پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: همه کار می‌کنیم اما استقلال خسته شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ریکاردو ساپینتو پس از تساوی یک بر یک دیدار استقلال و نفت آبادان در نشست خبری، اظهار داشت: درمورد بازی باید بگویم در نیمه اول با کیفیتی که معمولا بازی می‌کنیم، بازی نکردیم ولی با این وجود 3-2 موقعیت گلزنی داشتیم. قبل از پنالتی که برای ما گرفتند،  یک پنالتی دیگر برای استقلال نگرفتند. فکر می‌کنم ما تیمی هستیم که همه کار انجام می‌دهیم و زحمت می‌کشیم اما استقلال مقداری خسته شده است.

*بازیکنان ماشین نیستند

وی افزود: در ماه‌های گذشته مشکلات خیلی زیادی پشت سر گذاشتیم اما تصمیم آخری که باید بگیریم و شدت عملی که باید داشته باشیم، تحرکی که باید مقابل حریف داشته باشیم مثل بازی با پارس جم که چند صحنه اینجوری دیدیم نداشتیم. بازیکنان ماشین نیستند. من هم خیلی خسته‌ام از مشکلاتی که در ماه‌های اخیر داشتیم. برخی وقت‌ها راه‌حل این نیست که با انرژی، تمرکز و فکر مثبت بمانیم تا تصمیمات خوب بگیریم اما بسیار به تیم خود افتخار می‌کنم. بسیار تلاش کردند و واقعا سختی کشیدند. مشکلات همچنان وجود دارد. الان وقتی است که باید مقداری از بازی خودمان محافظت کنیم.

*نتیجه ناعادلانه‌ای گرفتیم؛ گل نفت آفساید بود

سرمربی استقلال تاکید کرد: برای بازیکنان راحت نیست با وجود مشکلاتی که در ماه‌های گذشته طبق آن چیزی که واقعا هستند، بازی کنند. همانگونه که گفتم در نیمه دوم بهتر شدیم. حریفی داشتیم که برای امتیاز گرفتن آمده بود و طبیعی هم بود زیرا نمی‌خواستند بیفتند. می‌دانستیم آن‌ها منتظر ضدحمله بودند اما بار دیگر نتیجه خیلی نادعادلانه‌ای گرفتیم. طبق تصاویر گل نفت آبادان آفساید بود.

*3 توپ به تیر دروازه زدیم؛ رویای رسیدن به قهرمانی در لیگ سخت شد

ساپینتو تصریح کرد: 3 توپ به تیر دروازه زدیم. به خاطر مسائلی که گفتم واقعیت این است یک بازی خیلی عالی و فوق‌العاده نداشتیم اما به حدی تلاش کردیم که بتوانیم بازی را ببریم. خیلی حیف شد که این بازی را مساوی کردیم. به این خاطر که رویای قهرمانی را داریم اما اکنون کار خیلی سخت شد. با این وجود به کار خودمان ادامه می‌دهیم. باید دید در بازی بعدی چه اتفاقی می‌افتد ولی بیشتر از نتیجه عواقب، تبعات و مسائلی است که در ماه‌های گذشته سپری کردیم. بازیکنان ما جنگنده هستند و همه تلاش کردند. خیلی زحمت کشیدند ولی برخی مواقع راحت نیست که تصمیم خوب بگیرید و به خاطر همین مشکلات ذهنیت خیلی آماده و سرحال داشته باشید.

*نمی خواهم غیبت یامگا را در استقلال بهانه کنم

وی در خصوص تاثیر غیب بازیکن تاثیرگذاری مثل کوین یامگا روی نتایج استقلال توضیح داد: طبیعی است. کوین بازیکن بااهمیتی است اما نمی‌خواهم از این بهانه استفاده کنم. در تیم ما همه مهم هستند. بازیکنان فوق‌العاده‌ای داریم که کیفیت و روحیه خیلی خوبی دارند. خیلی بیشتر در تصمیم‌های آخر سرحال هستند، اما وقتی 4-3 بازیکن داریم که در سطح همیشگی و فوق‌العاده خود نیستند،  حتی همان‌گونه که من گفتم برای برنده شدن تلاش کافی کردیم. 

*قهرمانی سخت شده، اما هنوز شانس داریم

سرمربی تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: وقتی در کارهای تهاجمی تیم ما خیلی خوب و سرحال است و فشار می‌آورد، این تیم نیز خیلی خوب کار کرد و زحمت کشید. حریف اصلی‌ای که در حال حاضر داریم، کار خودمان است و باید به تمرکز داشتن و تلاش کردن ادامه بدهیم. باید باور داشتن را ادامه بدهیم. قهرمانی سخت شده، اما هنوز شانس داریم. در جام حذفی هم امیدوار هستیم.

*حیف شد که نتوانستیم بازی امروز را ببریم

ساپینتو ادامه داد: طبق صحبتی که با مسئولان باشگاه داشتم خواستم هرچه زودتر مشکلات ما را برطرف کنند، زیرا همه از این مشکلات خسته هستند. بازیکنان ما شرایط سختی دارند و کار برای آنها سخت شده است. باید هرچه زودتر این مسائل برطرف شود. در یک ماه می‌توان خیلی از مشکلات و مسائل را حل کرد، اما در یک روز خیلی سخت است. از حمایت هوادارانمان تشکر می‌کنم. با وجود اینکه نتیجه خوبی نداشتیم اما مثل همیشه تیم را حمایت کردند. همیشه حامی ما بودند، اما حیف شد که امروز نتوانستیم بازی را ببریم. بازیکنان استحقاق پیروز شدن را داشتند.

*برای خودمان و سایر تیم ها عدالت می خواهیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه چه نظری در خصوص داور بازی امشب دارد، زیرا برخی کارشناسان داوری اعلام کردند گل صنعت نفت آفساید بود، توضیح داد: همان‌گونه که گفتید؛ حقیقت همان حقیقت است. در هر بازی با چیزهایی علیه خودمان مواجه می‌شویم. اگر خیلی روحیه سرحالی نداشته باشید و 4-3 گل نزنید می‌تواند این اتفاقات بیفتد و بار دیگر هم افتاد. در آخر هیچکس این مسائل را یادش نمی‌ماند، حتی شاید هواداران ما نیز یادشان نماند. اکنون باید 10 امتیاز بیشتر داشتیم و امروز هم 2 امتیاز بیشتر می‌گرفتیم. طبیعی است که آنها فقط بردها را یادشان می‌ماند، نه اینکه چه کسی استحقاق بردن را داشت. امیدوارم در آینده بتوانیم تصمیمات جدی‌تری داشته باشیم. هیچ چیز نمی‌خواهیم، فقط برای خودمان و سایر تیم‌ها عدالت می‌خواهم و چیز بیشتری نمی‌خواهم.

* فعلا تمرکزمان روی نیمه نهایی است تا حضور داور خارجی در فینال حذفی

وی در خصوص اظهارنظر خسرو حیدری مبنی بر اینکه بهتر است برای فینال جام حذفی داور خارجی بیاورند، گفت: ابتدا به نیمه نهایی جام حذفی فکر می‌کنیم. بهتر است اکنون به بازی با تیم خوب نساجی فکر کنیم. اگر بتوانیم یک داور با صلاحیت خوب خارجی بیاوریم، برای همه بهتر است. 

*سعی کردم به حسینی انگیزه بدهم تا حس بدی نداشته باشد

ساپینتو در خصوص اینکه پس از بازی به سمت سیدحسین حسینی رفت و به نظر می‌رسید او را مواخذه می‌کند، پاسخ داد: نه، همه چیز طبیعی بود. سعی کردم با کاپیتان تیم صحبت کنم و به او انگیزه بدهم تا ناراحت نباشد و حس بدی نداشته باشد. به این خاطر که شاید کامل انگلیسی را متوجه نمی‌شود، برخی مواقع توضیح بیشتری برای متوجه شدن یک کلمه انگلیسی به او می‌دهم. 

*در همه بازی ها جدی هستیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه آیا امکان دارد تیمش در دو بازی باقیمانده جدی نباشد و روی جام حذفی تمرکز کند، اظهار داشت: همیشه جدی هستیم و روی بازی خودمان تمرکز می‌‌کنیم. من و بازیکنانم مسئولیت داریم، من وظیفه هدایت کردن تیم را دارم و بازیکنان هم وظیفه دارند بهترین عملکرد را داشته باشند. هر بازی برای ما یک فرصت بزرگ است که باید آن را ببریم. این موضوع به جدول خیلی اهمیتی ندارد، بلکه ذهنیت ما است که برای هر بازی باید برای موفقیت به زمین بیاییم. 

*از جلالی در تمرینات و رفتارش انتظارات خیلی بیشتری دارم

وی در مورد اینکه ابوالفضل جلالی زیر نظر کارلوس کی‌روش که هموطن او است، در جام جهانی با پیراهن تیم ملی ایران بازی کرد و اکنون بیرون ماندن او از لیست تیم استقلال دلیل فنی دارد، توضیح داد: من باید گزینه یک را همیشه انتخاب کنم، نه فقط در مورد جلالی بلکه سایر بازیکنان هم همین شرایط را دارند. نمی‌توانم در هر بازی بیشتر از 20 بازیکن داشته باشم. از جلالی در تمرینات و رفتارش انتظارات خیلی بیشتری دارم. باید خودش را نشان بدهد تا داخل زمین بیاید. بازیکنی که می‌خواهد بازی کند باید خیلی سخت تلاش کرده و صد درصد وجودش را بگذارد تا خودش را نشان بدهد. اگر این بازیکن حتی اگر پیش از این ملی‌پوش بوده و چنین چیزی را نشان ندهد و سایر بازیکنان نشان بدهند، این‌گونه نیست که بگوییم جلالی به دلیل ملی‌‌پوش بودن باید بازی کند. خیلی بازی‌های دیگر هم بود که او بازی نکرد اما تیم ما گل زد. نباید در مورد یک بازیکن صحبت کنیم، بلکه مهم این است که در تیم همه بتوانند سطح بالای خودشان را نشان بدهند. همه بازیکنانی که خوب کار کرده و خوب تلاش کنند این شانس را دارند که در بازی خود را نشان بدهند. باید به من در طول هفته نشان بدهد که می‌خواهد بازی کند. پتانسیل و استعدادش را دارد، فقط باید بیشتر در تیم تلاش کند. 

*ویسی اگر می‌خواهد در مورد من صحبت کند، باید اوراق هویتی اش را نشان دهد

ساپینتو در مورد اظهارات عبدالله ویسی پس از بازی، علیه خودش و دلیل درگیری با علی فیروزی سرپرست تیم صنعت نفت، گفت: خیلی خوب او را نمی‌شناسم و سوابق فوتبالی‌اش را نمی‌دانم، اگر می‌خواهد در مورد من صحبت کند، باید اوراق هویتی‌اش را نشان بدهد. زیرا شناختی از ویسی ندارم. برای یک نفر مثل من که در جام جهانی بودم و در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی کردم و مربی درجه بالایی بودم، باید بگویم ویسی باید به من احترام بگذارد همان‌طور که من به او و خیلی‌های دیگر احترام می‌گذارم. همان‌گونه که به همه احترام می‌گذارم. تنها موضوعی بود که باید با یک نفر از تیم دیگر صحبت می‌کردم. یکی از مربیان حریف در اول بازی آمد و به او سلام کردیم. کاری که همیشه انجام می‌دهیم. سرپرست صنعت نفت دو بار سمت ما آمد و دو بار به منطقه فنی ما آمد، به این خاطر مشکل داشتم که این فرد در محوطه ما آمد. من به سمت آنها نرفتم.

* همه می‌دانند من به همه احترام می‌گذارم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: به همه احترام می‌گذارم، اما سرپرست صنعت نفت دوباره آمد تا ما را تحریک کند و وقت بخرد زیرا در آن زمان بازی مساوی بود. این شخصی که در کنار زمین در مورد من صحبت کرده، باید دهانش را ببندد و هرگز نباید این‌گونه در مورد من صحبت کند. هیچ وقت در زندگی‌اش علیه من نباید صحبت کند و چیز بیشتری در مورد من نگوید و با من هم دست ندهد. این آدم برای من تمام شد، زیرا آن‌گونه که به آنها و نیمکت‌شان احترام گذاشتم، به من احترام نگذاشتند. همه می‌دانند من به همه احترام می‌گذارم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: