پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه است.ایران خودرو با نام ایران ناسیونال آغاز به کار کرد.ایران خودرو انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین را تولید می کند.ایران خودرو سعی در بروز رسانی تولیدات دارد. ایران خودرو نبض بازار را کنترل می کند.

قیمت روز انواع محصولات ایران خودرو

نام خودرو

قیمت بازار (تومان)

قیمت کارخانه (تومان)

تغییر قیمت بازار

وانت آریسان 2

۳۹۶,۰۰۰,۰۰۰

۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰

‎۱,۰۰۰,۰۰۰‌

سورن پلاس (تیپ 1)

۵۷۹,۰۰۰,۰۰۰

۳۳۱,۲۸۴,۰۰۰

‎۲,۰۰۰,۰۰۰‌

سورن پلاس (تیپ 2)

۵۹۲,۰۰۰,۰۰۰

---

‎۳,۰۰۰,۰۰۰‌

سورن پلاس (تیپ 3)

۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰

---

‎۲,۰۰۰,۰۰۰‌

سورن پلاس دوگانه‌سوز (تیپ 1)

۶۲۳,۰۰۰,۰۰۰

۳۷۲,۴۰۷,۰۰۰

‎۱,۰۰۰,۰۰۰‌

سورن پلاس دوگانه‌سوز (تیپ 3)

۶۴۴,۰۰۰,۰۰۰

---

‎۴,۰۰۰,۰۰۰‌

دنا پلاس (تیپ 1)

۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰

۳۲۴,۰۰۰,۰۰۰

‌‎۵,۰۰۰,۰۰۰‌

دنا پلاس توربو (6 سرعته)

۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰

۴۴۸,۰۰۰,۰۰۰

‎-۶,۰۰۰,۰۰۰‌

دنا پلاس توربو اتوماتیک

۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰

۵۴۴,۰۴۵,۰۰۰

‎۱,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو پارس

۵۵۶,۰۰۰,۰۰۰

۲۵۷,۷۸۹,۰۰۰

‎-۱,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو پارس سفارشی

۵۶۸,۰۰۰,۰۰۰

۲۸۸,۳۷۳,۰۰۰

‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو پارس سفارشی ELX

۵۹۶,۰۰۰,۰۰۰

۳۲۴,۶۴۶,۰۰۰

‎-۶,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو پارس TU5

۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰

۲۷۲,۹۶۹,۰۰۰

‎-۸,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو 206 تیپ 2

۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰

۲۱۴,۸۷۰,۰۰۰

‎-۱,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو 206 تیپ 3 (پانوراما)

۵۹۹,۰۰۰,۰۰۰

۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰

‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو 207 دنده‌ای (هیدرولیک)

۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰

۳۱۰,۱۴۴,۰۰۰

‎-۲,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو 207 دنده‌ای (برقی)

۶۹۱,۰۰۰,۰۰۰

۳۱۸,۱۴۴,۰۰۰

‎-۱,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو 207 دنده‌ای (پانوراما)

۷۴۱,۰۰۰,۰۰۰

۳۴۳,۴۱۵,۰۰۰

‎-۲,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو 207 اتوماتیک

۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰

۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

‎-۲,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو 207 اتوماتیک (پانوراما)

۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰

---

‎-۱۵,۰۰۰,۰۰۰‌

پژو 207 اتوماتیک MC

۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰

۴۱۷,۷۶۰,۰۰۰

‎۵,۰۰۰,۰۰۰‌

رانا پلاس

۵۴۱,۰۰۰,۰۰۰

۳۲۱,۰۰۰,۰۰۰

‎-۸,۰۰۰,۰۰۰‌

رانا پلاس (پانوراما)

۵۹۲,۰۰۰,۰۰۰

۳۴۲,۵۳۱,۰۰۰

‎-۳,۰۰۰,۰۰۰‌

تارا دستی

۷۱۳,۰۰۰,۰۰۰

۳۹۳,۱۳۴,۰۰۰

‎-۴,۰۰۰,۰۰۰‌

تارا اتوماتیک

۸۸۱,۰۰۰,۰۰۰

۴۹۰,۵۵۱,۰۰۰

‎-۲۹,۰۰۰,۰۰۰‌

هایما اس 5 ( S5 ) پلاس

۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰

۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰

‎-۱۵,۰۰۰,۰۰۰‌

هایما اس 7 ( S7 ) پلاس

۱,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰

۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰

‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌

هایما اس 7 ( S7 ) پلاس سفارشی

۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

۹۴۱,۰۰۰,۰۰۰

---

هایما 8 اس ( 8S )

۲,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰

۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

‎-۲۵,۰۰۰,۰۰۰‌

پیکاپ فوتون . بنزینی (اتوماتیک)

۲,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰

۱,۶۳۷,۰۰۰,۰۰۰

‎-۵۰,۰۰۰,۰۰۰‌

پیکاپ فوتون . دیزل

۱,۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰

۱,۳۴۳,۰۰۰,۰۰۰

‎۱۵,۰۰۰,۰۰۰‌

تی اف 21 ایران خودرو؛متفاوت و ارزان

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به رونمایی از خودرو جدید تی اف ۲۱ در مورد قیمت این خودرو گفت: خودرو تی اف ۲۱ در رده قیمتی پایین قرار دارد و احتمالا جایگزین ۲۰۶ خواهد شد.

مهدی خطیبی امروز در مراسم رونمایی از دومین محصول جدید ایران خودرو تحت عنوان پروژه TF۲۱ با اشاره به اینکه در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم که رعایت استانداردها به بهبود کیفیت محصول کمک خواهد کرد، گفت: در حال حاضر مردم از کیفیت خودرو راضی نیستند به همین منظور ایران خودرو ۲۷۹ پروژه کوتاه مدت و میان مدت را برای بهبود کیفیت در این واحد تولیدی تعریف کرده است.

وی با اعلام اینکه بزرگترین کمک ما برای تولید محصولات عبور مستقیم بوده است، افزود: از اول خرداد یا همان ۳۰ شهریورماه خودرو ناقص در ایران خودرو تولید نشد و ما با خودروی ناقص خداحافظی کردیم. هم اکنون ۱۰۰ درصد تولیدات کامل است و این موضوع به کاهش ۲۵ درصدی هزینه ها نیز کمک کرده است.

ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: تعریف کردن ۲۷۹ پروژه باعث شد تا ما بتوانیم به ارتقا و بهبود کیفیت دست پیدا کنیم اما این مسیر بی پایان است و ما برای رسیدن به اهداف اصلی فاصله چندانی داریم. ما باید با رعایت استانداردها به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنیم.

کاهش متوسط عیوب در خودروهای تولیدی ایران خودرو : پیش از این این رقم ۴.۸ درصد بود که خوشبختانه به ۲.۴ درصد رسیده ایم. حتی براساس برنامه ریزی ها تا پایان سال می خواهیم این رقم را به ۱.۴ درصد برسانیم.

در پروژه TF۲۱که رونمایی می شود اشاره شد که در روند تولید سعی می کنیم تمام استانداردها را رعایت کرده و روند بهبود کیفیت محصولات خود را بهبود ببخشیم. در این محصول ۱۰۰ درصد قطعات مورد استفاده شده تولید داخلی است و یک دستاورد مهم برای این شرکت به شمار می آید.

خودروی تی اف ۲۱، ۱۱۳اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد و مجهز به موتور تیوفایو پلاس است زمان طراحی و تولید این خودرو ۱۸ ماه بوده است که این موضوع یک رکورد قابل توجه برای این شرکت به حساب می آید.

ایران خودرو

 امسال تا این لحظه ۳۳۲ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۸ هزار دستگاه افزایش تولید را ثبت کرده است. البته ۳۴۰ هزار دستگاه محصول نیز به دست مشتریان رسیده است.

وی خطاب به رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: از سازمان استاندارد می خواهیم تا برای رعایت استانداردهای اجباری دیدگاه حمایتگرانه داشته باشد البته ما نیز خود را موظف به رعایت استانداردها می دانیم و حتی سختیگرانه تر عمل می کنیم این موضوع را در خودروهای سورن و اریسان اجرایی کرده ایم.

قیمت خودرو جدید تی اف ۲۱ در رده قیمتی پایین قرار دارد و احتمالا جایگزین ۲۰۶ خواهد شد.

این خودرو قرار است در فاز اول تولید با پیشرانه TU5P عرضه شود که روی محصولاتی همچون تارا و پژو 207 و پارس دیده می‌شود. این پیشرانه را که قبلا نیز بررسی کردیم، یک پیشرانه 1.6 لیتری چهارسیلندر است که توانایی تولید حداکثر 115 اسب‌بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

اما قرار است با ادامه تولید آن در فاز دوم، یک پیشرانه سه سیلندر با نام IK3 برایش طراحی شود. هدف ایران خودرو از طراحی یک پیشرانه جدید، حذف تدریجی موتورهای سری TU و جایگزینی آن با پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر و جلوگیری از افزایش قیمت محصول به‌خاطر پیشرانه گران‌تر است.

این خودرو قرار است در تیپ‌های مختلف و با امکانات متفاوتی همچون گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شود.

مهرماه سال ۱۴۰۱ایران خودرو طی مراسمی به صورت رسمی از TF21 رونمایی کرد. این خودرو از لحاظ ابعادی، مشابه خودروی پژو ۲۰۶ است اما با ظاهری کاملا متفاوت.

نسخه اولیه‌‎ای که از این خودرو در مراسم رونمایی شد، ظاهر چندان جذابی ندارد و انتظار ظاهر عجیب و غریب از این محصول نیز نداشتیم. چراکه قرار است TF21 یک محصول اقتصادی از ایران خودرو باشد.

در قسمت جلوی خودرو از خطوط خمیده استفاده شده اما قسمت عقب از خطوط شکسته و خشن. بنابراین پشت خودرو، هیچ شباهتی با بخش جلویی ندارد.

اما استفاده از رینگ‌های آلومینیومی برای TF21 که یک محصول اقتصادی است، در سری محصولات ایران خودرو جای امیدواری دارد. چراکه خودروهای دناپلاس و تارا که جزو محصولات گران قیمت این شرکت محسوب می‌شوند، با رینگ‌های فولادی نیز به بازار عرضه می‌شود.

به دلیل اینکه خودروی معرفی‌شده در مراسم، نسخه اولیه TF21 بوده و احتمالا تغییراتی در آینده روی آن اعمال شود، بازدیدکنندگان نتوانستند نمای داخلی خودرو را مشاهده کرده و به بررسی آن بپردازند.

اما ایران خودرو یک تصویر از داخل کابین آن منتشر کرد. با دقت در این تصویر، می‌توان فهمید که این خودرو از یک کابین ساده بهره می‌برد و فرمانی مشابه با محصول رانا پلاس دارد. یک نمایشگر وسط کنسول کار شده و دریچه‌های تهویه مطبوع، با طرح چندضلعی روی داشبورد کار شده است.

طبق ادعای شرکت ایران خودرو، TF21 طوری طراحی شده که می‌توان آپشن‌های به‌روز را نسبت به تیپ‌های مختلف، روی آن نصب کرد.

این شرکت از همان ابتدای معرفی این محصول، به قیمت پایین و توانایی پاس کردن استاندارد‌های 85 گانه آن اشاره کرد. درنتیجه استاندارد تصادف با عابرپیاده، سیستم کنترل پایداری، حالت رانندگی اکو، کروزکنترل و سنسور فشار باد تایر، جزو آپشن‌هایی است که باید روی این خودرو مشاهده کنیم.

امید است شرکت ایران خودرو همانند محصولات قبل، به دلیل هزینه بالا آپشن کنترل پایداری یا ESP را از این خودرو نیز حذف نکند. زیرا این سیستم، یکی از حیاتی‌ترین مواردی است که یک خودروی روز باید داشته باشد.

طبق اعلام شرکت، طراحی جزئیات این خودرو قرار است تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲به پایان برسد.

بعد از پایان مرحله طراحی، چند ماهی طول می‌کشد تا شرکت ایران خودرو خط تولید TF21 را راه‌اندازی کرده و به تولید انبوه برساند. درنتیجه به احتمال بالا در سال 1402 شاهد عرضه این محصول به بازار باشیم.

جزئیات فیس لیفت ایران خودرو دنا از پلاس به سال

در جریان چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران، مسئولان غرفه ایران خودرو با اشاره به اینکه برای ارتقا خانواده دنا پروژه‌های متعددی در نظر گرفته‌اند، اعلام کردند که تا پایان سال آینده نسخه‌ی ارتقا یافته و فیس‌لیفت شده محصول دنا با نام دنا سال روانه بازار شده و جایگزین تیپ‌های فعلی خانواده دنا و دنا پلاس می‌شود.

دنا سال که الگویی مشابه به دنا پلاس موجود در بازار دارد، در نمای خارجی کمترین تغییرات را داشته و طبق آخرین اطلاعات از این پروژه، صرفاً مجموعه سپرهای خودرو تغییر کرده‌اند. مهم‌ترین بخش این پروژه نیز مربوط به تریم داخلی بوده و کابین خودرو به‌طور کامل بازطراحی شده است.

ایران خودرو

پس از گذشت حدوداً هشت سال از اولین حضور دنا در جاده‌های ایران، مالکین این خودرو همیشه نسبت به طراحی اتاق دنا و کمبود فضا گله داشتند. با توجه به اینکه اتاق دنا و سمند مشترک هستند، این انتظار می‌رود که ابعاد و راحتی فضای اتاق آن نیز مشابه به سمند باشد. اما به دلیل نوع طراحی مجموعه داشبورد که الگویی مشابه به سوناتا وای اف دارد، باعث شده تا داشبورد دنا فضای بیشتری نسبت به داشبورد سمند اشغال کرده و فضای پا در ردیف جلو محدود شود.

در ردیف عقب نیز به دلیل طراحی و جانمایی نامناسب صندلی‌های ردیف جلو، شاهد کمبود فضای پا نسبت به سمند هستیم. در پروژه دنا پلاس نیز با افزوده شدن سانروف و استراکچر آن به سقف خودرو، فضای سر سرنشینان نیز کم شد. با توجه به این سه نکته، مرکز تحقیقات ایران خودرو در پروژه دنای سال‌تریم داخلی را به‌طور کامل بازطراحی کرده و دنا به‌زودی با کابینی کاملاً جدید عرضه خواهد شد. با این اقدام علاوه بر تأمین فضای مناسب برای سرنشینان، شرایط برای نصب آپشن های جدید ازجمله دکمه استارت نیز فراهم شده است (در جریان معرفی تیپ جدید دنا پلاس در نمایشگاه تهران، نکته‌ی عجیب و تأسف‌بار محل نصب دکمه استارت خودرو بود که با واکنش منفی بازدیدکنندگان نیز مواجه شد). برای فضای سر نیز قرار است سقف شیشه‌ای ثابت یا اصطلاحاً مونروف (مشابه به پژو ۲۰۷) جایگزین سانروف فعلی شود.

ایران خودرو در بخش فنی نیز تغییرات خوبی انجام شده و قرار است دنای جدید به پیشرانه‌های EF7 پلاس و EF7 پلاس توربو مجهز شود. نسل جدید موتور ملی در نسخه تنفس طبیعی مجهز به اویل پمپ متغیر، سیستم متغیر سوپاپ دوگانه هوا و دود و سیستم بهینه مدیریت حرارت موتور شده است. این موتور قدرتی مشابه به موتور فعلی داشته اما مصرف سوخت کمتری نسبت به آن دارد. در نمونه پرخوران نیز علاوه بر مواد فوق، مهم‌ترین تغییر، مجهز شدن به توربوشارژر برقی بوده که باعث رفع لگ اولیه توربو نسبت به نسخه قبلی و افزایش ۱۵ اسب بخاری قدرت خروجی شده است. قدرت این موتور ۱۶۵ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر است. این پیشرانه‌ها که مجهز به استاندارد آلایندگی پایه یورو ۵ قابل ارتقا به یورو شش هستند، از طریق گیربکس شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند.

ایران خودرو در دنای جدید امکاناتی نظیر فرمان برقی، ورود و خروج بدون کلید، دکمه استارت، سیستم کنترل پایداری، سیستم فشار باد تایر، سنسور تعویض دنده GSI، سنسور نور و باران، سامانه تماس اضطراری SOS و چراغ روشنایی روز به‌طور استاندارد در تمامی تیپ‌ها مشاهده می‌شود و در نمونه‌های فول آپشن نیز مواردی نظیر ایربگ های جانبی، سقف شیشه‌ای، تودوزی چرم، گرمکن-سردکن و ماساژور صندلی، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی و شیفتر پشت فرمان برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: