پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت طلا در سال 1402 متغیر شدید شده است.قیمت طلا نوسان بدی دارد. قیمت طلا عجیب شده. قیمت طلا در  هفته گذشته صعودی بود. آخرین قیمت طلا را اینجا بخوانید.

قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه 11 خرداد 1402

آخرین قیمت طلا و سکه برای امروز ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به ۳۰ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته رشد را نشان می دهد.
به گزارش مشرق، قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۱۱ خرداد سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۶ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان ماند. قیمت سکه امامی دیروز ۳۰ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان بود.
هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان معامله شد. میانگین قیمت این کالا دیروز ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان بود.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۳۰.۶۰۱.۰۰۰ ۶.۸۵۱.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۷.۲۸۲.۰۰۰ ۳.۵۴۷.۰۰۰
نیم سکه ۱۶.۷۰۰.۰۰۰ ۴.۸۳۱۰۰۰
ربع سکه ۱۱.۲۰۰.۰۰۰ ۵.۲۶۳.۰۰۰
سکه گرمی ۶.۶۰۰.۰۰۰ ۳.۶۷۷.۰۰۰
قیمت طلا
قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)
طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۲.۵۰۴.۰۰۰
۲۴ عیار ۳.۳۳۸.۶۰۰
طلای دست دوم ۲.۴۶۹.۲۱۸
مثقال طلا ۱۰.۸۴۶.۰۰۰
انس طلا ۱۹۶۳ دلار و ۳۸ سنت
همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۹۶۳ دلار و ۳۸ سنت است.

قیمت طلا / بازگشت طلا به جاده افزایش قیمت!

طلا در روز سه شنبه در بازارهای جهانی با افزایش قیمت مواجه شد تا قیمت هر اونس از فلز زرد به سطح ۱۹۶۰ دلاری نزدیک شود.

پس از اینکه طلا هفته جاری را با کاهش قیمت آغاز کرد، در روزی که گذشت قیمت طلا نزدیک به ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرد.

تحلیلگران دلیل افزایش قیمت طلا را کاهش شاخص دلار آمریکا و همچنین ریزش نرخ سود اوراق قرضه این کشور می دانند. شاخص دلار آمریکا که ارزش پول این کشور را در برابر ارزهای معتبر جهان اندازه می گیرد از سقف ده هفته‌ای خود پایین آمد تا قیمت فلز زرد برای دارندگان دیگر ارزها ارزان تر شود و در نتیجه تقاضا برای آن افزایش پیدا کند.

با اینکه طلا در روزی که گذشت با افزایش قیمت مواجه شد اما تحلیلگران در میان‌مدت چشم انداز نوسان قیمتی طلا را بسیار اندک ارزیابی میکنند.

تحلیلگران بر این باورند که پس از اینکه نااطمینانی ها درباره سقف بدهی ایالات متحده به پایان رسیده است و در این مورد طرفین به توافق رسیدند و از سوی دیگر بازارها پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در نشست بعدی نرخ بهره را مجددا افزایش دهد، طلا با عوامل نزولی متعددی مواجه است و برای اینکه مجددا بتواند روند صعودی دیگری را آغاز کند نیاز به یک کاتالیزور قوی در بازار وجود دارد.

همچنین کارشناسان بر این باورند که مهمترین عاملی که فشار نزولی بر قیمت طلا وارد می‌کند داده‌های اقتصادی آمریکا بود که اخیراً منتشر شد و این داده ها بهتر از انتظارات بود و همین مورد نیز سبب شده است تا بازارها یک افزایش نرخ بهره دیگر را توسط فدرال رزرو پیش‌بینی کنند.

همچنین در روز سه شنبه قیمت بزرگترین رمز ارز جهان به مرز ۲۷ هزار و ۸۵۰ دلار رسید. بیت‌کوین از شش روز گذشته پنج روز افزایش قیمت داشته است و در این بازه زمانی نزدیک به ۱۵۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است. با این وجود این رمز ارز مدت هاست که در این کانال های قیمتی گرفتار شده است و نیروی قوی در بازار در جهت صعودی وجود ندارد.

اتریوم نیز امروز صعودی بود و نزدیک به ۰.۸ درصد افزایش قیمت داشت و این افزایش قیمت سبب شد تا دومین رمز ارز بزرگ جهان از مرز ۱۹۰۰ دلار برای بار چندم عبور کند. اتریوم نیز با این که هفته گذشته را بر خلاف بیت‌کوین صعودی پشت سر گذاشت اما مانند بیت کوین مدتهاست که در همین بازه قیمتی در حال نوسان است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: