پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر میزبان برزیلی‌های آبادان بود و این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.آبی‌پوشان که هفته گذشته دربی حساس پایتخت را واگذار کرده بودند، در بازی امروز تمام توانشان را برای پیروزی به کار گرفتند تا همچنان در کورس قهرمانی بمانند؛ اما یک تساوی بدموقع و پیروزی سپاهان مقابل نفت مسجدسلیمان، شانس آبی‌ها را برای قهرمانی بسیار کم کرد.استقلال در این بازی علی‌رغم تلاش فراوان، نتوانست به پیروزی دست یابد و می‌توان گفت که بدشانسی و درخشش دروازه‌بان نفتی‌ها هم مانع موفقیت آبی‌ها شد. با توجه به برد سپاهان مقابل نفت مسجدسلیمان و در صورت پیروزی پرسپولیس مقابل پیکان، می‌توان گفت که شانس آبی‌های پایتخت برای قهرمانی بسیار کم است و در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توانند به جایگاه دومی بسنده کنند.

به عبارت بهتر، اگر سپاهان بازی‌های باقی‌مانده را مساوی کند و استقلال دو بازی آخرش را با برد پشت سر بگذارد، آبی‌ها می‌توانند به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کنند؛ البته این در حالتی است که فرض کنیم پرسپولیس از سه بازی دو بازی را با برد پشت سر بگذارد و یک بازی را یا ببازد یا مساوی کند، یا هر سه بازی را با برد پشت سر بگذارد. البته اگر پرسپولیس هر سه بازی باقی‌مانده را مساوی کند، سپاهان و استقلال هم دو بازی پایانی را با برد به اتمام برسانند باز هم نایب قهرمانی سهم آبی‌ها می‌شود.

حال استقلال در چه صورتی قهرمان می‌شود؟ اگر سپاهان و پرسپولیس بازی‌های باقی‌مانده خود را ببازند یا مساوی کنند و استقلال دو بازی پایانی را با کسب سه امتیاز به پایان برساند، قهرمانی سهم آبی‌های پایتخت می‌شود؛ گرچه با توجه به قدرت و نوع بازی سپاهان و پرسپولیس، احتمال وقوع چنین اتفاقی ناچیز است؛ اما فوتبال پر از اتفاقات غیرمترقبه است.

اکنون سپاهان با ۵۹ امتیاز، پرسپولیس با ۵۷ امتیاز و استقلال با ۵۶ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم جدول قرار دارند و تنها امید استقلال می‌تواند لغزش دو تیم سپاهان و پرسپولیس باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: