پایگاه خبری خانه فوتبال:

بازیکنان استقلال با وجود اینکه از مشکلات مالی گلایه‌مند هستند اما تا پایان فصل این مساله را تحمل می‌کنند و امیدوار به آینده هستند.
به گزارش "ورزش سه"، اگرچه شانس استقلال برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر بعد از شکست در دربی پایتخت کمتر از قبل شده، اما برد مقابل پارس جنوبی و رسیدن به نیمه نهایی جام حذفی آنها را به قهرمانی در این تورنمنت و البته رویارویی با پرسپولیس در فینال و گرفتن انتقام دربی امیدوار کرده است.

استقلالی‌ها در کنار جام حذفی در لیگ برتر هم هنوز برای خود شانس قهرمانی قائل هستندو به همین خاطر ریکاردو ساپینتو در جلسه ای که اخیرا با کاپیتان‌های تیم خود در محل تمرین داشت، از آنها خواست که برای حفظ روحیه بازیکنان تا پایان فصل تلاش کنند.

مساله‌ای که در استقلال از ماه‌ها قبل وجود داشته و هنوز رفع نشده، مشکلات مالی است. استقلالی‌ها از حدود 5 ماه قبل از مبلغ قرارداد خود هیچ دریافتی‌ای نداشتند و تنها واریزی به حساب آنها که قبل از دربی انجام شد به پاداش چند برد استقلالی‌ها مربوط می‌شود. هرچند که هنوز پاداش چند پیروزی دیگر باقی مانده که باید از سوی باشگاه پرداخت شود.

نکته مهمی که درباره میزان پرداختی از مبلغ قرارداد به بازیکنان وجود دارد، این است که اکثر نفرات به طور میانگین حدود 50 درصد از باشگاه تاکنون پول گرفته‌اند. اگرچه دریافتی تعداد اندکی از بازیکنان بیشتر از این مقدار است اما با توجه به اینکه به روزهای پایانی فصل جاری لیگ برتر نزدیک می‌شویم، بازیکنان بسیار از مشکلات گلایه دارند.

بازیکنان استقلال در دوران مدیریت علی فتح‌الله‌زاده بارها به مشکلات مالی گلایه کردند و حتی مصاحبه‌های تندی علیه مدیریت باشگاه انجام شد اما بازهم اتفاق خاصی رخ نداد. از زمانی که حجت کریمی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شده، بیشتر وقت او صرف تامین پول برای بدهی‌های خارجی و کلان باشگاه شده که نمونه مهم آن طلب استراماچونی بود. اگرچه کریمی در رایزنی هایی که با مقامات دولتی و نمایندگان مجلس داشته موفق شده تعدادی های از بدهی های سنگین باشگاه را تسویه کند، اما آنقدر مشکلات استقلال زیاد است که او هنوز به مساله پرداختی به بازیکنان نرسیده و فقط مبلغی را به عنوان پاداش چند برد به حساب آنها واریز کرده است.

با تمام این مسائل اما بازیکنان استقلال با توجه به شرایط حساس تیم در هفته های پایانی لیگ برتر و جام حذفی، آنها فعلا سکوت اختیار کرده‌اند. اگرچه با نزدیک شدن به پایان فصل جاری ممکن است بازیکنان و کادرفنی تا مدت زیادی به پول خود نرسند، اما فعلا اقدام خاصی انجام نمی‌شود و با وجود شایعاتی که درباره اعتصاب وجود داشت اما نفرات تیم تصمیم به سکوت و حفظ تمرکز و آرامش در روزهای پایانی مسابقات گرفته‌اند.

این در حالی است که تعدادی از بازیکنان استقلال برای دریافت مطالبات خود به باشگاه نوتیس(نامه هشدار) ارسال‌ کرده‌اند و خواهان آن شده‌اند تا مدت معین پول خود را دریافت کنند. نامه‌ای که اگر به دریافت پول ختم نشود، می‌تواند مشکلات بعدی را برای باشگاه ایجاد کند.

در چنین شرایطی حجت کریمی در تلاش است تا مشکلات مالی باشگاه را تا حدودی رفع کند و در روزهای آینده مبلغی را تامین کرده و به بازیکنان بپردازد تا آنها نیز با آرامش بیشتری مقابل حریفان آینده به میدان بروند. پرداختی به کوین یامگا قبل از ترک ایران توسط این بازیکن فرانسوی در همین راستا انجام شد تا این بازیکن بهانه‌ای برای ترک همیشگی ایران و اعتراض به فیفا نداشته باشد و حالا باید دید تلاش های بعدی نیز برای پرداخت پول به بازیکنان و کادرفنی چه نتایجی در پی خواهد داشت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: