پایگاه خبری خانه فوتبال:

با تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام ملت‌ها متضرر شد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است مسابقات فوتسال این قاره خارج از فیفادی‌ها برگزار کند. 
 این تصمیم باعت متضرر شدن تیم‌های ملی کشورهایی است که ملی پوشان لژیونری در تیم‌های اروپایی دارند. تیم‌های ملی ایران و ژاپن که بیشترین لژیونر را در لیگ اروپا دارند؛ بیشترین آسیب را خواهند دید. 

بر اساس تقویم کنفدراسیون آسیا قرار است دور نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال 2024 از 29 فروردین تا 9 اردیبهشت برگزار شود. نکته مهم این است که در  این بازه زمانی، مرحله پایانی لیگ قهرمانان آسیا به اوج حساسیت خود رسیده و ملی‌پوشان لژیونر باید در اختیار باشگاه‌های خود باشند که با توجه به این حساسیت، قطعا باشگاه‌های اروپایی اجازه حضور به این بازیکنان برای حضور در تیم‌های ملی کشورشان را نخواهند داد.

با توجه به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی کشورمان بیش از هر کشوری متضرر خواهد شد زیرا که حسین طیبی، مسلم اولاد قباد و سالار آقاپور که در تیم پالما و سعید احمد عباسی در آلبالی اسپانیا حضور دارند، نمی توانند به جمع بازیکنان دعوت شده به تیم ملی اضافه شوند. 

البته تیم ملی ژاپن هم یکی از تیم‌های متضرر این تصمیم خواهد بود به دلیل اینکه این تیم هم چند لژیونر ملی‌پوش در تیم‌های مطرح اروپایی دارد. حال باید دید فدراسیون‌های فوتبال ایران و ژاپن نسبت به این برنامه ریزی و تصمیم کنفدراسیون آسیا چه عکس‌العملی نشان خواهند داد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: