پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصمیم جدید در پرداخت یارانه بیشتر . یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

افزایش ۲۰ درصدی یارانه دهک‌های پایین

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: تصمیم بر این شده تا ۲۰ درصد به یارانه دهک‌های پایین جامعه اضافه شود و باتوجه به گشایش های اقتصادی امیدوار به ایجاد رونق خوبی در سال ۱۴۰۲ هستیم.

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اخبار مطروحه از رانت ها و فساد ها در صندوق بازنشستگی کشوری چه میزان صحت دارد، بیان کرد: امکان دارد خدایی نکرده در برخی از شرکت ها تخلف هایی صورت بگیرد. هم مرکز حراست ما، هم مرکز بازرسی ما و هم مدیران عامل ما پیگیر هستند تا هر کجا که تخلفی کشف شد با شدت و قدرت برخورد شود.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در میزان یارانه ها صورت خواهد گرفت، بیان کرد: اکنون تصمیم بر این است که ۲۰ درصد به یارانه دهک های پایین جامعه اضافه شود. این امکان وجود دارد باتوجه به اینکه در اقتصاد کشور اتفاق های خوبی در حال رخ دادن است و باتوجه به سفرها و پیگیری هایی که رئیس جمهور دارند،  رونق خوبی در سال ۱۴۰۲ رخ دهد و به این موضوع نیز امیدوار هستیم که شرمنده آحاد مختلف مردم نشویم. بنده به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آرزو را دارم که بتوانیم میزان یارانه را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آخرین تغییرات صورت گرفته در لایحه برنامه هفتم توسعه پیرامون مسائل کارگران چه بوده است، بیان کرد: بنده از اصحاب رسانه خواهش دارم که پیش داوری نکرده و اجازه دهید تا برنامه تقدیم مجلس شود. برنامه ای که تقدیم مجلس شد یعنی به تایید هیئت وزیران و رئیس جمهور رسیده است. طبیعی که این برنامه مانند همه برنامه ها نقدپذیر است. مانند همه برنامه های دیگر آحاد مختلف مردم و شخصیت های مختلف می توانند نقد خود را نسبت به برنامه هفتم داشته باشند. ما به عنوان کارگزاران نظام و دولت موظف هستیم که نقدهای مردم و نخبگان پاسخگو باشیم. برخی از  اخباری که در فضای مجازی منتشر می شود صحت ندارد. البته باید بگویم که برخی از اصلاحات در حوزه صندوق ها گریز ناپذیر است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما چاره ای نداریم جز اینکه اصلاحات را انجام دهیم اما قطعا باید با یک شیب منطقی و ملایم باشد تا خدایی ناخواسته مشکلی برای اقشار مختلف مردم ایجاد نکند. / ایسنا

سایت ثبت‌ نام جاماندگان یارانه جدید

ثبت‌ نام جاماندگان یارانه یا متقاضیان جدید یارانه همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس  https://my.gov.ir  نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند.

برای تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت نام یارانه نقدی، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است.

چگونه با یارانه کالابرگ الکترونیکی خرید کنیم؟

در حال حاضر این طرح آزمایشی افزایش 20 درصدی یارانه‌های اعتباری برای سه دهک اول جامعه از جمله مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال اجراست و یک ماه زودتر می‌توانند مبلغ یارانه را از طریق خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی خرج کنند.

علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: جمعیت سه دهک اول 24 میلیون نفر است که از این تعداد 2 میلیون و 200 هزار خانوار (معادل حدود 8.5 میلیون نفر یعنی جمعیت یک دهک) تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که این گروه، یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند و سایر دهک‌ها 300 هزار تومان یارانه به حساب آنها واریز می‌شود. این طرح سرپرست‌محور و متمرکز بر یارانه است و درصدد جبران اثر تورم در سفره خانوارهاست همچنین به‌هیچ‌وجه یارانه نقدی قطع نخواهد شد، شرکت در طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.

وی عنوان کرد: فقط خانوارهایی که در دهک اول تا سوم قرار دارند و مبلغ یارانه دریافتی آنها به‌ازای هر نفر 400 هزار تومان است، مشمول افزایش 20درصدی اعتبار خرید هستند، این اعتبار زمانی قابل‌ استفاده است که خانوار حداقل 70 درصد یارانه نقدی خود را به‌صورت کالابرگ الکترونیک از 11 گروه کالایی خرید کند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این اعتبار زمانی قابل استفاده است که خانوار حداقل 70 درصد یارانه نقدی خود را به‌صورت کالابرگ الکترونیک از 11 گروه کالایی شامل شیر و ماست کم‌چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج، حبوبات و گوشت گوساله خرید کند، به‌عبارتی شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از 70 درصد یارانه (معادل 320 هزار تومان) به‌ازای هر نفر است.

با آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۳ خردادماه به صورت سراسری، یارانه اعتباری دهک یک تا سه تحت پوشش نهادی حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، ۲۰ درصد افزایش یافت، بدین ترتیب در این مرحله فقط خانوارهایی که در دهک مذکور قرار داشته و مبلغ یارانه دریافتی آن‌ها به ازای هر نفر ۴۰۰.۰۰۰ تومان است، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند.

در راستای اجرای این طرح فروشگاه‌های افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، فروشگاه هفت، گندم طلایی، رفاه، هایپرمی، وال مارکت در سراسر کشور تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

همچنین، تنها با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز که در برنامه کاربردی «شما» یا سایت shoma sfara.ir معرفی شده‌اند می‌توان خرید اعتباری انجام داد.

فعلاً با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی متعلق به سرپرست خانوار، قابلیت خرید وجود دارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: