پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت گوشی در بازار کمی بی ثبات است.قیمت گوشی پس از گرانی ارز افزایشی شد.قیمت گوشی به دلیل افزایش تقاضا گران تر شد.قیمت گوشی به دلیل ممنوعیت واردات گران تر شد. قیمت گوشی امروز در بازار را می خوانیم.

ریزش شدید قیمت گوشی|جزئیات

همزمان با روند نزولی قیمت‌ ارز، گوشی‌های پرفروش بازار موبایل تا ۲۰ درصد کمتر از ماه قبل فروخته می‌شوند.
قیمت موبایل به پیروی از وقایع این روز‌های بازار ارز کوتاه آمده است. مدل‌هایی مثل A۳۴ و A۵۴ که جزو میان‌رده‌های تازه‌نفس بازار به‌حساب می‌آیند، تقریبا ۲۰ درصد کمتر از ماه قبل فروخته می‌شوند و قیمت آیفون ۱۳ نسخه پایه با افت تقریبا ۱۰ درصدی از مرز ۴۰ میلیون پایین آمده است. ردمی A۱ پلاس شیائومی هم که یکی از گزینه‌های پیشنهادی در فهرست ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار است، الان سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یعنی نیم‌میلیون کمتر از روز ۲۳ اردیبهشت امسال فروخته می‌شود. در این مدت نرخ دلار آزاد با افت پنج درصدی از مرز ۵۰ هزار عقب‌نشینی کرده و به‌همین خاطر فروشنده‌ها به کاهش قیمت موبایل رضایت دادند.

کاهش قیمت گوشی‌های سامسونگ

به گزارش فرارو، گلکسی A۱۴ دقیقا راه مدل‌های قبلی خودش یعنی A۱۳ و A۱۲ را در بازار موبایل ایران طی می‌کند و فقط بعد سه ماه حضور در بازار، حداقل در فروشگاه‌های اینترنتی معروف الان پرفروش‌ترین گزینه است. ارزان‌ترین نسخه A۱۴ در عرض یک ماه گذشته یک میلیون ارزان شده و فروشنده‌های موبایل A۱۴ نسخه ۶۴ گیگ را به‌جای شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، الان پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

گلکسی A۳۴ و A۵۴ تقریبا همزمان با A۱۴ پا به بازار گذاشتند و حالا نسبت به روز ۲۳ اردیبهشت قیمت هر کدام از آن‌ها حدود ۲۰ درصد ریخته است. قیمت گلکسی A۳۴ نسخه ۱۲۸ گیگ با کاهش سه میلیون تومانی در هفته‌های اخیر به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و خرید گلکسی A۵۴ نسخه ۲۵۶ گیگ درحال حاضر درحالی ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد که اگر یک ماه پیش روی همین نسخه از آن دست می‌گذاشتید، فروشنده‌های موبایل حدود ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از شما می‌گرفتند.

گلکسی S۲۱ FE هم که آخرین نسخه از گوشی‌های سری FE سامسونگ است و خیلی از طرفداران سامسونگ به‌جای خرید مدل‌های گران‌قیمت سری S، S۲۱ FE را انتخاب می‌کنند، در این مدت افت قیمت تقریبا ۱۵ درصدی داشته و الان که به آخرین روز‌های خرداد نزدیک می‌شویم، می‌توانیم خرید S۲۱ FE نسخه ۲۵۶ گیگ را با کمتر از ۲۰ میلیون تمام کنیم.

گلکسی S۲۳ Ultra بهترین پرچمدار سامسونگ است و الان فروشنده‌های موبایل حاضرند با ۵۰ میلیون تومان، ارزان‌ترین نسخه آن را که ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی دارد، بفروشند. یک ماه قبل خرید گلکسی S۲۳ Ultra نسخه ۲۵۶ گیگ دست‌کم ۵۴ میلیون تومان آب می‌خورد.

قیمت گوشی

کاهش قیمت گوشی‌های شیائومی

ردمی نوت ۱۱ با گذشت تقریبا یک سال و نیم از زمان عرضه همچنان جزو محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار است و با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. یک ماه قبل آن‌هایی که سراغ خرید ردمی نوت ۱۱ نسخه ۱۲۸ گیگ رفتند، احتمالا ۹ میلیون تومان پرداخت کردند.

ردمی نوت ۱۲ نسخه جدید ردمی نوت ۱۱ است و این یکی فعلا با افت قیمت تقریبا ۱۵ درصدی فروخته می‌شود. یک ماه قبل فروشنده‌های موبایل بابت نسخه ۱۲۸ گیگ ردمی نوت ۱۲ نزدیک ۱۰ میلیون دریافت می‌کردند و الان آن را هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

پوکو X۴ پرو یکی دیگر از میان‌رده‌های محبوب شیائومی است که گران‌ترین نسخه آن الان ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد و یک ماه قبل ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد. پوکو X۵ پرو، اما نسبت به سایر میان‌رده‌های بازار مقابل افت قیمت‌ها مقاوت بیشتری داشته و ارزش آن فقط در حد ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان پایین آمده است.

ارزان‌ترین گوشی شیائومی ردمی A۱ پلاس است که می‌شود نسخه ۳۲ گیگ آن را با سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید. درحالی که روز ۲۳ اردیبهشت امسال کف قیمت ردمی A۱ پلاس سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. شیائومی ۱۳ لایت هم که ارزان‌ترین گوشی سری ۱۳ شیائومی است الان به‌جای ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هفته آخر اردیبهشت، الان نهایتا ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت گوشی

کاهش قیمت گوشی‌های آیفون

قیمت آیفون ۱۳ نسخه پایه که با پارت‌نامبر CH فروخته می‌شود، به ۳۹ میلیون تومان رسیده است. ۲۳ اردیبهشت امسال یعنی درست یک ماه قبل خرید آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ ۴۳ میلیون تومان هزینه داشت و حالا هزمان با کوتاه آمدن دلار، فروشنده‌های موبایل همین نسخه از آیفون ۱۳ را تقریبا ۱۰ درصد کمتر می‌فروشند.

آیفون ۱۳ پرو مکس هم که به‌لطف غیاب گوشی‌های سری ۱۴ اپل همچنان لقب عنوان گران‌ترین گوشی در ایران را دودستی چسبیده، با یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی حول‌وحوش ۹۰ میلیون تومان ارزش دارد؛ درحالی که آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت یک ماه قبل دست‌کم ۹۵ میلیون تومان ارزش فروخته می‌شد.

آیفون SE نسخه ۲۰۲۲ آن طرف ماجرا یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های اپل در ایران است و می‌توانیم با حدود ۲۷ میلیون آن را بخریم. مدلی که در یک ماه قبلی قیمتش حدود ۱.۵ میلیون تومان پایین آمده است. آیفون ۱۱ هم که تقریبا سه سال قبل رونمایی شد و الان یک گوشی نسبتا قدیمی به‌حساب می‌آید، هنوز در ایران خریدار دارد و با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یعنی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمتر از ۲۳ اردیبهشت امسال فروخته می‌شود.

قیمت گوشی هوشمند

گوشی

قیمت 23 اردیبهشت

قیمت 23 خرداد

A14 (64+4)

شش میلیون و 500 هزار تومان

پنج میلیون و 500 هزار تومان

A34 (128+8)

15 میلیون و 800 هزار تومان

12 میلیون و 800 هزار تومان

A54  (256+8)

21 میلیون و 200 هزار تومان

17 میلیون و 200 هزار تومان

A73 (256+8)

20 میلیون و 500 هزار تومان

19 میلیون تومان

S21 FE (256+8)

23 میلیون تومان

19 میلیون و 800 هزار تومان

S23 Ultra (256+8)

54 میلیون تومان

50 میلیون تومان

ردمی نوت 11 (4+128)

9 میلیون تومان

هفت میلیون و 500 هزار تومان

ردمی نوت 12 (8+128)

10 میلیون تومان

هشت میلیون و 500 هزار تومان

پوکو X4 پرو (8+256)

14 میلیون و 500 هزار تومان

13 میلیون و 500 هزار تومان

پوکو X5 پرو (8+256)

15 میلیون تومان

14 میلیون و 800 هزار تومان

ردمی A1 پلاس (2+32)

سه میلیون و 800 هزار تومان

سه میلیون و 300 هزار تومان

شیائومی 13 لایت (8+256)

19 میلیون و 500 هزار تومان

17 میلیون و 800 هزار تومان

آیفون 13 (128)

43 میلیون تومان

39 میلیون تومان

آیفون 13 پرو مکس (یک ترابایت)

95 میلیون تومان

90 میلیون تومان

آیفون SE

28 میلیون و 500 هزار تومان

27 میلیون تومان

هیچ موبایلی با ارز آزاد وارد نمی‌شود

مهدی عبقری، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، در گفتگو با تجارت‌نیوز توجیه فروشندگان را نادرست و غیرمنطقی عنوان می‌کند و می‌گوید: بارها عنوان کرده‌ام که در این کشور هیچ موبایلی با ارز آزاد وارد نمی‌شود.
او در پاسخ به این سوال که چرا پس شاهد این هستیم که فروش موبایل این روزها با نرخ آزاد در حال انجام است، توضیح می‌دهد: در شرایطی که بازار هیجانی شده برخی سوءاستفاده می‌کنند. شرکت‌های واردکننده موبایل کالاهای خود را با ارز نیمایی وارد کرده‌اند و از این پس نیز با ارز سامانه‌ای وارد خواهند کرد.

فروشندگان موبایل تخلف می‌کنند

این فعال بخش خصوصی فروش موبایل با ارز آزاد را با توجیه اینکه فروشندگان باید کالاهای خود را با قیمت گران‌تر جایگزین کنند، تخلف دانست؛ چرا که هیچ موبایلی با ارز آزاد وارد نشده و از این پس نیز با ارز آزاد وارد نخواهد شد.
عبقری این اقدام فروشندگان موبایل را سوءاستفاده از عدم آگاهی برخی خریداران می‌داند و عنوان می‌کند: روز گذشته نیز ما درخواست کردیم که بازرسی اصناف وارد موضوع شوند. چرا که انجمن واردکنندگان موبایل نمی‌تواند در سطح عرضه دخالتی داشته باشند.
او می‌افزاید: در حال حاضر بسیاری از مردم که جزو قشر متوسط و پایین‌تر هستند سعی می‌کنند که موبایل خود را در روزهای پایانی سال تعویض یا اقدام به خرید کنند.
عقبری در پایان یادآور شد: از همین رو، انجمن در نامه‌ای که هفته گذشته به بانک مرکزی زد، اعلام کرد که با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، نیاز به تخصیص ارز نیمایی به گوشی‌های زیر 300 دلار ندارد، اما ارز در سامانه برای شرکت‌های واردکننده موبایل برای اینکه در ایام عید کمبودی در بازار شکل نگیرد باید سریع‌تر تخصیص پیدا کند. در همین راستا قول‌های مساعدی به انجمن داده شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: