پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت طلا در سال 1402 متغیر شدید شده است.قیمت طلا نوسان بدی دارد. قیمت طلا عجیب شده. قیمت طلا در  هفته گذشته صعودی بود. آخرین قیمت طلا را اینجا بخوانید.

قیمت طلا امروز ۷ مرداد ۱۴۰۲ / قیمت سکه امروز 7 مرداد 1402 :

طلا - سکه و ارز آزاد قیمت (ریال)

انس طلا 1,958.7 $

طلا ۱۸ عیار 23,329,000

طلا ۲۴ عیار 31,105,000

سکه امامی 281,800,000

سکه بهار آزادی 257,010,000

نیم سکه 152,000,000

ربع سکه 102,000,000

سکه گرمی 61,500,000

دلار آمریکا 490,250

یورو 543,080

درهم امارات 133,130

پوند انگلستان 633,190

لیر ترکیه 18,200

یوان چین 68,400

فرانک سوئیس 567,200

دلار کانادا 371,700

دلار استرالیا 330,400

پیش بینی قیمت آتی طلا در سال 1402

به گفته چارلی موریس، مدیر صندوق آتلانتیک هاوس، سرمایه گذاری در بازار طلا جذاب تر و مزایای آن نسبت به سرمایه گذاری در بازار سهام چشمگیرتر است.

پیش بینی موریس از چشم انداز بازار طلا مثبت است و نقدینگی آن را بالا می داند.

وی می گوید: من به شخصه بیشتر سبد سهام خود را به طلا اختصاص داده ام. من ممکن است در کوتاه مدت سود کمتری داشته باشم، اما نگران نیستم که هیچ اتفاقی در هیچ کجای دنیا سرمایه ام را هدر دهد.

به گفته تحلیلگران، کاهش ارزش دلار و اثرات احتمالی تورم در نتیجه اعمال محرک های اقتصادی در آمریکا از عوامل اصلی افزایش قیمت طلا است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که طلا در سال جاری همچنان از سیاست پولی آسان و نرخ های بهره واقعی پایین سود خواهد برد.

اوله هانسن، تحلیلگر بانک ساکسو می گوید: «تا زمانی که بازده اوراق قرضه افزایش یابد، بازار طلا به سختی جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

قیمت طلا 25 تیر ۱۴۰۲

قیمت طلا بر اساس روش های مختلفی است.

اگرچه عرضه و تقاضا دلیل اصلی هر گونه افزایش یا کاهش قیمت کالاها است، طلا تا حدودی از بازار ایران حذف شده است.

اگرچه در سال گذشته و با رشد ناگهانی بورس، شاهد صف فروش طلای داخلی در طلافروشی ها بودیم، اما قیمت طلا کاهش چندانی نداشت.

به گفته سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارترد، طلا به ردیابی دلار ادامه می دهد و انتظار می رود این روند در آینده نیز ادامه یابد.

کوپر می گوید: با توجه به اینکه محرک های مالی ایالات متحده منجر به کسری بودجه بیشتر در این کشور، فراتر از کوتاه مدت خواهد شد، ما فکر می کنیم که چشم انداز طلا همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

قیمت طلای دست دوم 25 تیر ۱۴۰۲

به عقیده بسیاری از افراد، طلای نو با طلای دست دوم تفاوتی ندارد.

می گویند: طلا طلاست!

این افراد معتقدند اگر طلا نو است باید هزینه آن را پرداخت کنند اما وقتی طلای دست دوم می خرند آن پول در جیبشان می ماند.

با این حال، این چشم انداز بیشتر برای افرادی که چشم انداز سرمایه گذاری دارند اعمال می شود.

قیمت طلا امروز 25 تیر ۱۴۰۲

اگر قصد جمع آوری طلا به عنوان سرمایه دارید، حتماً باید طلای دست دوم و کم درآمد بخرید.

بنابراین فردی که به زیبایی مدل و طرح طلایی اهمیت می دهد نباید روی طلای دست دوم شرط بندی کند.

مدت هاست که به دلیل نوسان لحظه ای قیمت طلا، قیمت طلای دست دوم ارائه نمی شود.

یکی دیگر از دلایل عدم ارائه قیمت طلای دست دوم، قیمت های متفاوت طلافروشی ها است.

طلا بخریم یا بفروشیم؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند با وجود افزایش قیمت در بازار فلز گرانبها فعلا انس ‌جهانی و تقاضا نقش چندانی در تعیین قیمت طلا و سکه ندارد و نقش نوسانات دلار در این بازار پررنگ‌تر است.

با رفت و برگشت قیمت، در بازار فلز زرد معامله‌گران سردرگمند و نمی‌دانند زمان خرید است یا فروش. این در حالی است که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است روند قیمت‌ها در روزهای آینده باثبات است و شاهد تغییرات شارپی چندانی در بازار فلز زرد نخواهیم بود.

این مقام صنفی نوسانات و کاهش قیمت ارز، کاهش محدود انس جهانی، افت تقاضا در بازارهای داخلی، اخبار مساعد سیاسی و اقتصادی، اخبار مثبت مربوط به مذاکرات برجام و آزادی ارزهای بلوکه شده را عامل کاهش قیمت در بازار ارز و متعاقب آن روند کاهشی در قیمت طلا و سکه اعلام کرد. وی همچنین ابراز کرد: «اکنون شرایط، مطلوب خریداران است و مردم نباید منتظر کاهش یا افزایش خاصی باشند.»

تثبیت سکه بهار در کانال ۲۴ میلیونی

دیروز دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با افزایش بیش از ۸۰۰ هزار تومانی، با رقم ۲۸ میلیون توماندر بازار معامله شد. روز گذشته سکه بهار با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومانعرضه شد. این در حالی بود که در پایان معاملات روز گذشته این قطعه بین کانال‌های ۲۴ و ۲۵ میلیون تومانی سرگردان بود اما در پایان معاملات این روند افزایشی کمی تعدیل شد.

دیروز نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبادله شد. ربع سکه نیز افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

دیروز سکه گرمی سهمی از کاهش و افزایش قیمت نداشت. این قطعه همانند روز یکشنبه در کف کانال ۶ میلیون تومانی مبادله می‌شود.

روند نامتوازن حباب سکه‌ها

دیروز قیمت حباب سکه روند متوازنی نداشت. حباب نیم‌سکه و سکه‌گرمی کاهشی شد و سایر قطعات سکه رشد حباب داشتند. سکه امامی بیشترین سهم از افزایش قیمت حباب را داشت و ۲۳۲ هزار تومان گران شد.

روز گذشته قیمت طلا نیز افزایش داشت اما این افزایش نتوانست قیمت مثقال را به کانال قبل برگرداند. هر مثقال طلا ۱۳۰ هزار تومان افزایش داشت. دیروز این مقدار طلا با قیمت ۹ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان مبادله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش بیش از ۳۰ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۲۷۷ هزار تومان مبادله شد.

طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۲۴۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت جهانی طلا امروز 1402/02/25قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۲۰۱۴ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به نقل از رویترز، ترس از کند شدن رشد اقتصاد آمریکا و بالا رفتن نرخ بهره باعث شده سرمایه‌گذاران به دلار به‌عنوان یک پشتوانه ایمن روی بیاورند که مانع افزایش قابل‌توجه قیمت طلا می‌شود.

 تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر سخنان جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.17 درصد افزایش به 2014 دلار و 14 سنت رسید.

تقاضا زیاد و عرضه کاهشی است

برخی معامله‌گران بازار افزایش تقاضا در بازار را عامل اصلی افزایش قیمت‌ها می‌دانند و معتقدند مردم از ترس از دست رفتن ارزش دارایی‌هایشان سرمایه‌ ریالی خود را تبدیل به طلا،‌ سکه و دلار می‌کنند.

از سوی دیگر برخی فعالان بازار نیز معتقدند یکی از مهم‌ترین عوامل نوسانات سنگین در بازار سکه، کمبود فیزیکی این فلز گران‌بهاست. کمتر معامله‌گری در روزهای ابتدایی هفته جاری حاضر بوده در موقعیت فروش قرار بگیرد.

در همین راستا اکوایران در گزارشی نوشته که این کمبود عرضه به اندازه‌ای بود که دیروز سکه در بازار نقدی بالای سطح 18 میلیون و 500 هزار تومان قرار داشت ولی در بازار فردایی، معامله‌گران حاضر به خرید سکه بالای محدوده 18 میلیون تومان نبودند.

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود که تقاضای احتیاطی تازه‌ای وارد بازار نقدی شده باشد، ولی معامله‌گران بزرگ همچنان سعی می‌کنند بااحتیاط گام‌های خرید خود را تنظیم کنند.

نه می‌خریم، نه می‌فروشیم

این در حالی است که با نگاه به فراز و فرودهای قیمت طلا و سکه در سال‌های گذشته؛ برخی خریداران از ترس سیاست بازارساز و بانک مرکزی برای جمع‌آوری نقدینگی از بازار و کاهش یکباره قیمت طلا و سکه در بازار ، فعلا دست نگه داشته‌اند؛ نه می‌خرند و نه می‌فروشن

 ۲۱ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی در پله‌ ۸ کانال ۱۷ میلیون تومان باز شد اما در ادامه معاملات، روند افزایشی قیمت این قطعه از سکه افزایشی بود به طوری که در محدوده ۱۸ میلیون و ۵۹۳ هزار تومانی معامله شد یعنی بیش از ۸۰۰ هزار تومان رشد قیمت در چند ساعت و همچنان نوسان دارد.

سکه بهار آزادی هم دیروز همین مقدار نوسان داشت. در لحظه  نگارش این گزارش،سکه بهار در حدود ۴۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و با سکه امامی در یک کانال معامله شد. قیمت سکه بهار ۱۸ میلیون و ۲۰۶ هزار تومان در بازار معامله شد.

طلای نو بخریم یا دست دوم؟

خرید طلا هم جزو گزینه‌های سرمایه‌گذاران است. خرید طلا در مقایسه با سکه به خصوص طلای نو، هزینه بالایی برای مشتریان دارد. چراکه افراد هنگام خرید باید علاوه بر پرداخت قیمت هر گرم طلای 18 عیار، مالیات، سود و اجرت ساخت هم پرداخت کنند. اجرت ساختی که گاهی ممکن است بین 10 تا 30 درصد در نوسان باشد. همین عوامل سبب می‌شود خرید طلا به خصوص برای سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه نباشد.

در مرحله بعد خریداران دنبال خرید طلای کارکرده هستند که اگرچه از طلای نو بهتر است اما هم خرید آن غیرقانونی تلقی می‌‌شود و هم اینکه خرید آن هم حدود 7 درصد هزینه اضافه روی دست خریدار می‌گذارد. چراکه خریدار باید علاوه بر پرداخت قیمت هر گرم طلای 18 گرم، 7 درصد مالیات هم به فروشنده پرداخت کند.

زمان فروش طلا هم مجددا همین مبلغ از طلا کم می‌شود. برای همین خرید طلای دست دوم هم برای سرمایه‌گذاری‌های میان مدت و بلندمدت خوب است و برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت و یکی دو ماهه چندان مقرون به صرفه نیست.

 
 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: