پایگاه خبری خانه فوتبال:

هفته بیست‌ونهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که دو تیم پرسپولیس و سپاهان در تهران و اصفهان حریفان خود را گلباران کردند.

پرسپولیس با هت‌تریک مهدی ترابی و تک گل سعید صادقی گل‌گهر را چهارتایی کرد و سپاهان هم با دبل شهریار مغانلو و امید نورافکن و تک گل رامین رضائیان پیکان را با پنج گل به خانه فرستاد. استقلال هم در رفسنجان کامبک زد و بازی یک بر صفر باخته برابر مس را با برد دو بر یک عوض کرد.
جدای از جذابیت و پر گل بودن بازی‌های شب گذشته و با تمام احترام به تیم‌های لیگ برتر، نمی‌توان از بازی بی‌نقص و چشم‌نواز پرسپولیس برابر گل‌گهر گذشت. پرسپولیس در این بازی با پاس‌های تک‌ضرب بارها به دروازه گل‌گهر نزدیک شد و موقعیت‌سازی کرد. علاوه بر این، بازیکنان این تیم با پرسینگ در یک‌سوم دفاعی حریف و یک‌سوم میانی و بازپس‌گیری توپ در کمترین زمان ممکن، بارها دروازه فروزان را تهدید کردند.

هنگامی که علیرضا بیرانوند توپ را از کنار دروازه به گردش درمی‌آورد و مهاجمان گل‌گهر کار پرسینگ را انجام می‌دادند، مدافعان پرسپولیس با همکاری علیرضا بیرانوند و میلاد سرلک به خوبی خود را از پرس حریف بیرون می‌آوردند و علاوه بر اینکه توپ را از منطقه خطر خارج می‌کردند، با انتقال توپ به هافبک‌ها و مهاجمان سعی در موقعیت‌سازی داشتند.

یکی دیگر از خصوصیات مثبت بازیکنان پرسپولیس، همکاری پرتعداد آنها در خط حمله و حمایت و همکاری بازیکنان خط هافبک در موقعیت‌هاست؛ نمونه بارز آن دقیقه هجدهم بازی بود که علی نعمتی با یک پاس در عرض، سروش رفیعی را صاحب توپ کرد، اما رفیعی با یک ضربه نامناسب توپ را به بالای دروازه فرستاد. نمونه دیگر هم گل چهارم پرسپولیس است که چهار بازیکن در محوطه جریمه گل‌گهر حضور داشتند و هر کدام با استقرار در یک نقطه مناسب، آماده باز کردن دروازه گل‌گهر بودند.

چه بخواهیم چه نخواهیم، چه دوست داشته باشیم چه نه، پرسپولیس لیگ بیست و دوم، یکی از بهترین تیم‌ها از نظر نوع بازی است. آنها با ارائه فوتبال مالکانه و تک‌ضرب، توانستند خود را بین سه تیم برتر جدول قرار دهند و صدرنشین شوند. آنها تنها یک گام دیگر با قهرمانی فاصله دارند و باید دید آیا می‌توانند به این مهم دست یابند یا خیر؟

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: