پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصمیم جدید در پرداخت یارانه و کالابرگ. یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در راستای جوانی جمعیت و فرزندآوری به مادران دانشجوی باردار یا بچه دار متولد سال ۱۴۰۱ به بعد هدیه می‌دهد.

به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،این نهاد در راستای جوانی جمعیت و فرزندآوری به مادران دانشجوی باردار یا بچه دار متولد سال ۱۴۰۱ به بعد هدیه می‌دهد. این هدایا برای مادران دانشجو باردار یا دارای بچه کوچک متولد سال ۱۴۰۱، محدودیت سنی ندارد.

این هدایا شامل: کارت هدیه یک میلیون تومانی به مادر، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی، سپرده دو میلیون تومانی برای کودک (اهدای دفترچه حساب به نام فرزند متولد ۱۴۰۱ با سود ۱۸ درصد و قابل برداشت در ۱۸ سالگی و با امکان افزایش موجودی از طرف والدین) است؛ و بسته لبخند مادری حاوی ۴۰ قلم لوازم مورد نیاز نوزادان تا دو سالگی به زوج دانشجوی دارای فرزند متولد ۱۴۰۱ که به لحاظ مالی و مادی بضاعت کمی دارند، تعلق می‌گیرد.

مادران دانشجوی باردار یا دارای فرزند متولد شده از سال ۱۴۰۱ برای دریافت این هدایا باید در سامانه الکترونیکی https://ezdevaj.nahad.ir/ قسمت دردانه ثبت نام کنند./ایسنا

یارانه 2 میلیون و 250 هزارتومانی به زنان ایرانی

ساماندهی نظام پرداخت دستگاه‌های مشمول مقررات خاص، ۲۲ فروردین‌ماه در نخستین جلسه شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 واریزی جدید دولت اینبار مابه‌التفاوت هشت ماهه کمک هزینه بهزیستی است..طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید  به میزان ماهیانه ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است. واریزی جدید این ماه با حقوق پرداخت می شود.مقدار واریزی جدید هنوز مشخص نشده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

​میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور در نخستین جلسه شورای حقوق و دستمزد در سال جاری خاطرنشان کرد: «پس از بررسی‌هایی که در این نشست صورت گرفت، به نوعی نقشه راه چگونگی انجام ساماندهی نظام پرداخت دستگاه‌های مستثنی شده از قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین شد.»

وی افزود: «سناریوهای مختلفی مطرح شد و کلیاتی از آن به دست آمد و در جلسه بعدی تصمیم‌گیری‌ نهایی انجام می‌شود و پس از آن به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص پرداخت‌های کارکنان شرکت‌های دولتی گفت: «ضوابط در این خصوص تعیین شده که چگونگی انجام آن نیز پس از تکمیل سناریو اعلام می‌شود.»

سازمان اداری و استخدامی کشور، اسفندماه گذشته فوق‌العاده ویژه‌های مشاغل عمومی و اختصاصی دستگاه‌ها را به تصویب هیئت وزیران رساند و به دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

بنا براین گزارش، میزان فوق‌العاده ویژه مشاغل عمومی ۳۵ درصد و میزان فوق‌العاده ویژه مشاغل اختصاصی ۵۰ درصد تعیین شد و این نخستین بار بود که مشاغل اختصاصی دستگاه‌های اجرایی کشور ۱۵ درصد افزایش فوق‌العاده ویژه داشتند.

 علیرضا انجلاسی افزود: مستمری مددجویان، کمک هزینه اسفند و مابه‌التفاوت هشت ماهه کمک هزینه نگهداری افراد دارای معلولیت در خانواده و مراکز نگهداری، حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی و مابه‌التفاوت هشت ماهه براساس مصوبه هیات وزیران، پرداخت شد.

وی یادآور شد: مابه‌التفاوت هشت ماهه براساس مصوبه هیات وزیران به میزان ماهیانه ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، پرداخت سرانه پرونده‌های واگذار شده به مراکز مثبت زندگی مربوط به اسفند، پرداخت شهریه دانشجویان دارای معلولیت در ترم اول سال های ۱۴۰۰_۱۴۰۱، پرداخت کمک هزینه نگهداری در مراکز روزانه و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی اسفند و مابه‌التفاوت کامل هفت ماهه سال ۱۴۰۱، کمک‌هزینه نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در مراکز و خانواده‌های جایگزین، هزینه‌های مراکز فوریت‌های اجتماعی و مراکز مشاوره را از دیگر اقدامات معاونت برشمرد.

واریز کمک هزینه‌های مددجویی در حالی انجام شده است که امسال عیدی برای مددجویان بهزیستی واریز نشد.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس جمهوری از پرداخت نشدن عیدی مددجویان بهزیستی انتقاد کرد. وی در این نامه آورده است: پیگیری‌های مکرر اینجانب نشان می دهد که تا روز ۲۸ اسفند، برخلاف تکالیف قانونی، صرفا ۶۱ درصد از منابع سازمان بهزیستی توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کرده است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر تمرکز جدی بنیاد بر موضوع جوانی جمعیت گفت: در پویش ملی «لبخند مادری» که از سال گذشته به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است به زوج‌هایی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ فرزند سوم‌شان به دنیا آمده،با تعیین سطح برخورداری یک بسته لبخند مادری اهدا می‌شود.

محمدرضا دهقان ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده‌های مثبت پنج(دارای فرزند سوم و بیشتر) و به منظور کاهش بار مالی خرید پوشک مصرفی، بسته حمایتی پوشک نوزاد نیز از مراحل بعدی پویش ملی «لبخند مادری» به همراه بسته‌های لبخند مادری در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

دهقان تاکید کرد: محتوای این بسته مکمل شامل پوشک‌های پارچه‌ای با طراحی جدید به همراه پدهای بهداشتی قابل تعویض و بهینه شده با سوپرجاذب‌های باکیفیت است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد درباره محتویات بسته‌های لبخند مادری نیز توضیح داد: این بسته‌ها شامل ۴۰ قلم کالای مورد نیاز کودک از بدو تولد تا حدودا دو سالگی به ارزش تقریبی هر بسته ۵۰ میلیون ریال است.

وی با تاکید بر تمرکز جدی بنیاد ۱۵ خرداد بر موضوع جوانی جمعیت گفت: در پویش ملی «لبخند مادری» نیز که از سال گذشته به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است به زوج‌هایی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ فرزند سوم‌شان به دنیا آمده،با تعیین سطح برخورداری یک بسته لبخند مادری اهدا می‌شود.

دهقان یادآور شد: طرح با ۵ هزار بسته آغاز شده است و هر ساله افزایش می‌یابد.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و نیکوکاران برای مشارکت در پویش ملی «لبخند مادری» می‌توانند کد ۴۲#*۷۸۰* را شماره‌گیری کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر جزئیاتی از پوشش بیمه‌ای رایگان مادران خانه‌دار روستایی با سه فرزند و بیشتر را اعلام کرد و گفت: به موجب مصوبه دولت، برخورداری از این بیمه برای مشمولان رایگان است و دولت حق بیمه آنها را تقبل می‌کند.بیت‌اله برقراری با بیان اینکه مخاطب ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون مذکور، دولت مکلف است در راستای اجرای بند «ب» ماده (۱۰۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر اقدام کند.با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده خواهد شدحق بیمه هر نفر امسال دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است

برقراری درباره میزان حق بیمه مشمولان که قرار است به صورت رایگان تحت پوشش درآمده و دولت به عنوان کارفرما آن را تقبل کند گفت: حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند که سالانه به ازای هر نفر در سال ۱۴۰۲، دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌شود.

وی افزود: مادرانی که سه فرزند و بیشتر دارند مشمول این بیمه‌اند و اگر در حین بیمه‌پردازی فرزند چهارم و پنجم متولد شوند به ازای هر فرزند دوسال به سنوات بیمه‌پردازی‌ مادر افزوده می‌شود.

مشمولان دارای شرایط به کارگزاریها مراجعه کنند مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درباره نحوه مراجعه و عضویت در این صندوق گفت: مشمولان حائز شرایط می‌توانند به کارگزاران و مدیریت استان‌ها مراجعه کنند. ۱۵۰۰ کارگزاری در مناطق مختلف کشور داریم که روستائیان و عشایر می‌توانند به این کارگزاری‌ها مراجعه کرده، ثبت‌نام کنند و از بیمه اجتماعی رایگان صندوق برخوردار شوند./پیشنهاد ویژه

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: