پایگاه خبری خانه فوتبال:

سامانه یکپارچه خودرو | سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com سامانه ای است که به منظور ثبت نام و خرید خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است. متقاضیانی که قصد خرید خودرو از شرکت های خودروسازی را دارند، می بایست با ورود به این سامانه یکپارچه و انجام فرایند ثبت نام در بخش مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح سامانه یکپارچه

متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی تا جمعه ۲۹ اردیبهشت مهلت دارند با افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت در این طرح ثبت نام کنند.

براساس اطلاعیه مندرج در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، متقاضیان تا ساعت ۲۴ جمعه ۲۹ اردیبهشت می‌توانند در یکی از ۲۶ بانک اعلامی، حساب وکالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به نام سازمان حمایت افتتاح و پس از زمان مذکور فرایند انتخاب خودرو را آغاز کنند.

بر این اساس، صرفا متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌هارا بانک ارسال کرده است، می‌توانند از ۳ تا ۱۰ خرداد به ثبت‌نام اولیه به منظور تشکیل فهرست نوبت دهی (فهرست انتظار) برای خودروهای اعلامی، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام کنند.

براساس این گزارش، در مرحله دوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه ۴ خودروساز محصولات خود را عرضه کرده اند که اسامی خودروهای عرضه شده خودروسازان داخلی به‌شرح ذیل است:

سایپا: کوییک مدل GX، کوییک اتوماتیک، ساینا S اتوماتیک، کوییک R مدل GX، شاهین، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل GX، ساینا S و اطلس

مدیران‌خودرو: آریزو ۶ پرو، آریزو ۸ پرو، X ۵۵ پرو، X ۲۲ پرو اتوماتیک، X ۲۲ پرو دنده‌ای و آریزو ۵ توربو

فرداموتورز: فردا SX ۵، فردا T ۵ و سوبا M ۴

کرمان‌موتور: جک S ۳، جک J ۴، جک J ۷

گفتنی است؛ گروه صنعتی ایران‌خودرو هیچ محصولی در این مرحله عرضه نکرده است.

مرحله دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی تحت نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با هدف عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ و همچنین برنامه ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید اجرا می‌شود./ اقتصاد آنلاین

در این گزارش به توضیحاتی درباره مراحل ثبت نام دومین طرح سامانه یکپارچه خودرو و محصولات این دوره پرداخته شده است.

بر اساس گفته ی مسئولین مبلغ مورد نیاز برای انجام ثبت نام در فهرست نوبت‌دهی کلیه خودروهای داخلی طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو صد میلیون تومان است و این مبلغ اعتبار صرفاً نیاز است تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود شود.

گفتنی است که دومین طرح سامانه یکپارچه خودور برمبنای فرآیند نوبت دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شروع شده و متقاضیان تا پایان روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام کنند.

مراحل ثبت نام سامانه یکپارچه

جزییات طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی به شرح زیر می باشد:

*مرحله اول: پیش‌ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی

*مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی به ازای هر محصول مشخص براساس برنامه تولید

*مرحله سوم: :قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

یک: مبلغ مورد نیاز برای انجام ثبت نام در فهرست نوبت‌دهی کلیه خودروهای داخلی “صد میلیون تومان” است و این مبلغ اعتبار باید است تا لحضه اعلام نتایج نوبت‌دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود شود ، همچنین وجود مبلغ اعتبار گفته شده در حساب وکالتی برای کلیه افراد طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت لازم است.

دوم: نیاز است مبلغ اعتبار اعلام شده در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص، مسدود شود و قابل برداشت نیست. هرگونه انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در این زمان، به معنای انصراف از طرح تلقی می شود و از فهرست انتظار حذف می شود.

سوم: امکان ثبت نام متقاضیانی که قبل از این در فهرست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته اند، فراهم نیست مگر در صورتی که انصراف خود را تا زمان ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سامانه های مربوطه ثبت کرده باشد..

چهارم: ثبت نام مرحله نخست در فهرست نوبت دهی هیچ حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد خودروساز براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، انجام می شود.

پنجم: در این مرحله تخصیص خودرو طبق اولویت انتخابی متقاضی و رتبه اولیه در سامانه انجام می شود.

ششم: علاوه بر داشتن حساب شخص وکالتی با مبلغ اعتبار مورد نیاز، همه شرایط طرف تقاضا، توسط مشتری رعایت گردیده و در صورتی که در هر مرحله تا قطعی شدن ثبت نام توسط خودروساز، مشخص شود که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نیست، ثبت نام وی ملغی می شود.

ثبت نام دومین طرح سامانه یکپارچه خودرو

جزئیات شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:

یک: حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو 18 سال می‌باشد.

دوم: داشتن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار ) برای مشتریان خرید خودرو ضروریست.

سوم: مشتریانی که طی 48 ماهه پیش در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی 24 ماهه قبل از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام کرده اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را نخواهند داشت.

چهارم: متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال می باشند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را نخواهند داشت.

پنجم: انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به افراد (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع می باشد.

ششم: امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر ممکن نمی باشد.

فهرست خودروها در دومین طرح سامانه یکپارچه خودرو

گفتنی است که اشخاص واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است، می‌توانند از روز سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ تا جمعه ۱۰ خرداد نسبت به ثبت‌نام اولیه به‌منظور تشکیل لیست نوبت‌دهی (لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام کنند.

فهرست خودروها به‌ شرح ذیل می باشد:

شرکت سایپا

کوییک مدل GX

کوییک اتوماتیک

سایناS اتوماتیک

کوییکR مدل GX

شاهین

شاهین اتوماتیک

ساینا مدل GX

سایناS

اطلس

شرکت مدیران‌خودرو

آریزو6 پرو

آریزو8 پرو

X55 پرو

X22 پرو اتوماتیک

X22 پرو دنده‌ای

آریزو5 توربو

شرکت فرداموتورز

فردا SX5

فردا T5

سوبا M4

شرکت کرمان‌موتور

جکS3

جکJ4

جکJ7

امکان ثبت‌نام هر مشتری که پیش از این در فهرست نوبت‌ دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته است، ممکن نیست مگر در صورتی که انصراف خود را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سامانه‌های مربوطه ثبت کرده باشد.

همچنین بر اساس گزارشات، سایپا خودروی جدید اطلس را در این مرحله نیز عرضه کرده است، اما ایران‌ خودرو هیچ محصولی در این مرحله ارائه نداده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: