پایگاه خبری خانه فوتبال:

بازی‌های تیم امید زیر نظر رضا عنایتی در هر مسابقه با یک اتفاق ویژه همراه بوده، که فعلا در آخرین پرده آن محمدرضا خالدآبادی ستاره صحنه بوده است.

به گزارش "ورزش‌ سه"، گلر خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است؛ این جمله‌ای است که چند سال پیش عبدالله ویسی پس از قهرمانی شگفت‌انگیز با استقلال خوزستان به زبان آورد و همچنان هم در فوتبال ایران با درخشش یا عملکرد ضعیف یک گلر به یادآورده می‌شود.

آخرین تجربه فوتبال ایران از این جمله اما خوشایند است. عنایتی تیمش را با شرایط دشوار و در روز آسیب دیدگی ستاره‌ها که شرایط مناسبی نداشتند، به مصاف اردن فرستاده بود و نتیجه هم این شد که در طول مسابقه این تیم حریف بود که عملکرد بهتری داشت، اما هر بار اردنی‌ها از خط دفاعی ایران گذر می‌کردند، با سنگر سختی مواجه می‌شدند، که در نهایت عبور از آن برای‎شان امکان‌پذیر نشد.

صاف اردن و ایران در نیمه نهایی رقابت‌های زیر 23 قهرمانی غرب آسیا پس از 90 دقیقه پرفشار که پر از درگیری‌های فیزیکی بود، با تساوی بدون گل به پنالتی رفت، تا خالد آبادی به برگ برنده تیم رضا عنایتی و مربی‌ای تبدیل شود، که زودتر از همه به او اعتماد کرده بود.

خالدآبادی که در تیم‌های پایه پرسپولیس هم سابقه بازی دارد، پس از صعود هوادار به لیگ برتر با رضا عنایتی به این تیم پیوست، اما در دوران این مربی اصلا فرصت بازی به دست نیاورد، تا همچنان برای مطرح کردن نامش در انتظار بماند.

سرانجام در هفته‌های پایانی نیم فصل اول رقابت‌های لیگ بیست و دوم این فرصت با اعتماد داود فنایی سنگربان سال‌های دور پرسپولیس و مربی فعلی تیم امید ایران به خالدآبادی تقدیم شد و او هم به خوبی قدر این موقعیت را دانست و رفته رفته آنقدر خوب عمل کرد، تا ساکت الهامی دیگر دست به تغییر ترکیب خود در خط دروازه نزند. او که پس از بازی رفت هوادار برابر گل‌گهر به ترکیب بنفش‌های تهرانی اضافه شد، در پایان فصل 16 حضور در ترکیب اصلی به نامش ثبت شد و 6 مرتبه هم کلین‌شیت کرد، تا سنگربان فصل گذشته هوادار پس از حضور در کادر فنی تیم امید، در انتخاب او درنگ نکند.

برگردیم به دیدار برابر اردن که می‌تواند نقطه عطفی در زندگی حرفه‌ای محمدرضا خالدآبادی باشد. ساکت الهامی در مصاف جام حذفی برابر مس رفسنجان تصمیم به تعویض خالدآبادی با مهرداد طهماسبی سنگربان باتجربه تیمش گرفت و اتفاقا این تصمیم او هم به نتیجه رسید، اما احتمالا در فصل آینده و پس از اتفاقاتی که در دیدار ایران و اردن رخ داد، دیگر شاهد چنین انتخابی از سوی سرمربی هوادار در صورت کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی نخواهیم بود.

با توجه به عملکرد دو تیم اردن و ایران در جریان بازی، قرمزها با دست بالاتر پنالتی اول را به گل تبدیل کردند، اما یاسین سلمانی با یک ضربه تماشایی روحیه تیم را بالا برد، تا در ادامه خالد آبادی با مهار پنالتی‌های دوم و سوم تیم حریف، شرایط را برای رسیدن به فینال مسابقات مهیا کند.

هر چه از تشکیل تیم امید زیر نظر رضا عنایتی سپری می‌شود، به آینده این تیم امیدوارتر می‌شویم. امیدها در بازی اول با درخشش دو بازیکن برجسته تیم که سلمانی و شریعت‌زاده بودند، موفق به شکست سوریه شدند. در مقابل فلسطین گل غیرمنتظره آریا برزگر در دقیقه ۷+90 برای صدرنشینی از راه رسید. درنهایت در مسابقه نیمه‌نهایی هم شاهد درخشش یک ستاره دیگر تیم امید بودیم.

حالا خیلی بیشتر از گذشته می‌توان امیدوار به دیدن بازیکنان این نسل فوتبال ایران در المپیک 2024 بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: