پایگاه خبری خانه فوتبال:

تغییر در واریز سودسهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید.

واریز سود سهام عدالت 600 هزار تومانی مرحله اول

سود عملکرد شرکت‌های غیربورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰و نیز باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی(قبل از ۱۳۹۹)، به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می‌شود.

سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر واریز باقیمانده سود سهام عدالت نزد این سازمان به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بدین وسیله به آگاهی کلیه سهامداران محترم می رساند، «سود عملکرد شرکتهای غیربورسی مربوط به سالهای ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ » و همچنین «باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی(قبل از ۱۳۹۹)» جهت واریز به حساب سهامداران محترم سهام عدالت به حساب شرکت مذکور واریز شده است.

بنابراین شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکتهای بورسی سهام عدالت، سود سهام نزد این سازمان را نیز به حساب سهامداران محترم واریز خواهد نمود.

بر این اساس از کل مبلغ واریز شده توسط شرکت مذکور، مبلغ ۲۵۵ هزار تومان برای سهامداران یک میلیون تومانی و مبلغ ۱۳۵ هزار تومان برای سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی، مربوط به سود واریز شده توسط سازمان خصوصی سازی می باشد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: سهام عدالت به عنوان توثیق استفاده می‌شود و در حال حاضر افراد با توثیق سهام عدالت از بانک‌ها وام می‌گیرند. دو بانک ملی و تجارت با توثیق سهام عدالت تسهیلات ارائه می‌دهند.

مرداد ماه سال گذشته سامانه توثیق الکترونیک (هوشمند ستاره) راه‌اندازی شد و قرار بر این شد که سهامداران بتوانند با ارزش سهام خود تسهیلات دریافت کنند و در واقع سهام آنها، وثیقه وام بانکی شود و حتی فراتر از آن، امکان صدور قرار وثیقه سهام برای دستگاه‌های قضایی فراهم شود اما با گذشت یک سال از راه‌اندازی این سامانه اما همچنان بانک‌ها تمایلی برای توثیق سهام ندارند در حالی که قرار بود سهام عدالت هم نقش وثیقه را داشته باشند تا دارندگان آن از وام بانکی استفاده کنند.

«محمد باغستانی» مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) درباره همکاری بانک‌ها با سامانه ستاره برای وثیقه قرار دادن سهام و پرداخت تسهیلات با این وثیقه اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها در حال مذاکره برای استفاده از این سامانه هستند و برخی از بانک‌ها هم از این توثیق استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه حتی بانک‌های خصوصی هم برای به کارگیری سامانه ستاره و استفاده از این امکان در حال مذاکره هستند، گفت: برخی از بانک‌ها در حال پیاده سازی این سرویس در سامانه‌های خود هستند. اما اینکه از لحاظ کسب و کار این امکان چقدر ارزنده و جذاب است و بانک‌ها با چه مدلی این سرویس و خدمات را پیاده سازی کنند، به سیاست‌های خود آن بانک مربوطه برمی‌گردد.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت قابل توجهی از مشتریان حقیقی و حقوقی البته به ویژه حقوقی‌ها خواستار استفاده از این سرویس هستند و این می‌تواند ابزار خوبی برای بانک‌ها محسوب شود.

باغستانی در پاسخ به این سوال که برای وثیه گذاشتن سهام، ارزش این سهام باید چقدر باشد و کف ارزشی چقدر در نظر گرفته شده، تاکید کرد: برای ارزش سهام در سامانه توثیق کفی در نظر گرفته نشده و حداقل ارزش با توجه به استراتژی بانک‌ها تعیین می‌شود که بر اساس آن برای رقم مشخصی از تسهیلات چه میزان سهام برای وثیقه در نظر بگیرد و قاعدتا رقم برای هر ۳۰ بانک متفاوت از یکدیگرخواهد بود و هر بانک برای هر وامی، عددی خاصی از ارزش سهام در نظر می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی همچنین درباره امکان استقاده از توثیق سهام عدالت هرچند که ارزش آن عدد قابل توجهی نیست، گفت: سهام عدالت به عنوان توثیق استفاده می‌شود و در حال حاضر افراد با توثیق سهام عدالت از بانک‌ها وام می‌گیرند. دو بانک ملی و تجارت با توثیق سهام عدالت تسهیلات ارائه می‌دهند که البته از منظر سیاست‌های اقتصادی که وزارت اقتصاد تکلیف می‌کند، وام‌های تکلیفی با توثیق سهام عدالت به دارندگان این سهام از سوی این دو بانک داده می‌شود.

واریز 5 میلیون و ۲۰۰ هزارتومان بحساب دارندگان سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه جدیدترین خبر تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان را تشریح کرد.

انتقال سود سهام عدالت به متوفیان قرار بود در سال گذشته تعیین تکلیف شود اما به نتیجه نرسید.

محمد باغستانی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشمول سهام عدالت فوت کرده‌اند، اظهار کرد: سرویس‌هایی برای شناسایی وراث و انحصار وراثت افرادی که فوت کرده‌اند وجود ندارد. در واقع اطلاعات انحصار وراثت‌ها متعلق به سال ۱۳۹۷ به بعد است که به صورت الکترونیک صادر شده‌اند. در حالی که جمعیت کثیری از افراد قبل از این سال فوت کرده‌اند. بنابراین باید مدل دیگری طراحی شود که به صورت برخط باشد.

وی ادامه داد: در واقع از آنجایی که آمار مشخص نیست، باید احدی از وراث یک مرتبه به یک محلی مراجعه کنند که جزئیات این فرایند پس از نهایی شدن سرویس‌ها اطلاع رسانی می‌شود. البته از آنجایی که جمعیت زیاد است فرایند با یک تقسیم‌بندی زمانی صورت می‌گیرد که افراد معطل نشوند. برای انجام مقدمات چند ماهی فرصت لازم است.

جزئیات واریز سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲

مبلغ سود واریزی به ارزش سبد سهام عدالت افراد بستگی دارد. به گفته رئیس سازمان بورس سهامدارانی که در پرتفوی خود، سهام ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت. این مبلغ بیشتر از مبلغ اعلام شده قبل است.

بر این اساس مبلغ سود سهام عدالت یک خانوار چهار نفره که هیچ بخشی از سهام عدالت خود را واگذار نکرده باشد، رقمی بین دو میلیون و ۴۰۰ تا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است./ همشهری

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد

شرکت‌ها برای فعالیت و تهیه صورت‌های مالی خود، یک‌دوره زمانی یک‌ساله را با آغاز و پایان مشخص، تعیین می‌کنند که به‌آن سال مالی گفته می‌شود. سال مالی اکثر شرکت‌های بورسی، از ابتدای فروردین هر سال تا پایان اسفندماه همان سال است. اما شرکت‌هایی هم هستند که‌سال مالی آن‌ها متفاوت است.

شرکت‌های بورسی طبق قانون باید حداکثر چهار ماه بعد از سال مالی، نسبت به تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی اقدام کنند. به‌عبارت دیگر اگر سال مالی یک شرکت ۲۹ اسفندماه باشد، باید تا پایان تیر ماه نسبت‌به‌ برگزاری مجمع اقدام کند. همچنین طبق قانون جدید شرکت‌ها حداکثر چهارماه پس از تشکیل مجمع عمومی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی، باید سود نقدی سهامداران را پرداخت کنند؛ بنابراین اگر مجمع یک‌شرکت در تیرماه برگزار شود، این‌شرکت موظف است تا پایان آبان‌ماه سود سهامداران را واریز کند.

سهام عدالت / فرصت شرکت‌های سهام عدالتی برای برگزار مجمع و واریز سود چقدر است؟

بررسی ایسنا حاکی از آن است که‌سال مالی ۳۱ شرکت بورسی سهام عدالت منتهی به ۲۹ اسفند است، بنابراین این شرکت‌ها باید در تیر اقدام به‌برگزاری مجمع و در آبان اقدام به‌واریز سود سهامداران و همچنین مشمولان سهام عدالت کنند.

بر این اساس، سال مالی سه‌شرکت ۳۱ شهریورماه، یک‌شرکت ۳۱ فررودین‌ماه و یک‌شرکت نیز ۳۱ خردادماه است.

سهام عدالت

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت دو مرحله ای شد؟

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی: واریز سود سهامِ عدالت ۱۴۰۲ دو مرحله است. باقیمانده سود سهام عدالت ۱۴۰۱ هم در سال ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد.


واریز سود سهام عدالت در مرحله اول برای این سهام داران

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی تاکید کرد که الزام شرکت‌های بورسی به واریز سود نقدی سهام طی مدت چهار ماه باعث پرداخت به موقع سود سهام عدالت می‌شود که این اتفاق به نفع مردم است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: وب سرویس تصدیق اصالت احکام انحصار وراثت بصورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور به سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری ارائه شده است.

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند  سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند

محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه وب سرویس‌های مختلفی را به دستگاه‌ها و سازمان‌ها ارائه داده‌ایم گفت: این موضوع نقش مهمی در تسریع فرآیند‌ها دارد و تمام ارائه خدمات به دیگر سازمان‌ها با هدف تسریع در اقدامات و خدمت به مردم انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: بر اساس درخواست سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری، وب سرویس تصدیق اصالت احکام انحصار وراثت بصورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور (NIX) به آنان ارائه شده و امکان دریافت آرای انحصار وراثتی که بصورت سیستمی صادر شده باشد را دارند از سال ۹۴ به بعد تقریبا تمام احکام انحصار وراثت بصورت سیستمی صادر شده و از طریق این وب سرویس قابل دریافت است.

محمد کاظمی فرد ادامه داد:بخشی از احکام انحصار وراثتی که در سال‌های قبل از تاریخ مذکور توسط بعضی از شعب شورای حل اختلاف صادر شده است، ممکن است توسط سامانه ایجاد نشده باشد. قطعا تمام احکام انحصار وراثت صادر شده از سال ۱۳۹۷ و بعد از آن که بصورت سیستمی بوده هم اکنون توسط آنان در حال استعلام است.

عمران فر با اشاره به جزئیات این کلاهبرداری، گفت: این فرد برای اینکه به محتویات ثبت نام سهام عدالت دسترسی پیدا کند، پس از وارد شدن به لینک ارسالی جهت پرداخت هزینه ثبت نام اطلاعات بانکی خود را وارد می‌کند که بلافاصله از حساب بانکی وی به مبلغ ۵۱۰ میلیون و دویست و ۵۰ هزار ریال برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضائی، مبلغ برداشتی ابتدا در حساب مقصد مسدود و به حساب فرد قربانی بازگردانده شد.

وی افزود: پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

نحوه واگذاری سهام عدالت جدید در بیست و چهارمین نشست شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در اسفند سال گذشته تعیین و هفته قبل توسط وزیر امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد.

بر این اساس سازمان خصوصی سازی مکلف شد از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های قابل واگذاری نسبت به تخصیص سهام به افراد فاقد سهام عدالت که تا تاریخ ابلاغ این مصوبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سازمان بهزیستی کل کشور و ایثارگران مشمول سه دهک اول قرار گرفته‌اند؛ اقدام کند.

همچنین قرار شد میزان و سهام شرکت‌های مورد واگذاری صرفاً از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس با پیشنهاد سازمان خصوصی سازی به تصویب هیأت واگذاری خواهد رسید قیمت سهام مورد واگذاری مطابق با آیین نامه جزء (۳) بند (الف) ماده ۴۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ توسط هیأت مذکور تعیین شود.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سازمان بهزیستی کل کشور و دو دهک اول درآمدی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید با اعمال ۵۰ درصد تخفیف و به مشمولین دهک سوم درآمدی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید بدون اعمال تخفیف معادل حداکثر یک صد میلیون ریال به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است که از محل سود سالانه شرکت‌های سرمایه پذیر تسویه خواهد شد.

موضوعی که توسط سیدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ شد. در این بخشنامه آمده است که:

با توجه به مفاد بند (۲) تصویب‌نامه شماره ۲۲۰۵۷۳/ت ۶۰۷۹۱ هـ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ هیئت محترم وزیران مبنی بر ملغی شدن تصویب‌نامه شماره ۱۶۷۰۰۰/ت ۵۹۹۹۰ هـ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ارسالی طی نامه شماره ۸۰/۲۵۷۱۱۸ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی وزارت امور اقتصادی و دارایی که در اجرای قسمت‌ اخیر بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و به موجب تصویب‌نامه صدرالاشاره در خصوص نحوه واگذاری سهام عدالت جدید مصوب شده است، برای اجرا ارسال می‌شود بر اساس ماده (۱۱) تصویب‌نامه مذکور، نقل و انتقال سهام موضوع این مصوبه خارج از ساعت معاملات و خارج از اتاق پایاپای انجام خواهد گرفت. این نقل و انتقال از پرداخت کلیه هزینه‌ها و مالیات معاف است./ایسنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: