پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت گوشت کمی ثابت است.قیمت گوشت آن را از سفره های مردم دور کرده است. قیمت گوشت عجیب است. قیمت گوشت باورنکردنی تر می شود؟ قیمت گوشت قرمز امروز  را در ادامه می خوانیم.

قیمت گوشت گوسفندی گرم تنظیم بازار چند؟ 

در این خبر به بررسی قیمت انواع گوشت گوسفندی در بازار پرداختیم.

طبق قیمت گوشت گوسفندی گرم تنظیم بازار، قیمت یک کیلو سردست گوسفندی  ۳۹۰هزارتومان است.

برای خرید گوشت گوسفند تنظیم بازار در وزن یک کیلوگرم باید ۲۸۲ هزارتومان پرداخت کنید. همچنین ۲کیلوگرم گوشت تنظیم بازار ران گوسفندی ۷۸۰ هزارتومان شده است.

چرخ کرده گوسفندی نیز در فروشگاه‌های موادغذایی و قصابی‌ها به قیمت کیلویی ۴۱۸ هزارتومان به دست مصرف‌کنندگان می رسد. قیمت روز گردن گوسفندی هم کیلویی ۲۶۵ هزارتومان است.

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۲۷۶,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۳۹۵,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۳۱۵,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۲۷۵,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۲۶۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۲۱۰,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۹۵,۰۰۰

گردن گوساله

۱۸۰,۰۰۰

قلم گوساله

۹۵,۰۰۰

سردست گوسفندی

۳۱۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۲۷۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۲۲۰.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۳۲۵.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۳۴۰,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۳۷۰,۰۰۰

ریزش شدید قیمت گوشت در اردیبهشت ماه

رئیس شورای تامین کنندگان دام‌گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، پیش بینی می شود که روند کاهش قیمت گوشت و دام در بازار استمرار یابد.

به گزارش رصد روز، منصور پوریان گفت: با توجه به ازدیاد عرضه دام، قیمت کنونی لاشه در محدوده ۳۱۰ تا ۳۱۵ هزارتومان است.

او با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در اردیبهشت ثابت بوده است، افزود: این درحالی است که قیمت دام زنده به سبب ازدیاد عرضه کاهش داشته است و همواره این روند ادامه دارد.

پوریان قیمت کنونی هرکیلو دام زنده را ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با گرم شدن هوا و کاهش مصرف، برنامه ریزی برای صادرات بخشی از دام مازاد باید صورت گیرد تا دام تولیدی روی دست دامدار نماند که منجر به افزایش هزینه های تولید شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: دام زنده همانند مرغ است و زمانیکه آماده کشتار است، باید کشتار شود. در غیراین صورت علاوه بر افزایش هزینه از کیفیت گوشت هم کاسته می شود.

او گفت: در شرایط کنونی که عرضه دام نسبت به تقاضا پیشی گرفته است، پیش بینی می شود که روند کاهش قیمت گوشت و دام در بازار استمرار دارد.

قیمت گوشت/ تلاش مجدد وزارت جهاد کشاورزی برای ارزان شدن قیمت مرغ

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی : طی بررسی‌ها و کارشناسی‌هایی که در بحث قیمت مرغ صورت گرفته نهایت حدود ۱۵ درصد به افزایش هزینه هایشان مجوز دادیم.

رادیو ایران در برنامه سلام صبح بخیر با آقای مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفتگویی داشته که به شرح ذیل می باشد: 

سوال: دو هفته پیش در برنامه در خدمت شما بودیم در رابطه با بحث قیمت مرغ، ولی الان شاهد این هستیم که قیمت مرغ مجددا افزایش پیدا کرده، چه اتفاقی افتاده و برنامه وزارت جهاد برای کنترل بازار چیست؟

امراللهی: در رابطه با بحث قیمت مرغ، شما شاهد هستید که در ابتدای سال جدید یک سری افزایش هزینه‌های تبعی مثل افزایش هزینه بحث پرسنلی، مسائل حمل و نقل و مسائل دیگری که دارد صورت می‌گیرد، تولیدکننده و بخش خصوصی هم تبعا دچار این افزایش قیمت‌ها می‌شوند یعنی همان طور که یک نیروی مستخدم دولتی افزایش حقوق دارد آن افزایش حقوق را کارگر تولید کننده آن واحد بخش خصوصی هم حتما دارد و مرغداران هم از این مستثنی نیستند و جزو این هستند، طی بررسی‌ها و کارشناسی‌هایی که در بحث قیمت مرغ صورت گرفت نهایت حدود ۱۵ درصد سرجمع به افزایش هزینه هایشان ما مجوز دادیم در کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی به حوزه مرغداران گوشتی و مرغداران تخم گذار که این روی قیمت آمد و مبلغ از ۶۳ هزار تومان مصرف کننده به ۷۳ هزار تومان رسید و مورد تائید قرار گرفت که از هفته گذشته هم الحمدلله با نظارت‌های دقیقی که بچه‌های مجموعه بازرسی در سراسر کشور در تمامی شهرستان‌ها با کمک نیرو‌های بازرسی مردمی که صورت گرفت نسبتا به ثبات رساندند اگر شما شاهد بودید یکی دو هفته گذشته یک مقدار نابسامانی بود حتی قیمت مرغ به عدد ۸۵ هزار تومان و بالای ۷۳ هزار تومان هم رسیده بود، ولی این را با بازرسی‌ها و تشدید نظارتی که صورت دادیم کنترل کردیم . میانگینی که الان ما در سطح کشور گرفتیم حول و حوش ۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان است و امکان هم دارد شنوندگان بگویند من الان ۷۴-۷۵ هزار تومان خریدم، عدد مرغ مصرف کننده بالای ۷۳ هزار تومان گرانفروشی است از مردم عزیز خواهش می‌کنم که حتما با ما همراهی و همکاری داشته باشند و چنانچه اگر واحد مرغ فروشی بیش از ۷۳ هزار تومان مرغ گرمش را به فروش رساند حتما به سامانه ۱۲۴ ما اطلاع رسانی کنند و بازرسین ما با نهایت سرعت و دقت آن واحد مرغ فروشی یا واحد متخلف را حتما مورد بررسی قرار می‌دهند و پرونده وی را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌کنند.

سوال: فکر می‌کنم اینجوری خیلی واحد به شما معرفی شود.

امراللهی: بله، ما در طول روز گزارشات مختلفی داریم و بازرسین ما این نظارت را دارند. نکته دیگری هم بگویم در باب یک حلقه عقب‌تر از این موضوع، شاید شما بفرمائید که این مرغ فروش، خودش گران‌تر می‌خرد ما الان آمدیم سیستم‌های نظارتی را از مرغداری‌ها و کشتارگاه ها شروع کردیم و حتی گفتیم اگر کشتارگاهی مرغش را گران‌تر از عدد مصوب ۴۹ الی ۵۲ هزار تومان خریده هم به ما معرفی کنند ما با مرغدار وارد بحث نظارتی و تعزیر می‌شویم و حتی اگر عمده فروشی از کشتارگاهی مرغش را نسبت به آن عددی که حدود ۶۷-۶۸ هزار تومان است بیشتر بخرد، آن را هم باز ما اگر به مجموعه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند همکاران بازرسی ما حتما برخورد تعزیراتی می‌کنند.

سوال: تقریبا می‌شود گفت که سال گذشته چنین روز‌هایی بود که صحبت از حذف ارز ترجیحی یا همان ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد و گفته شد که فروش کالا‌های اساسی باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد و مصوب هیات دولت بود که هرگونه افزایش قیمتی که نسبت به شهریور ۱۴۰۰ بخواهداتفاق بیفتد در کالا‌های اساسی، آن ما به التفاوت را دولت باید پرداخت کند الان که قیمت مرغ برای مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم ده هزار تومان افزایش پیدا کرده، آیا دولت بر سر حرفی که خودش زده می‌ماند و اضافه می‌کند به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان مبلغ یارانه برای هر نفر در ماه؟ یا این که شما در جریان نیستید؟

امراللهی: بحث یارانه‌ها سازمان جدایی داردو تصمیم گیر هستند و بنده روی این موضوع نمی‌توانم نکته‌ای را بگویم، ولی نکته‌ای که است این که دولت ما به التفاوت عدد ۶۰ هزار تومانی را که از طریق یارانه‌ها پرداخت کرده و بحث هزینه‌هایی که است صورت گرفته الان دولت ۲۰ درصد روی افزایش حقوق‌ها گذاشته.

سوال: این یک درصد افزایش را به نظرم وارد آن نشویم، چون عدد تورم چیز دیگری می‌گوید.

امراللهی: بحث یارانه‌ها را باید از مجموعه خودشان سوال کنید. ما فقط در حوزه بحث نظارت بر قیمت‌ها هستیم، ولی قیمت را مجموعه‌های متعددی قانون گذاری می‌کنند و عدد را به ما می‌گویند و ما هم بالاتر از آن را بررسی می‌کنیم.

سوال: در مورد گوشت گوسفند هم صحبت کنیم آن به چه شکل است؟ قرار بود مقداری کاهش یابد صحبت شده بود در میادین میوه تره بار سال گذشته اوایل سال هم گفتند که گوشت گوسفند می‌آورند با قیمت مصوب هر کیلو ۲۸۵ هزار تومان که چنین اتفاقی به هیچ عنوان نیفتاد.

امراللهی: چرا بود، ۲۸۲ هزار تومان همه میادین شهرداری تهران گوشت عرضه کردند اطلاعاتتان را لطفا به روزرسانی کنید و این قدر با قاطعیت نگویید که نبود.

سوال: من اگر این را می‌گویم بی دلیل نمی‌گویم و مشاهدات میدانی خودم است که خدمتتان عرض می‌کنم سه چهارتا میدان تره بار نقاط مختلف تهران من مراجعه کردم.

امراللهی: خیر، سازمان میادین گوشتشان را توزیع می‌کردند، ولی الان نکته‌ای که است ببینید کالای تنظیم بازار برای برهه‌ای وارد بازار می‌شود که آن قیمت‌ها نامتناسب باشد می‌آید تا بازار را به آن ثبات نسبی خودش برساند الان هم در بحث گوشت قرمز مشکل خاصی نیست و بحث قیمت‌ها حتی رو به کاهش هم است در رابطه با بحث گوشت مرغ هم که شما در دوهفته گذشته حدود ۴۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد با قیمت ۴۵ هزار تومان میانگین در سطح کشور توزیع کردیم که این همان یارانه‌ای است که دولت داده، این قیمت برای دولت بیشتر درآمده، ولی دارد با قیمت ۴۵ هزار تومان برای رفاه حال مردم عزیز توزیع می‌کند و ما به لطف خدا مشکلی نه در بحث تامین گوشت مرغ و نه در بحث تولید داریم و ثبات قیمت‌ها هم با توجه به همکاری مردم عزیز این انتظار را داریم که از طریق سامانه ۱۲۴ اگر گرانفروشی باشد حتما به ما اطلاع رسانی کنند که بازرسی ما بتوانند برخورد‌های لازم را انجام دهند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: