پایگاه خبری خانه فوتبال:

تغییر در واریز سود سهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید.

ثبت نام سهام عدالت 1.5 میلیونی برای متولدین 1401

وزیر اقتصاد درباره اختصاص سهام به نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ توضیحاتی ارائه کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره اختصاص سهام به متولدین سال 1401 در پاسخ به این سوال که آیا متولدین قبل و بعد از این سال نیز مشمول خواهند شد؟ اظهار داشت: این سهام به متولدین سال 1401 اختصاص یافته و منابع برای سال 1400 تأمین نشده بود؛ لذا به نوزادان سال گذشته داده می‌شود.

وی درباره اختصاص سهام به متولدین سال جاری نیز افزود: منابع برای نوزادان متولد امسال هم تأمین خواهد شد ولی اول باید منتظر باشیم منابع تأمین شود و بعد به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

 خاندوزی اردیبهشت‌ماه گفته بود ماده 11 قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده برای نوزادان تازه متولدشده سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین سال 1401، یک‌ونیم میلیون تومان سهام به‌ازای هر فرد است.

به گفته‌ی وزیر اقتصاد این سهام تا 23 سالگی به‌نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن، سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می‌کند که در 24سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند./تسنیم

واریز سود سهام عدالت در مرحله اول برای این سهام داران

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی تاکید کرد که الزام شرکت‌های بورسی به واریز سود نقدی سهام طی مدت چهار ماه باعث پرداخت به موقع سود سهام عدالت می‌شود که این اتفاق به نفع مردم است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: وب سرویس تصدیق اصالت احکام انحصار وراثت بصورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور به سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری ارائه شده است.

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند  سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند

محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه وب سرویس‌های مختلفی را به دستگاه‌ها و سازمان‌ها ارائه داده‌ایم گفت: این موضوع نقش مهمی در تسریع فرآیند‌ها دارد و تمام ارائه خدمات به دیگر سازمان‌ها با هدف تسریع در اقدامات و خدمت به مردم انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: بر اساس درخواست سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری، وب سرویس تصدیق اصالت احکام انحصار وراثت بصورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور (NIX) به آنان ارائه شده و امکان دریافت آرای انحصار وراثتی که بصورت سیستمی صادر شده باشد را دارند از سال ۹۴ به بعد تقریبا تمام احکام انحصار وراثت بصورت سیستمی صادر شده و از طریق این وب سرویس قابل دریافت است.

محمد کاظمی فرد ادامه داد:بخشی از احکام انحصار وراثتی که در سال‌های قبل از تاریخ مذکور توسط بعضی از شعب شورای حل اختلاف صادر شده است، ممکن است توسط سامانه ایجاد نشده باشد. قطعا تمام احکام انحصار وراثت صادر شده از سال ۱۳۹۷ و بعد از آن که بصورت سیستمی بوده هم اکنون توسط آنان در حال استعلام است.

عمران فر با اشاره به جزئیات این کلاهبرداری، گفت: این فرد برای اینکه به محتویات ثبت نام سهام عدالت دسترسی پیدا کند، پس از وارد شدن به لینک ارسالی جهت پرداخت هزینه ثبت نام اطلاعات بانکی خود را وارد می‌کند که بلافاصله از حساب بانکی وی به مبلغ ۵۱۰ میلیون و دویست و ۵۰ هزار ریال برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضائی، مبلغ برداشتی ابتدا در حساب مقصد مسدود و به حساب فرد قربانی بازگردانده شد.

وی افزود: پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

نحوه واگذاری سهام عدالت جدید در بیست و چهارمین نشست شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در اسفند سال گذشته تعیین و هفته قبل توسط وزیر امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد.

بر این اساس سازمان خصوصی سازی مکلف شد از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های قابل واگذاری نسبت به تخصیص سهام به افراد فاقد سهام عدالت که تا تاریخ ابلاغ این مصوبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سازمان بهزیستی کل کشور و ایثارگران مشمول سه دهک اول قرار گرفته‌اند؛ اقدام کند.

همچنین قرار شد میزان و سهام شرکت‌های مورد واگذاری صرفاً از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس با پیشنهاد سازمان خصوصی سازی به تصویب هیأت واگذاری خواهد رسید قیمت سهام مورد واگذاری مطابق با آیین نامه جزء (۳) بند (الف) ماده ۴۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ توسط هیأت مذکور تعیین شود.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سازمان بهزیستی کل کشور و دو دهک اول درآمدی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید با اعمال ۵۰ درصد تخفیف و به مشمولین دهک سوم درآمدی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید بدون اعمال تخفیف معادل حداکثر یک صد میلیون ریال به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است که از محل سود سالانه شرکت‌های سرمایه پذیر تسویه خواهد شد.

موضوعی که توسط سیدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ شد. در این بخشنامه آمده است که:

با توجه به مفاد بند (۲) تصویب‌نامه شماره ۲۲۰۵۷۳/ت ۶۰۷۹۱ هـ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ هیئت محترم وزیران مبنی بر ملغی شدن تصویب‌نامه شماره ۱۶۷۰۰۰/ت ۵۹۹۹۰ هـ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ارسالی طی نامه شماره ۸۰/۲۵۷۱۱۸ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی وزارت امور اقتصادی و دارایی که در اجرای قسمت‌ اخیر بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و به موجب تصویب‌نامه صدرالاشاره در خصوص نحوه واگذاری سهام عدالت جدید مصوب شده است، برای اجرا ارسال می‌شود بر اساس ماده (۱۱) تصویب‌نامه مذکور، نقل و انتقال سهام موضوع این مصوبه خارج از ساعت معاملات و خارج از اتاق پایاپای انجام خواهد گرفت. این نقل و انتقال از پرداخت کلیه هزینه‌ها و مالیات معاف است./ایسنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: