پایگاه خبری خانه فوتبال:

قتل هولناک برادر.قتل آمار به نسبت بالایی دارد.قتل وحشتناک توسط مرد شیطان صفت. قتل به دلیل عجیبی بود. قتل راز تلخی دارد.

سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح جزئیات این خبر گفت: زن جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) مراجعه کرد و به کارآگاهان گفت برادرم به نام سامان به شیشه اعتیاد دارد و با مادر سالخورده‌ام در خانه‌ای ویلایی در پاکدشت زندگی می‌کند اما چند روزی می‌شود که او ناپدید شده است.

وی افزود: بررسی‌های ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، اهالی محله چند روزی می‌شود که مرد گمشده را ندیده‌اند و در استعلام‌های اولیه تیم پلیسی از بیمارستان‌ها و کلانتری‌ها اطلاعاتی از این مرد به دست نیامد؛ همچنین با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم مشخص شد، سامان آخرین‌بار در خانه مادرش بوده و خارج نشده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: تحقیقات در رابطه با این پرونده فقدانی همچنان ادامه داشت تا اینکه برادر میانسال سامان به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ رفت و به افسر پرونده گفت، از وقتی که سامان به شیشه اعتیاد پیدا کرد پرخاشگری او خیلی شدید شد و چندی قبل، یک خانه ویلایی برای مادرم و سامان گرفتم تا آنها در آنجا زندگی کنند، اما این درحالی بود که برادرم به دلیل اعتیادی که داشت، مادرم را این اواخر کتک می‌زد؛ روز حادثه بخاطر این موضوع به سامان هشدار دادم اما او به سمت من حمله‌ور شد که با یکدیگر درگیر شدیم و من در جریان این نزاع، برادر معتادم را بر روی زمین انداختم و با یک سیم مفتول او را خفه کردم؛ پس از این که برادرم را به قتل رساندم ابتدا بالای سر جنازه او گریه کردم و سپس جسد سامان را در باغچه همان خانه ویلایی که برای مادرم تهیه کرده بودم، دفن کردم و حالا هم بخاطر عذاب وجدان خودم را به پلیس معرفی کردم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: پس از اعتراف صریح مرد میانسال به قتل برادر معتادش، تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی و کارشناسان تشخیص هویت راهی خانه موردنظر در پاکدشت شدند و جسد مرد گمشده را در باغچه خانه ویلایی کشف کردند.

وی در پایان تصریح کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ( مبارزه با قتل) قرار گرفت.

 از ابتدای فروردین امسال خبرهای عجیب و البته تکان‌دهنده جنایت‌های خانوادگی یکی پس از دیگری از راه رسید. امسال هم شاهد قتل‌های خانوادگی‌ زیادی در نقاط مختلف کشور بودیم که خبر آن در فضای مجازی رسانه‌ای شد. پرونده این قتل‌ها همچنان در دستگاه قضائی درحال رسیدگی است. در ادامه چند نمونه از آنها را مرور کرده‌ایم.

قتل

قتل / ماجرای جنایت هولناک کنگان

با آغاز نوروز ۱۴۰۰ هشت زن و مرد کنگانی تیرباران شدند. قاتل با سلاح جنگی کلاشینکف در ۴ درگیری ۸ نفر را به قتل رساند و متواری شد. عامل این جنایت‌ پسرعموی کینه‌جو و سابقه‌دار بود که دخترعموها، پسرعمو و مادربزرگش را به رگبار بست.

مردی ۵۰ساله که با فهرست بلندبالایی از افرادی که تصمیم گرفته بود به قتل برساند، جنایت‌هایش را آغاز کرد، اما پیش از اینکه به زندگی اسامی‌ای که در لیستش قرار داشت پایان دهد، در تله پلیس گرفتار شد. او هدف گلوله تک‌تیراندازها قرار گرفت و کشته شد.

قتل

قتل‌عام فجیع فروردین

پانزدهم فروردین ماه هم مرد شیشه‌ای در اقدامی جنون‌آمیز ۸ تن از اعضای خانواده خود را به قتل رساند و خودکشی کرد. عامل این جنایت که به شیشه اعتیاد داشت، ابتدا در اهواز پدر، مادر و دو برادر همسر اول خود را به قتل رساند، سپس با مراجعه به خانه همسر دوم اقدام به قتل پدر و مادرزن دوم، پسر خود و برادرزنش کرد. متهم بعد از این جنایت‌ها به زندگی خود نیز خاتمه داد.

قتل / جنایت تلخ زاهدان

قتل

یازدهم خرداد ماه هم در پی قتل مسلحانه ۸ عضو یک خانواده شامل ۲ زن، ۳ پسر و ۳ دختر در یکی از محلات شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

کارآگاهان پلیس آگاهی با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات تخصصی خود عامل اصلی این جنایت را که جوانی ۲۶ ساله بود، شناسایی کردند. متهم طی یک عملیات ضربتی داخل مخفیگاهش در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان دستگیر شد.

تراژدی غم‌انگیز قتل خانواده شاه‌میرزایی

قتلسی‌ام خرداد ماه در خانه‌ای در شهرک اوج، جسد پدر خانواده‌ای توسط ماموران پلیس کشف شد. این در حالی بود که از همسر و تنها دخترش خبری نبود. راز جنایت خانه‌ای در شهرک اوج کرج هر روز معمایی‌تر می‌شد. هفت روز از آن لحظه‌ای که جسد پدر خانواده پیدا شد، می‌گذشت؛ مردی که با شلیک گلوله به سرش جان باخته بود، اما هیچ اثر و نشانه‌ای از عامل این تیراندازی نبود. در حالی که ماموران به‌دنبال سرنخی از این ماجرا می‌گشتند، درست یک روز بعد در میان رختخواب‌ها تراژدی تلخ‌تری نمایان شد. این‌بار جسد مادر و فرزند در کمد خانه پیدا شد.

تلاش ماموران برای پیدا کردن ردی از عامل جنایت ادامه داشت. یک زوج جوان که روز حادثه میهمان خانه مقتولان بودند، به‌عنوان مظنونین اصلی پرونده بازداشت شدند. زن جوان پس از دستگیری به همدستی در قتل عام اعتراف کرد.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که چند روز قبل از حادثه مقتول یک خودرو پژو ۲۰۶ به قاتل فروخته بود که احتمال می‌رفت همین باعث بروز اختلاف مالی و انگیزه‌ای برای قتل شده باشد، اما متهم بازداشت شده هنوز جزییات جنایت را فاش نکرده بود که در اداره آگاهی جان خود را از دست داد.

قتل برادران

قتلصبح روز ۱۱ تیرماه امسال، قتل عام سه برادر و فرزند نوجوان یکی از آنها بر سر زمین کشاورزی‌شان در روستای تختیه بخش اسماعیلیه اهواز، لحظات پر التهابی را در روستا رقم زد. بوی خون در مشام اهالی روستای تختیه پیچیده بود. نزاع دو برادر با پسرعموها چند روزی بود که جریان داشت. تا اینکه دو برادر با سلاح کلاشینکف سر مزرعه سراغ پسرعموهایشان رفتند و حمام خون به راه انداختند. اهالی روستا هنوز هم باورشان نمی‌شود پسرعموهای خانواده براجعه در اقدامی وحشیانه اعضای خانواده را قتل عام کرده باشند. عاملان قتل بعد از حادثه پا به فرار گذاشتند و تحقیقات برای یافتن ردی از آنها ادامه دارد.

قتل / تیرباران خانواده قنبر

قتلپدرزن، برادرزن، مادرزن و همسر، قربانیان کینه و نفرت داماد گتوندی شدند. ۱۵ تیر ماه بود که قاتل هر چهار نفر را کشت جز یک نفر؛ آن هم خواهر کوچک‌تر همسرش را.

قاتل پس از به رگبار بستن اهالی خانه آقای رحمانی با ماشینش گریخت، اما ماموران آگاهی خیلی زود او را دستگیر کردند. قاتل ۳۰ ساله همه را کشت غیر از زهرا. زهرا دختر آخر قنبر بود. تالاسمی دارد و تازه دیپلم گرفته بود.

حمید آن شب وقتی همه را کشت، چشمش به زهرا افتاد، اما جلوی چشم‌هایش را گرفت. به زهرا گفت چون تالاسمی داری و مریض هستی، نمی‌کشمت. بعد هم از خانه آنها با ماشین‌شان فرار کرد که دستگیر شد.

قتل‌عام خانواده پروین

قتلدختر نوجوان مرندی، مادر و ناپدری‌اش به طرز فجیعی به قتل رسیدند. عامل قتل عام مرند به ضرب گلوله قربانیان را از پا درآورد. صبح روز شنبه ۲۶ تیرماه امسال، زمانی که تماس‌های دختران مرد مرندی به نام محمد پروین با پدرشان بی‌جواب ماند، نگران او شدند و به خانه‌اش مراجعه کردند که با اجساد غرق در خون اعضای خانه مواجه شدند. با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد اعضای یک خانواده سه نفر «پدر، مادر و دختر ۱۴ ساله» حوالی ساعت ۵ صبح با استفاده از سلاح گرم به قتل رسیده‌اند.

هنوز عامل این جنایت شناسایی نشده است.

قتل / صبح تلخ روستای خلیفه ترخان

قتل

صبح روز پانزدهم مرداد در خلیفه ترخان یکی از روستاهای اطراف سنندج تراژدی مرگباری رقم خورد. داماد خانواده پس از پنج ماه، به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرش، تمامی اعضای خانواده همسرش و صاحب باغ را که همه اعضای خانواده میهمانش بودند، با سلاح به قتل رساند؛ اما پایان تراژیک این ماجرای خونین با خودکشی داماد به طور هولناکی رقم خورد.

قتل / پشت‌ پرده اقدام جنون‌آمیز داماد جوان

هفتم بهمن ماه هم داماد کرمانشاهی در اقدامی جنون‌آمیز سه عضو خانواده خاله خود را که همسر، مادر و خواهر همسر سابق او بودند، به قتل رساند.

پس از وقوع این قتل‌عام خانوادگی در شهرک پردیس کرمانشاه و اعلام موضوع به پلیس، تیم‌هایی از ماموران به سرعت در محل حاضر شدند.

در تحقیقات ابتدایی پلیس مشخص شد قاتل داماد سابق و خواهرزاده زن خانواده بوده که حدود پنج سال قبل از همسرش که دختر این خانواده بوده، جدا شده است. تحقیقات پلیس نشان می‌داد قاتل به عنوان میهمان وارد خانه شده و به بهانه‌ای شب را هم برای خواب در خانه مقتولان مانده است.

با تکمیل تحقیقات، پلیس به سرعت اقدامات اطلاعاتی خود را برای شناسایی قاتل فراری آغاز کرد و ماموران موفق به شناسایی مخفیگاه او در یکی از محلات حاشیه‌ای کرمانشاه شدند.

متهم دستگیرشده در بازجویی‌های اولیه انگیزه‌اش را از این اقدام کینه و نفرتی عنوان کرد که از آنها به دل داشت.

قتل / شهادت سرهنگ با چاقو

قتلساعت ١٩ و ۴۸ دقیقه روز ۱۳ بهمن ماه امسال، سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر در شیراز با سلاح سرد متهمی به شهادت رسید. فیلم این جنایت هم سکانس‌های بسیار تلخ و دردناکی بر جای گذاشت. سرهنگ رنجبر، سبزپوش نیروی انتظامی از خودروی پلیس بیرون می‌آید. در دفاع از سربازش، سعی در آرام کردن اوباش دارد. مردی چاقو به‌دست، از خودروی پراید سفیدرنگش پیاده می‌شود و مستقیم به سراغ سرباز ناجا می‌رود. چاقو را به سمت این مامور فداکار می‌برد و چندین بار سعی می‌کند او را بزند، ولی سرهنگ رنجبر مانع می‌شود، با این‌حال از سلاح برای هدف‌گیری مجرم استفاده نمی‌کند. خودش هم هرگز تصور نمی‌کرد که ناگهان قربانی خشم وحشتناک این تبهکار شود. قاتلی که در عرض چندثانیه مامور پلیس شیراز را گرفت، روی زمین انداخت و با چاقو به جانش افتاد. سرهنگ دوم علی‌اکبر رنجبر به لیست شهدای ناجا در بهمن ۱۴۰۰ اضافه شد.

۴۸ ساعت از این جنایت نگذشته بود که با تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) محل اختفای متهم در شهرستان شیراز شناسایی و قاتل شهید رنجبر دستگیر شد.

قتل / در اهواز خون به پا شد

قتلظهر روز شنبه، ۱۶ بهمن، خبر قتل فجیع زن ۱۷ ساله در رسانه‌های عمومی و فضای مجازی منتشر شد. غزل حیدری، کودک‌همسری که به ترکیه گریخته و برای ادامه زندگی مشترک به اجبار به ایران بازگردانده شده بود، به بهانه‌ ناموس و غیرت به طرز بی‌رحمانه‌ای به دست شوهرش به قتل رسید و شوهر جوان پس از کشتن او، با سر بریده همسر مقتولش جلوی چشم اهالی محل جولان داد. اگرچه قاتل و همدست او ظرف چند ساعت بازداشت شدند، اما پیامدهای روانی و اجتماعی این فاجعه وحشتناک ادامه‌دار بود. تصاویر تلخی که منتشر می‌شد افکار عمومی را متاثر کرد. این جنایت یکی از فجیع‌ترین قتل‌های سال بود.

منبع: شهروند

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: