پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصمیم جدید در پرداخت یارانه و کالابرگ. یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به لزوم اجرایی شدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی گفت: دست واسطه با اجرایی شدن این کارت در حوزه مصالح ساختمانی کوتاه می‌شود.

فرشید پورحاجت افزود: در هفت سال گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا بتوانیم تولیدکنندگان و سازندگان مسکن را به‌صورت مستقیم به تولیدکنندگانهای مصالح ساختمانی با هدف برای کاهش قیمت، نزدیک کنیم.

وی اضافه کرد: دست‌به‌دست شدن مصالح ساختمانی و ادامه این فرایند از کارخانه تا واسطه و رسیدن به دست سازنده مسکن سبب می‌شود که شاهد تغییر و افزایش قیمت‌ها باشیم.

این فعال حوزه مسکن با بیان اینکه تولید و تأمین مصالح ساختمانی یکی از شاخص‌های بسیار مهم در تولید مسکن است، بیان داشت: نوسان قیمت در این بخش به‌طور قطع به بازار مسکن منتقل می‌شود.

دبیر کانون انبوه سازان به عوامل اجرایی نشدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل اصلی آن به ساختار بانکی کشور برمی‌گردد؛ سال گذشته مقرر شده بود که ۳۶ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی به حوزه مسکن اختصاص داده شود؛ اما به سرانجامی نرسید و انحراف بانک‌ها در این بخش موجب انتقاد دولت و مجلس شد.

پورحاجت لزوم نظارت بر بانک‌ها در اجرای قوانین را از دیگر دلایل اجرایی نشدن این کارت‌های اعتباری عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود که بانک‌ها قصور و کوتاهی خود را که رویه اشتباهی است و سالیان سال گریبان بخش تولید و کارآفرینی را گرفته، اصلاح کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه تولید، اظهار کرد: نظام بانکی این امکان را دارد که بخش تولید مسکن را در تمام بخش‌ها همراهی کند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به افزایش قیمت تمام شده تولید مسکن، گفت: تقاضای ما از دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که تسهیلات بانکی در حوزه تولید مسکن را افزایش دهند، چراکه تسهیلات به این بخش که امروز ۴۰۰ میلیون تومان است، جوابگوی نیاز بازار مسکن نبوده و باید این مبلغ اصلاح تا جهشی در تولید مسکن رخ دهد./ ایرنا

وام مسکن ملی 450 میلیونی می شود؟

معاون بنیاد مسکن از تعیین تکلیف ۱۰ هزار مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: وام ۱۰ هزار مسکن مهر مشکل‌دار به نهضت ملی مسکن تبدیل می‌شود.

حمیدرضا سهرابی اظهار کرد: ‌10 هزار واحد مسکن مهر تا پایان شهریورماه امسال تعیین تکلیف می‌شود.

وی با یادآور این‌که سال گذشته حدود 3000 واحد مسکن مهر از تعهدات بنیاد مسکن تکمیل و به متقاضیان واگذار شد، ادامه داد: از مجموع 340 هزار واحد مسکن مهر که بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت متولی آن بود تا امروز حدود 330 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: 10 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که این تعداد به دلایل مختلف دارای مشکل هستند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن یادآور شد: به این واحدها در قالب نهضت ملی مسکن، تسهیلات و متقاضیان این طرح تخصیص می‌یابد تا از وضعیت بلاتکلیفی خارج شود. برنامه بنیاد مسکن این است که در نیمه اول امسال پروژه مسکن مهر بلاتکلیف نداشته باشیم.

به گزارش تسنیم،‌در زمان حاضر برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تهران 450 میلیون تومان، شهرهای بالای یک‌میلیون نفر جمعیت 400 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان و سایر شهرها 300 میلیون وام پرداخت می‌شود که البته به گفته سازندگان بانک مسکن به دلایلی این ارقام را پرداخت نمی‌کند. سود تسهیلات نهضت ملی مسکن 23 درصد است.

یارانه جدید رئیس جمهور برای مادران ایرانی 

در جریان سفر رئیس جمهور به استان خوزستان سه قطعه زمین رایگان به سه خانوار دارای فرزندان چهار قلو در شهرهای گتوند، حمیدیه و دزفول اهدا شد.

در جریان سفر رئیس جمهور به استان خوزستان سه قطعه زمین رایگان به سه خانوار دارای فرزندان چهار قلو در شهرهای گتوند، حمیدیه و دزفول اهدا شد.

وزارت راه و شهرسازی در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان و در راستای قانون خانواده و جوانی جمعیت، سه قطعه زمین رایگان را به سه خانوار دارای فرزندان چهار قلو در استان خوزستان اهدا کرد. این واگذاری‌ها در سه شهر گتوند، حمیدیه و دزفول انجام شد.

ارسلان مالکی - سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفت: این واگذاری بر اساس قانون جوانی جمعیت صورت گرفته است. بر اساس تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین و یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های صاحب فرزندان چهارقلو و یا بیشتر اختصاص دهد.

در این نشست سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، حسین مذنب مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و مسعود رهنما رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن حضور داشتند.

پیش از این هم در استان هایی از جمله آذربایجان شرقی، زنجان، یزد و گلستان واگذاری زمین یا واحد مسکونی رایگان به خانواده های دارای فرزند چهار قلو انجام شده بود.

دولت همچنین به خانوارهایی که فرزند سوم و بیشتر آنها پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ماه ۱۴۰۰  به دنیا آمده زمین یا واحد مسکونی با مساحت حداکثر ۲۰۰ متر با نرخ دولتی واگذار می‌کند. آیین‌نامه این طرح، شهریور ۱۴۰۱ به تصویب  هیات وزیران رسید./ایسنا

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: