پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصمیم جدید در پرداخت یارانه و کالابرگ. یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان یارانه‌ها برای خرید طرح کالابرگ‌ الکترونیکی خبر داد و گفت: درصددیم میزان یارانه یارانه‌بگیران را در سه دهک اول به شرط خرید ۷۰ درصد کالا در طرح کالابرگ‌ الکترونیکی، ۲۰ درصد افزایش دهیم.

سیدصولت مرتضوی امروز در هفتمین همایش ملی کار که در مجموعه تلاش برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح کالابرگ‌ الکترونیک اظهار کرد: در حوزه کالابرگ اقدامات جدیدی را در دستور کار داریم؛ در گام نخست بنا بر این است که میزان یارانه یارانه‌بگیران را در سه دهک اول ۲۰ درصد افزایش دهیم البته با خرید ۷۰ درصد کالا و کالاها هم از ۹ تا ۱۱ قلم تعریف شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که این اقدام بتواند قدری به حداقل بگیران جامعه کارگری کمک کند. در گام‌نخست به شکل تدریجی و دهک به دهک‌ پیش می‌رویم و در ابتدا افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی خواهند بود و در خرداد ماه سه دهک اول را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد و در آینده تصمیمات دیگری برای سایر دهک‌ها اتخاذ خواهد شد.

وزیر کار افزود: ما سامانه ملی اعتبار را در وزارت کار تعریف کردیم که اعتباری را برای کسانی که می‌خواهند از یارانه خود با افزایش ۲۰ درصدی استفاده کنند، اختصاص می‌دهیم و کالاهایی تعریف شده است که می توانند از فروشگاه‌های زنجیره ای و سایر فروشگاه‌هایی که به سامانه وصل شده‌اند و بالغ بر ۵۰ هزار فروشگاه است خرید کنند.

مرتضوی تصریح کرد: ما این طرح را سال قبل و در راستای اجرای قانون به صورت ملی و آزمایشی در سراسر کشور راه اندازی کردیم. طرح چون مشوق‌های لازم را نداشت با اقبال عمومی مواجه نشد و من امیدوارم که افزایش درصد یارانه ها سبب شود که با اقبال جامعه هدف روبه رو شویم.

یارانه نقدی چه کسانی 960 هزار تومان می شود؟

روز گذشته جزئیات تصمیم یارانه ای جدید که پیشتر وعده آن از سوی سخنگوی اقتصادی دولت مطرح شده بود، اعلام شد و براساس آن یارانه 3 دهک پایین در صورت استفاده از کالابرگ الکترونیک 20 درصد افزایش می یابد.

روز گذشته داوود منظور، رئیس سازمان برنامه در توئیتی از آغاز اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روزهای آینده برای سه دهک اول درآمدی خبر داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ برای خرید 9 قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک انجام خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: ‌امکان استفاده از یارانه ماه بعد برای خرید کالاهای مشمول طرح کالابرگ در هر ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

در همین حال هادی کاشف مجری طرح اجرای کالابرگ الکترونیک به فارس گفت: هنوز افزایش 20 درصدی اعتبار کالابرگ برای سه دهک کم درآمد به ما ابلاغ نشده است و فعلا رئیس سازمان برنامه و بودجه از طریق فضای مجازی این خبر را اعلام کرده است. وی افزود: هم اکنون طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور اجرا می‌شود که در این زمینه 39 هزار فروشگاه معمولی و 6 فروشگاه زنجیره‌ای به طرح کالابرگ الکترونیک پیوسته‌اند.

به گزارش خراسان، از اواخر اردیبهشت سال گذشته با حذف ارز 4200، یارانه نقدی پرداختی به 9 دهک افزایش یافت و برای 3 دهک پایین نفری 400 هزار و برای 6 دهک بعد نفری 300 هزار تومان یارانه در هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. به این ترتیب به نظر می رسد افزایش یارانه برای 3 دهک پایین درآمدی که نفری 400 هزار تومان دریافتی دارند، صورت می گیرد و یارانه هر نفر از این دهک ها به 480 هزار تومان افزایش می یابد، و خانواده های 2 نفره مبلغ 960 هزارتومان خواهند گرفت. هرچند افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از آن برای خرید 9 قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک کلید خورده است.بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، امکان استفاده از یارانه ماه بعد برای خرید کالاهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک در هر ماه فراهم شده است.در همین حال معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در کشور توضیح داد.

به گزارش تسنیم، علیرضا عسگریان با بیان این که وزارت رفاه حدود 90 درصد آمادگی اجرای طرح کالابرگ را به‌صورت سراسری دارد، افزود: هم اکنون توانسته‌ایم حداقل در 48 هزار نقطه در کشور با فروشگاه‌ها و از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای به توافق برسیم.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت بنا دارد این طرح را به‌صورت جدی اجرا کند تا به گروه‌های مختلف به خصوص گروه‌های محروم و دهک‌های پایین کمک کند. البته وزارت رفاه نقطه‌یابی‌هایی را انجام داده است و امیدواریم طی چند روز آینده میزان آمادگی‌مان به 95 تا 99 درصد برسد و اگر دولت اعلام کند، حاضریم طرح را اجرا کنیم.

عسگریان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال قبل از اتمام فصلی که در آن قرار داریم، مرحله جدید کالابرگ الکترونیک را اجرا کنیم و در این مرحله به‌احتمال زیاد غیر از یارانه مبالغی هم برای کمک به سه دهک اول پرداخت شود.

به گزارش خراسان، اختصاص یارانه در قالب کالابرگ الکترونیک به شکل پرداخت مابه التفاوت قیمت روز و قیمت شهریور 1400 کالاهای اساسی مشمول این طرح از محل اعتبار یارانه واریزی در خرید از فروشگاه های زنجیره ای است./ خراسان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: