور

علیپور در سال 1395 با خانمی به نام زهرا دوژان ازدواج کرد و حاصل ازدواج انها یک فرزند پسر است. 

باشگاه های علی علیپور

باشگاه های جوانان

2007–2012 نساجی مازندران

2010–2011 استیل آذین (قرضی)

2013–2015 راه آهن

باشگاه های حرفه ای

سال ها باشگاه ها بازی† (گل)†

2010–2012 نساجی 8 (0)

2010–2011 ← استیل آذین (قرضی) 9 (0)

2012–2013 سنگ آهن بافق 25 (2)

2013–2015 راه آهن 25 (2)

2015– پرسپولیس 69 (12)

ماریتیمو پرتغال (هم اکنون)

تیم ملی

2011–2012 زیر 17 سال ایران 6 (3)

2012–2014 زیر 20 سال ایران 3 (9)

مصاحبه با علی علیپور مهاجم پرسپولیس

علی علیپور

از وقتی که به استقلال گل زدی تاحالا، قطعا لحظات سختی را پشت سر گذاشتی، چرا که فشار زیادی به تو به عنوان یک بازیکن جوان وارد شده است.

روزهای اول بعد از دربی برای من خیلی خوب بود، چرا که دوست و فامیل، همه به من زنگ می زدند و گلزنی ام در دربی را تبریک می گفتند… حجم تماس ها آنقدر زیاد بود که نمی دانستم به پیامک هایم پاسخ بدهم یا به تلفن هایم.

قبل از بازی فکر می کردی، بتوانی به استقلال گل بزنی؟

قبل از بازی خیلی از دوستانم می گفتند که به استقلال گل می زنم. به هر حال آنها کری می خواندند اما خودم خیلی به این که گل می زنم یا نه، فکر نمی کردم! اما خوشبختانه گل زدم و تیمم را موفق کردم. ممنونم که برانکو به من اعتماد کرد و مرا به زمین فرستاد.

حتما می دانی با گلی که به استقلال زدی رکورد مهدوی کیا را شکستی و جوان ترین گل زن تاریخ پرسپولیس در دربی شدی.

خودم هم نمی دانستم که رکورد آقای مهدوی کیا را شکستم و در یکی از سایت های خبری این موضوع را خواندم. واقعا وقتی از این مسئله مطلع شدم، جا خوردم. اما به هرحال خوشحالم که چنین اتفاق مهمی در دربی برای من رخ داد.

محبوبیت تو، بین هواداران پرسپولیس بیشتر از گذشته شده، خودت این موضوع را متوجه شدی؟

به هر حال همه چیز دست خدا است و نظرش شامل حال من شد تا در دربی گل بزنم.

از گلی هم که زدی حرف بزن و زمانی که هادی نوروزی سانتر کرد.

روی ضربه ایستگاهی، هادی نوروزی سانتر کرد و من از نقطه کور محوطه 18 قدم استقلال حرکت کردم و روی تیر دو توپ را زدم. این گل تمرین شده بود، ما بارها در تمرینات روی این گونه گل ها، تمرین کرده بودیم و خوشحالم که از این موقعیت استفاده کردم. ضربه سرم خیلی محکم بود و به نظر می آمد چیزی کمتر از ضربه پا نبود. شاید برای تان جالب باشد گلی که به استقلال زدم را خیلی ها با گلی که نیمار به رئال سویسیه داد زد مقایسه می کنند.

انتظارات از تو بیشتر از قبل خواهدشد. خودت را برای فشار این انتظارها آماده کرده ای؟

گلزنی در دربی باعث شد تا انتظارات از من بیشتر شود و من هم باید بدانم که تازه، کارم شروع شده و هنوز اول راه هستم و از این به بعد باید تلاشم را 100 برابر کنم که برای بازی های آینده موثرتر باشم. باید کاری کنم تا بتوانم جواب مربیان را بدهم.

از کارکردن با برانکو هم بگو.

او به جوان ها اعتقاد دارد و این موضوع مهمی است. همین که او به جوان ها میدان می دهد یک مسئله بزرگ است و خدا را شکر که من در این دوره در پرسپولیس هستم و زیر نظر او کار می کنم.

بعد از گلی که به استقلال زدی، شادی گل عجیبی داشتی و کسی نفهمید در نهایت چه کردی!

تنها چیزی که احساس کردم، این بود که گلم را به هواداران تقدیم کنم و به همین دلیل پیراهن پرسپولیس را بوسیدم. لحظه ای که توپ وارد دروازه استقلال شد؛ نمی توانستم به چیزی فکر کنم. واقعا لحظه عجیبی بود و نمی دانستم باید چه کار کنم. حس خوبی داشتم و باور نمی کردم به استقلال گل زده باشم. البته به چیزی فکر نمی کردم اما این که به استقلال گل زدم واقعا خوشحال کننده بود.

جو رختکن پرسپولیس بعد از بازی استقلال چطور بود؟

همه در رختکن خوشحال بودیم و همه به من تبریک می گفتند. از برانکو و بنگر گرفته تا بقیه بازیکنان، همه به من تبریک می گفتند و احتمالا این حس و حال برای من کمتر پیش بیاید. شاید در دربی های بعدی حتی هت تریک هم بکنم، اما این حس و حالی که داشتم، امکان دارد دیگر برای من تکرار نشود. مزه گل دربی 80 یک چیز دیگر بود.

گلزنی هایت برای پرسپولیس تداوم خواهدداشت؟

به هر حال من یک مهاجم هستم و همیشه باید برای تیمم گل بزنم و همه سعی ام را می کنم تا این اتفاق بیفتد.

افتخارات علی علیپور

  قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر

    قرمانی در سوپرجام با پرسپولیس

    قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر

   قهرمانی در سوپرجام با پرسپولیس

    کسب عنوان آقای گلی فصل هفدهم لیگ برتر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: