پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصمیم جدید در پرداخت یارانه و کالابرگ. یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

علیرضا عسگریان، در مورد جزئیات افزایش 20 درصدی یارانه دهک‌های کم‌درآمد، اظهار داشت: بر اساس این طرح از امروز 20 درصد به یارانه افراد یارانه‌بگیر تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در قالب یک طرح آزمایشی آغاز می‌شود؛ یعنی 400 هزار تومان یارانه این افراد به میزان 480 هزار تومان شارژ می‌شود؛ البته این مبلغِ 20 درصد اضافه به شرط این است که حداقل 320 هزار تومان از این مبلغ، ظرف یک ماه یعنی تا 15 تیر، از اقلام سبد استاندارد شامل 11 قلم خریداری کرده باشند.

به گفته وی، هر یک از افراد مشمول کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که از اعتبار یارانه‌ای خود به میزان 320 هزار تومان از 11 قلم سبد استاندارد خریداری کرده باشند، 80 هزار تومان اعتبار اضافی برای آنها قابل برداشت می‌شود که به‌علاوه 80 هزار تومان باقیمانده از یارانه آنها و جمعا برای هر نفر 160 هزار نفر قابل برداشت می‌شود و همه اینها به شرطی است که در طول یک ماه یعنی از 15 خرداد تا 15 تیر ماه به میزان 320 هزار تومان از اقلام کالاهای اساسی خریداری کرده باشند.

معاون امور رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سؤال که ‌یارانه معیشتی در روز بیستم هر ماه واریز می‌شود، چگونه این ماه محاسبه می‌شود؟ گفت: یارانه افراد تحت پوشش 15‌م هر ماه و زودتر واریز می‌شود که قبلاً برای هر نفر 400 هزار تومان بود، الان 480 هزار تومان شارژ می‌شود، ‌‌80 هزار تومان اضافه، یعنی 20 درصد به شرطی قابل برداشت می‌شود که به میزان 80 درصد این مبلغ یعنی 320 هزار تومان از کالاهای سبد استاندارد خریداری کرده باشند.

عسگریان جمعیت یارانه بگیر کمیته امداد و سازمان بهزیستی را در مجموع بین 7.5 تا 8 میلیون نفر اعلام کرد که تقریبا با بعد خانوار 3.3 نفری در قالب 2 میلیون خانوار خواهند بود.

به گفته وی، 6 فروشگاه زنجیره‌ای مانند کورش، هفت، گندم، جانبو، دیلی مارکت و رفاه و همچنین حدود 48 هزار فروشگاه دیگر در سراسر کشور به این طرح پیوسته‌اند و افراد با خرید هر یک از 11 قلم کالا شامل شیر، ماست، پنیر، گوشت، مرغ، ماکارونی، حبوبات، قند و شکر به میزان 320 هزار تومان خریداری کنند، آنگاه 80 هزار تومان اعتبار اضافه شارژشده در حساب آنها قابل برداشت می‌شود.

معاون امور رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برای اطلاع از میزان اعتبار اختصاص‌یافته یارانه، مردم می‌توانند نرم افزار «شما، شبکه ملی اعتبار» را نصب کنند و علاوه بر ملاحظه اعتبار باقیمانده یارانه خود می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک و طرف قرارداد را شناسایی و از کالاهای موردنظر خریداری کنند.

عسگریان در مورد اینکه آیا امکان استفاده این طرح برای سایر دهک‌ها هم فراهم است؟ گفت: بله، کاملاً امکان‌پذیر است، ممکن است در همین ماه جاری یا در ماه‌های آینده برای سایر مردم هم این طرح یارانه اضافی برای کالابرگ برای سایر افراد هم اجرا شود که بستگی به میزان استقبال از این طرح دارد.

وی در مورد اینکه استقبال از طرح کالابرگ به میزان اندکی بوده است، گفت: در طرح کالابرگ هم طی دو ماه درحالی‌که هنوز معرفی و تبلیغ نشده بود، بیش از 360 هزار خانوار از آن استقبال کردند. هم اکنون باید ببینیم میزان استقبال مردم از این طرح جدید کالابرگ دولت چگونه خواهد بود.

یارانهعلی بهادری جهرمی در نشست خبری امروز خود با تشکر از نمایندگان مجلس برای  رأی اعتماد به گزینه دولت برای وزارت آموزش و پرورش  ، اظهار کرد:   برای تصدی وزارت صنعت ، معدن و تجارت مهندس علی آبادی  از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته شاهد  سفر سلطان عمان به ایران  بودیم.در  چهار حوزه انرژی، بهداشت، حمل و نقل و تجارت توافق‌های خوبی حاصل شد.

وی افزود:  آزادی اسدالله اسدی  خبر بسیار خوشی بود. از قوه قضاییه و مجلس برای تهیه لایحه استرداد محکومان با بلژیک تشکر می کنم.البته  نحوه برخورد ایران و بلژیک نمونه خوبی برای بررسی ادعای رعایت موازین حقوق بشری است و نشان می دهد چه کسانی حقوق بشر را رعایت می کنند.

سخنگوی دولت هم‌چنین گفت: پنجمین سفر استانی دور دوم در انتهای هفته آینده به استان آذربایجان شرقی در پیش است.
وی گفت: برنامه هفتم توسعه نهایی شده و پس از اعمال پیشنهادات اصلاحی در اولین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری امسال با دو دهم درصد کاهش مواجه شده که انتظار کاهش بیشتر می‌رود. در چهار استان نرخ بیکاری به یک‌رقمی رسیده و در۲۳ استان نرخ بیکاری یک رقمی است.صادرات کشور در دو ماه اول سال نسبت به سال گذشته حدود پنجاه درصد به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه افزایش داشته است.

 داود منظور در صفحه مجازی خود از آغاز اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روزهای آینده برای سه دهک اول درآمدی خبر داد.

وی افزود: افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ برای خرید ۹ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی انجام خواهد شد.

منظور عنوان کرد: امکان استفاده از یارانه ماه بعد برایَ خرید کالاهای مشمول طرح کالابرگ در هر ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

واریز یارانه جدید 350 هزار تومانی | نحوه دریافت یارانه جدید +لینک ثبت نام

نحوه دریافت یارانه خرید کتاب از بخش فروش مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای دانشجویان و اعضای هیات علمی اعلام شد.

 پس از پیگیری های بعمل آمده، امکان دریافت یارانه خرید کتاب از بخش فروش مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به آدرس book.icfi.ir برای تمامی اعضاء هیات علمی و دانشجویان دانشگاه فرآهم شده است.

متقاضیان می توانند پس از تکمیل پروفایل کاربری خود در سایت مذکور، از یارانه مربوطه استفاده کنند.

ضمنا، برای استفاده از این یارانه، نیاز به پرداخت وجه در هنگام ثبت نام نبوده و در هنگام خرید کتاب، به صورت خودکار و تا سقف 350 هزار تومان برای اعضا هیات علمی و 300 هزار تومان برای دانشجویان، محاسبه می شود.

واریز یارانه 1 میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی برای 3 دهک درآمدی

جزئیات واریز یارانه و کمک هزینه معیشت مددجویان اعلام شد. خانوارهای مددجو علاوه بر پرداخت کمک‌معیشت و یارانه ماهانه، در زمینه‌های مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و وام کارگشایی نیز خدمت دریافت می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) البرز گفت: در سال گذشته ۲۲۱ میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان کمک معیشتی به حساب بیش از ۲۷ هزار خانوار مورد حمایت البرزی واریز شد.

شاپور قاسمی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) البرز با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد بر اساس تعداد نفرات خانوار کمک‌هزینه معیشت دریافت می‌کنند، گفت: خانوارهای مددجو یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، دونفره ۶۰۰ هزار تومان، سه‌نفره ۸۴۰ تومان، خانوارهای چهارنفره یک میلیون ۸۰ هزار تومان و خانوارهای پنج‌نفره، یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان کمک‌معیشت دریافت می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: خانوارهای مددجو علاوه بر پرداخت کمک‌معیشت و یارانه ماهانه، در زمینه‌های مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و وام کارگشایی نیز خدمت دریافت می‌کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه کمک هزینه معیشت به منظور رفع بخشی از مشکلات اساسی مددجویان و به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، گفت: به طور میانگین، هر ماه، ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان البرزی پرداخت می‌شود.

او گفت: خیرین می‌توانند با هماهنگی این نهاد در طرح‌های مشارکتی از طریق دفاتر ۱۳ گانه کمیته امداد، بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری، اسکن کد QR (درگاه پرداخت الکترونیکی) شرکت کنند.

یارانه این خانوارها دوبله شد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: مستمری ناچیز مددجویان کمیته امداد پاسخگوی حجم مشکلات این خانوارها نیست و انتظار داریم مجموعه‌های صنعتی و معدنی استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود پای کار بیایند.

ناصر عسکری‌نژاد با بیان اینکه در استان کرمان 284 هزار نفر و 118 هزار خانوار را زیرپوشش کمیته امداد داریم که در این حوزه رتبه سوم را در کشور داریم، اظهار داشت: این تعداد خانوار مددجوی کمیته امداد در استانی است که استان غنی از نظر صنعت، معدن و کشاورزی است بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های صنعتی و معدنی استان کمک‌هایی به ما می‌کنند اما این میزان کمک‌ها پاسخگوی حجم عظیم مراجعه‌کنندگان نیست، ادامه داد: فقط کمک به مددجویان ما مطرح نیستند؛ خیلی‌ها هستند که مددجوی ما نیستند و پشت نوبت هستند اما مشکلاتی دارند که ما نمی‌توانیم به آنها خدمتی ارائه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه مجموعه‌های صنعتی و معدنی استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود باید بیشتر پای کار بیایند، افزود: برخی از مددجویان ما محدودیت‌هایی چون بیماری دارند و نمی‌توانند در حوزه اشتغال ورود کنند و کمک ما به آنها در حد همان کمک معیشتی کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه حداقل مستمری مددجویان ما از حدود 500 هزار تومان آغاز می‌شود و تا یک میلیون و 720 هزار تومان که حداکثر آن برای خانواده‌های پنج نفر و پنج نفر به بالا است، می‌رسد، گفت: این عدد، مبلغ ناچیزی است که البته امسال افزایش پیدا می‌کند اما با وجود افزایش هم مبلغ کمی است.

عسکری‌نژاد بیان کرد: در کنار آن یارانه خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد، نسبت به سایر خانوارها دو برابر است اما باز هم پاسخگوی مشکلاتی نیست که این خانوارها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 22 هزار فرزند یتیم و محسنین نیز در استان کرمان داریم که از این تعداد 9 هزار نفر آنها یتیم و 13 هزار نفر محسنین هستند که توسط 67 هزار حامی حمایت می‌شوند، افزود: البته بنا داریم که حمایت از این کودکان تقویت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده به این خانواده‌ها گفت: در کنار آن خدمات فرهنگی هم به این خانواده‌ها ارائه شده و هزینه تحصیل فرزندان آنها پرداخت می‌شود؛ در حوزه خدمات درمانی نیز کمک‌هایی به آنها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه عمران و مسکن 3 هزار و 411 مورد احداث مسکن برای این خانوارها در سال قبل داشتیم و بیش از 2 هزار و 500 مورد تعمیر مسکن مددجویان انجام شده است، افزود: اعتبار بالایی در این حوزه هزینه شده است.

عسکری‌نژاد با اشاره به خدمات ارائه شده در مناطق محروم استان کرمان، بیان کرد: در مناطق محروم استان به صورت ویژه در بین مردم هستیم و سعی کردیم مشکلاتشان را از نزدیک لمس کنیم؛ در مناطق محروم 20 درصد اعتبار و خدمات بیشتر به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال قبل بیش از نیمی از اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است، گفت: در استان کرمان نیز بیش از هزار و 100 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات بانکی به با سود 5 درصد داشتیم که حاصل آن ایجاد بیش از 20 هزار فرصت شغلی پایدار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه کمیته امداد برای مجموعه مددجویان خود برنامه دارد، افزود: تفاوت اشتغال و تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد با دیگر اشتغال‌ها این است که ما از ابتدا به این خانواده‌ها آموزش داده، برای آنها مدرک فنی و حرفه‌ای گرفته و بعد از آن تسهیلات اشتغالزایی در اختیار آنها گذاشته می‌شود؛ البته پس از آن هم بر کار آنها نظارت داریم.

وی به روش‌های پرداخت زکات فطریه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: مردم مؤمن استان کرمان می‌توانند به‌صورت مجازی و حضوری زکات فطریه خود را پرداخت کرده با شماره‌گیری کد دستوری *8877*034# از طریق گوشی تلفن همراه خود زکات فطره خود را در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: