پایگاه خبری خانه فوتبال:

روزنامه‌های جهان به قهرمانی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا واکنش نشان دادند و آن را «تاریخی» خواندند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم منچسترسیتی شب گذشته (شنبه) موفق شد به رویای دیرینه خود دست یابد و با شکست اینتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا، سه‌گانه تاریخی خود را تکمیلی کند.

شاگردان «پپ گواردیولا» در ورزشگاه «المپیک آتاترک» استانبول موفق شدند با تک گل «رودری» اسپانیایی حریف خود را شکست دهند و جام را به منچستر ببرند. آن‌ها پیشتر در لیگ برتر و جام حذفی انگلیس به مقام قهرمانی رسیده بودند.

روزنامه انگلیسی «سان» با اشاره به برابری رکورد منچسترسیتی با منچستریونایتد در کسب سه‌گانه نوشت: لذت سه گانه برای مردان پپ. پایکوبی مثل سال ۱۹۹۹. قهرمانان سیتی با رقیب دیرینه برابری کردند.

تیم منچستریونایتد با هدایت «سر الکس فرگوسن» موفق شده بود در فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ سه‌گانه کسب کند.

روزنامه‌های منچستر ایونینگ نیوز، دیلی استار و دیلی اکسپرس هم تیترهای «اسطوره‌ها، قهرمان‌ها و تاریخ‌سازان» را روی جلد بردند.

 روزنامه کوریره دلو اسپورت چاپ میلان با انتشار تصویری از «لائوتارو مارتینز» مهاجم غم‌زده اینتر نوشت: خب، نشد! روزنامه توتو اسپورت چاپ تورین هم تیتر «رویای ناکام اینتر» را انتخاب کرد.

گواردیولا نیز پس از پایان بازی به نمایش خوب اینتر اذعان کرد و گفت: باید بگویم در این بازی شانس هم آوردیم. می‌توانست بازی با نتیجه تساوی تمام شود اما بازیکنان ما اراده کرده بودند تا قهرمان شوند. در بهترین شرایط خود نبودیم.

سیمونه اینزاگی، سرمربی اینتر هم با تمجید از شاگردانش گفت: بازی منظم و خوبی را به نمایش گذاشتیم. ناراحت هستیم ولی این فوتبال است. این پنجمین فینال ما در ۲۰ ماه گذشته است و باید به این موضوع افتخار کنیم. در این بازی شانس با ما یار نبود و توپ به تیرک دروازه خورد و به خط رسید ولی گل نشد.

روزنامه اسپانیایی  مارکا با تمجید از رودریگو، هافبک تیم ملی اسپانیا به او لقب «اشراف‌زاده» داد. روزنامه‌های چاپ کاتالونیا نیز از گواردیولا، که همراه با بارسلونا هم موفق به کسب سه‌گانه شده بود، تمجید کردند.

روزنامه اکیپ چاپ فرانسه هم به ذهنیت برنده‌ای که پپ گواردیولا در تیمش ایجاد کرده است، پرداخت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: